Prosím o rytmus - trhá to uši. A možná také slova, která by byla pro epickou, hrdinskou báseň typičtější - trochu básničtější obraty. Ale jinak - nějak se musí začínat. Pro začátek to není špatné. Chce to jen o pár hodin víc nad tím posedět.
mno, typické "básnické obraty" považuji většinou za kýče, takže je moc nepoužívám. toto není typická hrdinská báseň, což se nelíbilo například o pár komentářů výš mermanovi - není to jen o hrdinské oslavě boje, ale o více věcech...
otázku rytmu jsem rozebrala ve svém prvním komentáři.
6. strofa:
tebou, tvoji
tvým
tobě
tvém
.
.
.
Ou - doufám, že je to tak schválně, protože jinak je to hodně ujetý ;-)
Škobrtá sem tam rytmus, ale je to epika a příběh je to pěknej - v celku příjemně to plyne, i když bych se to nebál pokrátit. Některé rýmy se Ti opravdu povedly, ale rytmus tak ňák brání v tom, aby to vyniklo. Krásný závěr = TIP si to zaslouží :-)
A... Konstatování, nekonstatování - rád jsem se stavil ;-)
děkuji:-)
víš, s tím rytmem..to mi vyčítá víc lidí, ale ono ve skutečnosti záleží na tom, jak se to čte...přízvuk je právě až na tom, co sedí do rytmu, ale ty slova předtím tam musejí být, jinak by to nesedělo: třeba ve druhém řádku ve sdruhé sloce je přízvuk na že, ne na a, v čtvrtém řádku čtvrté sloky až na ce(cesta)...
to je ten problém, že já vím, jak se mají moje básně číst, ale ostatní lidi ne a z toho vznikají nedorozumění:-).
jinak všechny ty tvoje, tobě...v šesté sloce tam schválně jsou, přišlo mi že se to tam hodí jako taková lehká ironie:).
No - mě to přijde ujetý a - no - nevím nevím - ale - jako záměr - beru :-)
Co se rytmu týče, také to chápu - rytmus to má, jen když to předčítám (moje tvorba) :-)
No - ale stejně - neodpustil si, kdybych Tě na to neupozornil ;-)
Já poezii rozumím asi jako koza petrželi, ale vím, žes mi v jedné rytmus vytkla, tak ti ho vytknu taky:))
A nezajímá mě, jak to čteš, píšeš pro lidi a ti to čtou česky ne aleyovsky!
a druhý řádek druhá sloka je prostě
- U | - U | - U | -
Taky bych si dovolila nesouhlasit s tím, že jsou bláhoví ti, co věří jen sami v sebe. Takový člověk není bláhový, ale spíš už zkušený a smutně moudrý životem...
Ale jo, už přestanu rýpat, ty mi to stejně ještě oplatíš, takže už jen tichý tip:)))
(btw v poslední době tu přispíváš nějak často, nezdá se ti?:))
rytmika nerytmika :o))
vidim to na tip
k tý rytmice, můžeš se zbavit stěn, např.:
"A až zazníš polnice ...
krev proteče přes Tvůj práh
jak tenká hranice, Zříš
Dělí slova oběť, vrah"
v tohohle, by třeba záměr mohl být spatřován jako záměrný
(ale ne, že říhzvuk je na "že")
co se týče obsahu, nelíbí se mi spolčení slov - oběť, vrah
když slaven je Boj!
nebudem opakovať čo už bolo ... má príbeh, atmosféru ...