Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anatol France

21. 06. 2004
2
0
4632
Autor
StvN

Asi vám neřeknu nic nového.

Všechny změny, i ty, jichž jsme si nejvíc přáli, mají svůj smutek, neboť to, co opouštíme, je částí naší bytosti; musíme jednomu životu zemřít, abychom vstoupili do druhého.

 

(Zločin Silvestra Bonnarda, člena institutu)

 

Lidé mají smrt v úctě, protože právem soudí, že je-li úctyhodno zemřít, každý má zajištěno, že bude úctyhodný alespoň takto.

 

(Komická historie)


Adam_G
08. 07. 2004
Dát tip
STvN Přikláním se ke kategorii cintátu, než citátu. Pozorovatel Tobě tip.

angel1
28. 06. 2004
Dát tip
to já bych ani nechtěla. Ať se tady zase klidně trápí někdo jiný.

studanka
24. 06. 2004
Dát tip
paráda...

Tragicus
24. 06. 2004
Dát tip
semeno: neco konci, neco zacina... angel1: zivot nemas dozivotne... nikdo ho nema dozivotne...

angel1
24. 06. 2004
Dát tip
ale máš, v tom je právě krása té myšlenky. Opravdu máš život doživotně. Všechno můžeš ztratit a žiješ vesele nebo smutně dál.Když ztratíš život pak nežiješ. Možná se převtělíš, ale pak budeš někdo jiný. Kdepak smrt, to už je jiná kapitola..

Tragicus
24. 06. 2004
Dát tip
myslim, ze ne... tezko bych vysvetlil jak to myslim... tak mas pravdu... :] rozhodne se ale neprevtelis...

Semeno
23. 06. 2004
Dát tip
Všechno jednou skončí.

angel1
23. 06. 2004
Dát tip
ŽIVOT máme doživotně. A deset centimetrů na záložku. Smrt je někdy nejlepší z toho, co člověk ve svém životě udělal.

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
mmm, bez obrázku. Volba, ztráta, ...... neuvědomuji si, neznám...... zapamatuji, ...a uvidím A ještě poděkuji Děkuji .....a pak má úcta ke smrti .......

Seregil
22. 06. 2004
Dát tip
.... tiše čtu a avizuji..

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Obrázek jsem nenašel. Je mi to líto.

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
Přemýšlím o křížení, a docházím k šibui. WilliamThema

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
Skladba slov. Je to tak?

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Nevím, co máš na mysli. Momentálně.

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
Říkals o skládání slov..... mám-li pravdu O básních složených dle zvůle, nemůžu se toho zbavit. A přesto. , Úsudek , o skladbě slov a síle vazeb a vztahů, o tom jak složitá je krystalická mřížka, mezi písmenky ovlivní každé místečko položené za linii spádu opticky a s přímou návazností na výsledně vyvolaný dojem. A co se pak zahnízdí. již beze slov. To je tak když si čteš básně nahlas ,tak posloucháš jestli ti náhodou z úst nevychází sopránové sólo... někdo ho nemá rád, někdo raději poslouchá tamtamy..... Víš kdo byl Thema?

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Nevím kdo byl Thema. Všeobecně toho velmi málo a věčně se mýlím. Každý se na mě proto zlobí. Říkám mamince - proč se zlobíte na své děťátko, vždyť si vidí sotva na konečky prstíků. Copak nemáte pochopení, copak jej nemilujete?

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
Je to jasný, už to mám V. Havel - Hra a umění "Jak hře, tak umění se daří v mezeře mezi realitou a jejím zobrazením, umění se pokouší onu mezeru překlenout. Je nejbytostnější, když dosahuje nejriskantnějšího bodu této balance, když se ocitá na nejzazší hranici své paradoxie. Což je, jak zřejmo, onen bod, kdy je nejvíc zároveň poznáním a tajemstvím, zákonem i náhodou, konvencí i transcendencí." Jo. :o)

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Skvěle. Zase jsi mě dostala.

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
Tak moment. Co je to trnscendence? Knihovna už bude zavřená. Říkala jsem ti mmm...... m11 -> thema11 -> William Thema = 11 mrtvolek Sakryš to bylo asi něco jinýho než mrtvoly silniční. Jak moc by se to vyrovnalo té kočce co zvládla přeběhnout celou ma´darskou dálnici a když už byla na čáře, tak jí kdosi ujel zadní nohy ... za jak dlouho pošla hladem, krvácením a bolestí na témže místě... netuším Sugestivní zážitek. o ničem jiném není ta hrůza vidět mrtvolu, že? Možná ještě něco najdu ve straších zprávách

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Transcendentní je jaksi nadsmyslové, pokud si pamatuji správně. Je to vlastně něco, co nemůžeme pochopit, proto asi nemá ani smysl o tom mluvit.

Semeno
22. 06. 2004
Dát tip
Ve strarších zprávách nic není, je tam všechno možný, jen ne to co opravdu chci najít. Tudíž ti více o Williamu Themovy (oj to je nějaký divný), více nepovím. O sugesci se i slovo bytostní, je to tak? A proto Přemýšlím o křížení docházím k šibui Když se to tedy ubírá od konce k začátku a tedy všechno se vším William Thema ..ovšem dostál svého, ..v symbolu je jeden z mnoha životů posmrtných umožněných v lidské společnosti. Stejně jako v dílech. Proto domy. Ty mluvíš o lidech, o jejich přítomném stavu a podobě. Já též o lidech. Přešlých časem. .. :o)

pozorovatel
22. 06. 2004
Dát tip
Semeno: Mně k pochopení transcedence pomohla báseň Igora Indrucha. Držim se citátu: "Smrt je životní skutečnost, na kterou je třeba se připravit." Nic víc.

Tragicus
22. 06. 2004
Dát tip
sice neverim, ze po smrti vstoupime do dalsiho zivota, ale souhlasim, ze cokoliv nas opousti, nam neco bere, at si je to dobre, ze nas to opousti, muze to bolet... tolik k prvnimu... druhy je takovy usmevny, ale nevim, co bych k nemu rekl... a tak jen pripojim dalsi citat o smrti: Smrt je jedina vec, kterou ma clovek dozivotne Jan Werich tusim...

To neřekneš, ale nevadí.. první mi sedí víc. Napadlo mě k tomu moje oblíbené- "Neexistuje volba, která by neznamenala ztrátu" (Na světě nejsou jenom pomeranče)

StvN
21. 06. 2004
Dát tip
To jsem přesně chtěl. Dík a díky.

Tragicus
21. 06. 2004
Dát tip
pekne myslenky, pravdive, ale nevim, co vice bys ode mne chtel slyset...

StvN
21. 06. 2004
Dát tip
Přidat vlastní názor - kritiku. Nebo taky nic.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru