Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřízrak
Autor
Jokaste
Kolem dokola bylo ticho a úplná tma. Jen občas spadla nějaká ta hvězda aniž by natropila větší škody.
Ležel v mechu a něco si přál. Vlastně ani nevěděl co a popravdě mu to bylo jedno, protože jako realistu ho meteority prolétávající zemskou atmosférou nemohly rozházet. I proto vysoký zvonivý hlásek ozývající se z hlubin lesa přičítal spíše přicházejícímu spánku než skutečnosti.
Hlas byl blíž a blíž, za chvíli mohl dokonce rozeznat i slova písničky, která mu však nedávala smysl. Najednou se hlas ozval těsně za ním.
“Pojď si hrát!”
Otočil se a uviděl malé děvčátko, které bylo navzdory chladnější noci oblečeno pouze do lehkých šatiček. Ta absurdita ho pobavila. Spíš by měl přemýšlet nad tím, co malé dítě dělá uprostřed noci v lese samotné, než nad tím, co má na sobě. Přesto se zeptal: “Není ti zima?”
Dívenka zavrtěla hlavou a mírně netrpělivě zopakovala své přání: “Pojď si hrát!”
“A na co by sis chtěla hrát?”
“Na honěnou.”
“Opravdu? Ale všude kolem je obrovská tma, neuvidíme se.Víš co, já tě teď odvedu k mamince a na honěnou si zahrajeme až bude den, ano?”
Holčičce se zlostně nakrabatilo čelo a zvláštním úsečným hlasem řekla: “Já nemám maminku, pojď si..”
“Tak tatínka,”přerušil ji.
“Ne!” zablesklo se ji v očích. Zlostí jí zčervenaly tváře a v tlumeném svitu měsíce vypadala tak, že mu běžel mráz po zádech.
“Tak dobře…budeme si hrát….když chceš…”
Dívenka se sladce pousmála a vzala jej za ruku.
“Tak pojď,” vedla ho dál do lesa, “chyť si mě!”
Rozhlížel se kolem dokola, ale po holčičce jako by se slehla zem. Zaposlouchal se do ticha. Z dálky se nesl jasný hlásek, za kterým se vydal. Něco se mu otřelo o rukáv a nespokojeně proneslo: “To není fér, ty se díváš!”
“A jak bych tě mohl najít, kdybych se nedíval?” podivil se.
“Já jsem tě taky neviděla a našla jsem si tě.”
“Ale proč…”
“Sedni si,”přerušila ho ostře.
Raději ji poslechl a nechal si oči zavázat hedvábnou stužkou, kterou měla ve vlasech.
“Tak je to správně,” pochvalovala si, “a teď hledej a najdi.”
Zvedl se ze země a následoval její ledový hlásek. Bloudil lesem, zakopával o kořeny, balvany a společnost mu dělal jen její zvonivý smích.
“Chyť si mě,” ozývalo se z různých částí lesa.
Už měl pocit, že ji má. Cítil dokonce její dech, ale když se po ní natáhl, nahmatal jen vzduch a zřítil se ze skalního převisu.
Když se probral, slunce už bylo vysoko na obloze. Vzpomněl si na zvláštní sen a pousmál se. Taková blbost… Chtěl se zvednout, ale prudká bolest hlavy ho srazila zpět. Šáhnul si na temeno a na ruce mu zůstala krev. Taky paže měl plné odřenin a ran. Začal přemýšlet, kde by k nim přišel, ale v tom vedle sebe v trávě něco uviděl. Nevěřícně zíral na hedvábnou stužku a po zádech mu stékal ledový pot…