Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKam se ztratila víra?
Autor
Peter_Villain
Nemáme – Kam se ztratila víra?
Nemáme. Kdybych měl psát o všem, co dnes lidé nemají, byla by z toho přinejmenším kniha. Ale já jsem se rozhodl napsat pár svých postřehů o víře v dnešním světě. Možná mě při výběru konkrétního problému ovlivnily mé nejčerstvější zážitky. Ptáte se jaké? Byl jsem na pohřbu.
Setkání se smrtí je vždy těžké, o to horší, když se jedná o někoho blízkého. A právě v těchto chvílích hledá člověk pomoc u své víry. Byl to pohřeb se vším všudy. Smuteční místnost zaplnili lidé oděni do černých šatů a vzduchem provoněným kadidlem se nesla dojemná řeč kněze, přerušovaná jen hlasitým pláčem pozůstalých. A uprostřed všeho otevřená rakev s nebožtíkem.
Možná nejsem ten pravý, kdo může psát o víře, vždyť sám v Boha nevěřím, ale pocházím z rodiny pravidelných návštěvníků kostela. Babička, děda, teta, otec – ti všichni chodí, alespoň někdy, hledat útěchu do mírem naplněného Božího stánku. Možná se divíte, proč mluvím o ztrátě víry, když sám znám tolik věřících? Odpovědí je jejich stáří. Samozřejmě, všem přeji ještě dlouhá léta na tomto světě, ale co až tu nebudou? Prostě neznám jediného člověka v mém věku, který by věřil v Boha. Co to způsobilo? Zanedbání otázky víry při naší výchově nebo jen nevyhnutelný vývoj světa a jeho obyvatel? Nevím. Mladým lidem se zdá víra směšná, zbytečná. A podle mě mají pravdu. Kdo by v dnešním světě plném techniky a vědy ještě mohl věřit na zázraky? Když i obsah samotné Bible je z dnešního, učeného pohledu nesmyslný? Myslím, že za několik generací se víra vytratí úplně. Nahradí ji chladná logika a pragmatičnost Je to dobře či špatně?