Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekonec
04. 07. 2004
2
0
7306
Autor
arthamir
konec
na obzoru prasklo nebe
a rozlilo se do noci
jen chvíli pro sebe
rozechvělá bezmocí
slunce je děravé
jako stará bota
tvoje oči těkavé
vrátily mě do života
na obzoru prasklo nebe
a rozlilo se do noci
jen chvíli pro sebe
rozechvělá bezmocí
slunce je děravé
jako stará bota
tvoje oči těkavé
vrátily mě do života
Řízek_avíz
03. 09. 2004
to dlhagi: jéje, no to já nevěděl nebo zapomněl, že ty čekáš na avízka... :-) tak tady máš plnou náruč avízek, ale varuji tě, jsou to samé blbinky :-)))
no zareagovala by som pravdepodobne velmi podobne ako Craerassy, ale je to zbytocne teraz sa opakovat...
nieco mi tam nesedi, citim v tej basni akysi protiklad a ten ma matie... Konec a Vratili mne do zivota... hmmm....
nuz tip ti sice nedam, ale mas tip za to, ze mas svoju oblubenu:)
vies co by ma zaujimalo? co konkretne ti napadlo, ked si to pisal... teda nie to obstraktne, ale to real:)
to dlhagi: to já ti to tedy řeknu :-) (i když to skoro nikdy nedělám)
na obzoru prasklo nebe
a rozlilo se do noci
(co takhle například jaderný výbuch nebo pád komety na naší zemičku, nebyl by to naprostý konec všeho? nebe by zkrvavělo a měli bychom jen pár prchavých okamžiků a jenom kousíček společného života...)
jen chvíli pro sebe
rozechvělá bezmocí
(ta bezmocnost by svírala a dusila - už se s tím prostě nedá nic dělat...)
slunce je děravé
jako stará bota
(a slunce, ta věčně opěvovaná zlatá rudá růžová koule, by prostě změnilo svou tvář. už by nic nebylo jako dřív)
tvoje oči těkavé
vrátily mě do života
(ale tvoje oči by se tak mile usmály, protože by jsi byla vděčná i za těch posledních pár okamžiků, které nám zbyly, i za ten malý kousek času, po který můžeme být spolu... vyléčila by jsi moji beznaděj a já bych zase žil..)
??? :-)
tak teraz si zabasnil:)
a co toto: (nechcem ti nic vnucovat, len ukazujem, ze mas na viac:) )
Na obzoru prasklo nebe
a rozlilo se do noci
a nam zustalo jenom
prchavych okamziku
jen chvilka pro sebe
rozechvela bezmoci
Svira a dusi me
derave slunce nad hlavou
je jak stara bota
bez tkanicek
ta vecne opevovana
zradna tvar
Nic uz neni jako driv
ja vim, zni to jako klise
jenom tvuj usmev pretrvava
a tve oci tekave
vraceji me do zivota
pro tech par okamziku
ktere nam zbyly....
.............ja viem ze to nie je dobre, len som chcela zamachrovat:)
Si dobry:)
to Craerassy: zajímavé, jak se spoustě lidem zrovinka tahle nelíbí... a mě zase jo, kdykoliv ji čtu, dělá mi dobře na duši :-) děkuju za kritiku :-)
to machal: neříkám že úplně nejvíc, ale dost :-) je v ní jakési drama, tajemství života nebo tak něco :-)
No nevím Arthamire - tvé věci se mi líbí a moc, ale tahle mě moc nezaujala, promiň - zvláštní, že tobě se líbí nejvíc :)
tehotnej_hroch
13. 07. 2004tehotnej_hroch
12. 07. 2004
Souhlasím s Andulkou - příjemná náladovda
tvoje oči těkavé
vrátily mě do života ...a ten konec se mi líbí...
to Andulka: a víš že právě tahle se mi z nějaké zvláštního důvodu líbí skoro nejvíc :-)
no, budu se tě snažit nezklamat :-)
kde je to sdělení?
proč těkavý oči vrací do života? Teda i kdyby nakrásně bylo slunce v noci jakkoli děravé?
(G)
ja vim proc se ti tahle libi nejvic...:-) je posledni....je to takove nove baby...:-)
to Andulka: zase tě musím děvče zklamat (s těžkým srdcem :-) ), ačkoliv tady je poslední, není poslední :-) a proč se mi líbí nejvíc? to není na povídání tady... :-)
to (G)eorge: chlape, přece ti nebudu vyprávět jak by to "mohlo" být. nebo má cenu psát že by třeba první sloka mohla znamenat, že prostě někdo zmáčknul ten "knoflík" a nám už zbejvá zatraceně málo času a nebo že ta druhá by mohla znamenat, že když fakt nemáš sílu na to dál se snažit, pořád je nablízku někdo, kdo tě prostě zachrání... ne myslím, že to nemá cenu :-) protože tak to samozřejmě být může, ale taky vůbec nemusí. a (jak je dneska moderní říkat) "vo tom to je" :-))
sakra to sem se rozepsal... :-((
jenže ty v tý básni nemáš ani říkat "vo čem to je" (tfuj) ale ani nezplodit amorfní shluk veršů... umění je najít ten střed aby to nebylo jako pro blbý a zároveň to dalo větší dojem než jenom plesání nad zdařilým souslovím... a to zase děravé slunce je...
(G)
to (G)eorge: mnjo, vzhledem k tomu, že mě samotnýmu se to líbí, čímž se řadím do skupiny "pro blbý" nebudu se s tebou přít. snad se to bude líbit i nekomu jinému a někdo si v tom třeba něco najde. když ne ty, svět se kvůli tomu nezboří.
každopádně ti děkuju za kritiku. dá se kritikům poslat čistě nekritický tip?
děkuju, jako by se stalo..
Ale "pro blbý" sem myslel spíš jako jednoduchý což je snad to jediný co tvá báseň není..:)
+ o boření světa souhlasím, ale spíš jsem se snažil vyjádřit obecnej pocit ze tvý básni, než subjektivní kritiku... myslím že tak jako já to může vnímat víc lidí..
s úctou
(G)