Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCesta za katem
26. 01. 2004
9
0
4945
Autor
Jony
Kdo probudí dívku spící?
Dlaně seplé na hrudi?
Život zhasli jako svíci,
...jen to zastudí
Bílá jako vločka sněhu
leží lehce, bez hnutí.
V její tváři hledám něhu,
...hledám, vzplanutí.
Jenže lásku nedovolí
v městě proklatém.
A tak píšu, jak mě bolí
někdy mi přijde veršík spíš kvůli rýmu ( do počtu ), než kvůli obsahu, ale - jako celek líbí
TIP
Petře_Pane... Jak jsi k týhle starý "krásce" přišel?... neříkej, že čteš moji sbírku :o). Jinak když jsem to psal, nepřišlo mi, že je tam něco bez obsahu..ale čas mění lidi a jejich názory. Takovejch básniček mam plno.. s verši do počtu!
tak nějak se potácím a nemám na nic chuť - ale - ju - přišel jsem na ni skrze sbírečku .. :-)
přiznávám, že mám šuplík taky plnej podobnejch věcí rok/dva starejch - ale - nedávám je sem, protože pro mě maj sice hodnotu, ale vím, že tady by to uznání nedošlo .. ;-)
myslím, že rýmy dost často pomáhaj myslet systematicky v nelehkejch chvílích a člověku napsání takový věci pomůže o kus víc, protože to uspokojení z každýho veršíku je daleko silnější pokud je korunovanej rýmem .. :-)
Abych se tak nějak přiznal..já už ani jinak nepíšu. Nevim, jestli si pořád léčim černý myšlenky, ale jediný moje dva pokusy o volný verše mě dostali tam, kde jsem :o)
:-)
co se vázanejch veršíků týče, nejlepší věc je tohle:
krátká balada o přehlížení druhých - rincewind/815_0
Žila dívka, krásná jako princezna,
stulená v koutě, válkou se souží.
Zas další bitva, co nebyla vítězná,
duší celou po princi svém touží.
Rozum s vírou se utkává,
chápe to jen stěží.
Tma beznadějně naslouchá,
čas spouští vlajky z věží.
A dívka něžná přesladká,
posledně vidí světlo,
svému princi v náruči umírá,
pravdu do duše lidstvo krutě jí vmetlo.
Vidí záblesk jeho tváře.
Byl tu s ní ! Kutálí se slzy.
Slunce vychází - tam jsou jeho záře !
Proč do nebe lákáš ji tak brzy ?
Bůh ji k sobě tiše volá,
dnes naposledy upřímně se smál.
Zůstává tu pustina beznadějně holá;
nezměnilo se nic a bojuje se dál...
+ dílka falky, remika, blběnky, kiry, .. :-)
( jenom kdybys neměl co číst - dobrejch rýmů tady moc není ..
to jsem na tom stejně - ale - když mrkneš na starý fota, celá ta dávná partička písmáků musela bejt strašně moc v pohodě .. :-)
Až je mi to líto, že jsem byl takový střevo mladý... moc si jich nepamatuju, přestože to mi byli velkými vzory.
taky tak - byl jsem trubka a hlídal si svý debilní tipy a na společenskou stránku celýho p tak nějak ani nepomyslel - teď už to je jenom pár vzpomínkovejch fotek .. :-)
btw - nechtěl bys zajet na čtení do hlinska ? .-)
Tak nějak jsem to přehodnotila... Jako svůj názor a myslím, že je to dost dobrý.. Možná je to mým dnešním rozpoložením, ale moc se mi to líbí... *t
silentina: děkuji...bohužel píšu převážně většinou skoro pořád jenom smutný....
... tak to jo. Už je mi to jasný...:))). Stačí jen trochu popostrčit a jsem v reálu.
první dvě sloky se mi líbí. v té třetí jsem nepochopil (jsem trochu natvrdlej) proč cesta za katem.... jinak se jdu mrknout na tvoje další kousky...
Všem moc děkuju... :o)
jinak... Waren: v básni bylo myšleno, že básníkovi zabili milou a on se jde pomstít vrahovi..alespoň myslím, že to byl prvopočáteční plán básně :o)