Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sehaiku
09. 11. 2003
5
0
1033
Autor
mener
ze světa bylo
smeteno zlo a krása
pozbyla smyslu
tak tentokrát ošklivost/zlo. nemyslím si, že by ošklivost musela nutně souviset se zlem a naopak. znám zla, která dovedou být úchvatně krásná. třeba ženy.
movsar : to mnr zajímá - jaký výklad pojmů? hopem jsme to asi vzali oba.... :)
movsar: ale mnr neklade zlo vs. krása, takový hlupák není, děkuji... :)
myšlenka je zhruba taková: ve světě čistého "dobra" oproštěného od "zla", nelze poznat "krásu" jednoduše proto, že nemáš možnost srovnat ji s "ošklivostí", jež doprovází "zlo".
v případě onoho "smetení zla" ztrácí smysl pouze "krása" jakožto aspekt "dobra", nikoli "dobro" samotné - to smyslu nikdy nepozbude...
není to samozřejmě tak jednoduché, protože takový svět "pouhého dobra" může existovat pouze jako snadno vyvratitelný ideál...
na této úrovni se vše pohybuje ve své zvláštní zacyklenosti, ale právě k takovému přemýšlení ta věcička vyzývá...
(uff,nesnášim filosofický žvásty...ale když to musí bejt...:)