Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Korektoři - dobrovolníci

20. 07. 2004
2
0
10409
Autor
dokonaley

Napadlo mě, že by možná nebylo od věci, aby byl někde na Písmáku seznam lidiček ochotných vypomáhat s gramatikou a pravopisem těm, kteří si v ní příliš nevěří.. a řešení přišlo vskutku bryskně :)

Seznam všech dobrovolníků je k dispozici v sekci Korektoři (hned pod odkazem Andělé) v autorském menu.

 

Někteří korektoři se specializují jen na něco, respektujte to prosím:

- navážeč: nechce opravovat dlouhé texty

- papouch: jen blbůstky a jentakproradosti

- Yenn: jen dotazy na gramatické špeky a specialitky

 

Doporučený postup pro autora, který si přeje pravopisnou korekturu, je uveřejnit dílo s datem "do budoucnosti" (v seznamu děl se nezobrazí hned) a zprávičkou poslat některému z přihlášených korektorů prosbu o pomoc s opravami.

 

Etika korektorů říká, že by žádost neměla zůstat bez odpovědi - měl by tedy buďto korekturu provést, nebo ji jasně odmítnout, aby se autor mohl obrátit na jiného korektora. Ze strany autorů prosím, aby neoslovovali více korektorů současně, bylo by to zbytečné plýtvání ochotou a energií.

 

Mějme všichni trpělivost, děláme to dobrovolně, pro sebe i pro druhé.


navážeč
27. 07. 2004
Dát tip
Arm: asi to fakt patří jinam ;)))

Armand
26. 07. 2004
Dát tip
haiku v "zábavné kategorii"??? ... inu, proč ne :))) ale i když si zenová kultura nehraje na vážné či nevážné, přimlouvám se za rehabilitaci haiku jako seriózního básnického útvaru (vyjádření) ps: diskusi jsem nečetl, a tak se omlouvám pokud nosím dříví do lesa .-)

srha
26. 07. 2004
Dát tip
ty jo, to jsem přehlédl Kdo chce dát haiku jako zábavu? Chce mi snad někdo tvrdit, že Issa psal blbůstky? Armande odkud to máš?

KayTee
24. 07. 2004
Dát tip
checht, já bych korektura klidně dělala...ale bohužel maturitu mám ze slovenštiny, takže nic ;o))) Ale v případě slovenských autorů ráda pomohu!! ;o))

Šminka
22. 07. 2004
Dát tip
mno...jestli mi odpustíte hádání o br/y/i/skně...tak se hlásim, aspoň něco bych tu mohla dělat, když neautořím:-)

navážeč
22. 07. 2004
Dát tip
Papou: To nende o to hlásat to do světa. Mi de o to, aby někdo neřikal, že ten spolek, ke kerymu taky patřim a kerej se veřejně nabízí, že pomůže třeba s pravopisem, že ten správnopis neumí. A sorry, já jsem si včera letmo ověřoval, že jest tak, přesně ten případ, kerej popisuju o kousek vejš (teda jiný místo to asi bylo, Česko asi ne). Samozřejmě, že nějaký vymejšlení systémů kontrol... a i diktáty... že je mi to troška proti srsti. A nechcu to nějak řešit. Ale mi to hlodá. A už se v tom piplat nebudu. Řekněme, že si dám závazek, abych byl za ouderníka, že vám o svejch prvních třeba pěti nebo desíti opravenejch textech napíšu. Když budete mít chuť se v tom po mně pošťourat, máte možnost. Ty vole, sem to ale Karhan. Parri: Asi máš recht, kdybys viděla ty vrásky, jak se mi dělaj na čele, ouplný grankaňóny...

papouch
22. 07. 2004
Dát tip
ajo, to máš recht

Elyn
22. 07. 2004
Dát tip
Souhlas s poslední papouchovo žlutou kritikou, taky to tak dělávám a myslím si, že korektura je věc autora a jeho "chtění", že nepotřebuje někoho tady na Písmáku, ale, že když už píše, je si schopen najít i to, jak se sporné slovo píše, sám... Nebo ne?

navážeč
22. 07. 2004
Dát tip
Elyn, jistě... ale někdy třeba nevíš, jak s čárkou... a 1. nemáš doma knihu (a na publikování je jeden nadrženej) 2. některé věci se hledají blbě, kór když v tom člověk neni cvičenej (zkus schválně najít, jak je to s čárkou před než) 3. stejně se jeden překoukne, neni od věci si to od někoho nechat ještě raz přečíst, kór když ti na tom záleží. ale rozhodně se nevnucuju. a k aktivitě, neboj, ponoukat je budu... :-))

papouch
22. 07. 2004
Dát tip
vono nic není šwarcwajs, jak říkáme my milovníci spisovné češtiny, pravda je, že nemá wert vytahovat na světlo bóži cizí hrubky, ale zase když už byl ustanoven gang korektorů, tak by se měla činnost prezentovat .. třeba skromně, ale přece .. achjo, být, či nebýt ... Hamlet je vůůůl!! :-)) To je jedna věc - hrubky - ať už z překlepu, či neznalosti. Druhá věc jsou spornosti, zajímavosti a vůbec takový ty jazykozpytný peripetijnosti, které nejsou hned jednoznačně jasné. Tyhle bych naopak diskutoval veřejně.

Elyn
22. 07. 2004
Dát tip
navážeč, jo, ok, čárky ve větě jsou občas i moje slabost, takže.. Já jen, abyste nakonec neumřeli na přepracovanost tady a aby autoři nezlenivěli..;)

navážeč
22. 07. 2004
Dát tip
Tož... jesti máš něco... tak se můžem sejít třeba v diskuzi toho Klubu přátel gramatiky, ale asi až navečír, já budu muset do světa ;-)

srha
22. 07. 2004
Dát tip
a jaký má tohle smysl?

Dero
21. 07. 2004
Dát tip
Rowi, dobrá, píšu si Tě. ;o)

dokonaley
21. 07. 2004
Dát tip
wau - obdivuji jak bryskně přišla technická implementace trošku jsem překopal text nahoře, snad je to tak OK avi Dero a navážeč

dokonaley
21. 07. 2004
Dát tip
nadhazuji nové téma: Každý je v gramatice jinak "silný" (nikdo není dokonaley! :), a i mistr teřas se někdy utne. Otázkou je, jak dobrý musí být korektor, aby jeho práce měla smysl. Máme stanovit nějaké "kvóty" na "neopravené chiby" - něco jako "více než tři chyby na stránce jsou důvodem k vyloučení z korektorského týmu"? Chyby v textu ale mohou zůstat i vinou autora, který zapomene něco opravit, přestože ho na chybu korektor upozorní... Neměli by si korektoři napsat vstupní diktát? :) A má smysl toto téma vůbec řešit?

dismorphia
21. 07. 2004
Dát tip
snad přihlášení korektoři vědí, co dělají..

dismorphia
21. 07. 2004
Dát tip
resp. do čeho jdou a jestli to není velké sousto :)

navážeč
21. 07. 2004
Dát tip
Dovolím si být osobnější... je dobré zvážit, jestli budu dobrým korektorem, když si myslím, že adjektivum odvozené od Česko se píše Český... píšu osobnější... protože je mezi námi skutekně taková osoba :-))

Dero
21. 07. 2004
Dát tip
dokonaley: No, více jak tři chyby ... to je poněkud pofidérní. Měl bych návrh: Korektor by po provedené korektuře hodil pod dílko svou parafu s glosou, že u tohoto díla byla jím provedena korektura. Samotnou korekturu posílá samozřejmě soukromě autorovi. Můj návrh se týče toho, že by ji musel publikovat i v nějaké diskuzi, pokud možno v klubu přátel gramatiky. Tak by se dalo poznat, kde korektor zaváhal a kde lelkuje autor s opravou. Pokud by bylo evidentní, že korektor dělá příliš mnoho chyb - kterážto hranice bude dána jen trpělivostí jeho "soukmenovců", pak by byl vyloučen.

papouch
21. 07. 2004
Dát tip
... já vlastně korerektora už dělal... a dělal jsem to tak, že na hrubky, či případné jině chybovosti jsem napsal "oprav si ..toato.., píše se to ..takhle.. a poslal jsem to (zaškrkávací políčko) soukromě autorovi. To, že jsem někomu někde našel chyby, nepovažuji za nutné hlásat do světa. Je-li autor slušný a jen se překlovl, rád si to opraví. Nemyslím, že by se mělo zveřejňovat cizí prádlo.. Pokud je autor magor, mimoň, nebo hulvát, tak je mu stejně fuk, co na to lidi řeknou...

Kostka
21. 07. 2004
Dát tip
Pokud je vás korektorů ještě pořád málo, klidně se taky hlásím. I když si zároveň uvědomuju, že jsem češtinu ještě neprozkoumal zcela. Vedu si dokonce svůj malý soukromý "seznam záhad", tak pokud se tu třeba dokonce někdo speciazuje na specialitky (vzor: hladový zmíral hlady), mohl by pomoci něco rozlousknout?

Kostka
21. 07. 2004
Dát tip
specializuje, pochopitelně... když už jsme u korektur

Dero
21. 07. 2004
Dát tip
Kostka, dobře, eviduji Tě. Záhady a specialitky mě zajímají, sem nebo raději do zpráv s nimi. ;o))

Teda, teď jsem si všimla, že jste už udělali seznam korektorů. Obdivně tleskám, jste opravdu skvělí a fungujete jako draci. Jen nevím, komu poděkovat. Lyrikovi, Derovi, dokonalému? Dokonalí jste všichni :-)

Rowenna
21. 07. 2004
Dát tip
Můžeš zkusit i mě. I když tedy - že bych si zrovna tolik fandila... Ale snad - běžné chyby jsem schopna vnímat. :-)

Seregil
21. 07. 2004
Dát tip
.. Dero.. i já sa hlásim...

Mahoney
20. 07. 2004
Dát tip
dobrey nápad :)

sk8ergirl
20. 07. 2004
Dát tip
Ale jo, to bych docela brala...kdyby se to nějak rozvíjelo dál, tak se hlásím jako korektor...opravím to, co bude v mých silách :o)

fak of

Mě taková slušba příde zbitečná, s gramatykou nemám problém.

Rowenna
20. 07. 2004
Dát tip
Krásnoočko: ale gramatyka s tebou jo, viď. :-)

Rowenna: Co???? Vloudila se snad chibka?

;-)

Dero
20. 07. 2004
Dát tip
Já bich toho korektora jako klidně semotamo dělal ... ;o)))

child
20. 07. 2004
Dát tip
já taky - pokud mi věříte - z diktátu mám vždycky jedna až dva:)

Dyž vy dva kluci, tak já tu korektorku teda budu dělat taky 8-)))))) Z diktátu sem sice měla jedno ve čtvrtí třídě pětku, nápsala sem "kivadlo" ale už jsem se to doučila.

Dero
20. 07. 2004
Dát tip
Krásnoočko: Otestujeme Tě, co třeba takový v(i/y)k(í/ý)ř ... ? ;o))))

Dero: S takovým složitým slovem bych si nezačínala. Nějak bych se ten "vikýř" snařila opsat.

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Vy kejři, už to nabízím u svejch redaktorskejch slintů... takže jsem předběh. I když radši bych sem tam poradil, než abych pročítal nějaký ságy a hledal, kde chybí čárka. Vono... na monitoře to stejně nejni moc vidět, to pak aby si člověk tisk... ale s důvěrou se obraťte :))) A fakt dobrej nápad.

Tak já už přestanu blbnout (mám dnes nějakou rozvernou náladu). Toto je mé oficiální stanovisko: Je to dobrý nápad a sama bych takové korektury často potřebovala. Jen si moc nedokážu představit, jak by to mohlo fungovt. Já něco napíšu, pošlu to jednomu z kolektorů jako zprávu? A co když zrovna nebude na netu, nebo bude mít na mne náladu?

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Krásnoočko: no. Jak říkám, rád poradím, kratší text i opravím. Na netu bývám často, ale pořád ne. Kdyby na to došlo, mohl by seznam přihlášenejch "pomocníků přes gramatiku & správnopis" viset někde tam nahoře... jak jsou vůbec ti pomocní(č)ci, který ti můžou pomoct s písmoňem. Ale rozhodopádně nebudu opravovat povídky o pěti stranách. Na to čas nejni. Nu, mysleme dál...

sk8ergirl
20. 07. 2004
Dát tip
Já se tak jakože ňák přikláním k názoru navážeče...bylo by to fajn s tím seznamem přihlášených korektorů a tak...možná by nebylo špatný, aby taky někde bylo třeba uvedený, co jsou ochotni opravovat...tím myslím jako kdo třeba poezii a kdo prózu (popř. kdo bude mít nervy na opravování pětistránkovejch povídek :-) ) + avi...těm, kdo o něj nestojí, se omlouvám :o)

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Nu, nejdřív promyslet, domyslet... a pak můžem přijít s iniciativníma návrhama :))) Posílám avi Lyrykovi... a Derovi... a možná bych moh ještě nějakou hlavu vodevřenou diskutérskou... a Dero už tam je... Igore, není nějaký organizační? Jo ještě: bylo tady teď pár vcelku šikovnejch příspěvků, jak jste si jistě všimli, s tabulkama něketerejch problematickejch jevů, to s tim souvisí... a padlo tu něco o tom, že bychom mohli přidělat pár linků na nějaký stránky... např. na Jazykovou poradnu (oni jsou rádi, když se jich někdo inteligentně zeptá), tim by se dost práce ušteřilo na takovech těch jednotlivostech... když si někdo je vědomej, že nezná skloňovat jenž... atp. + za nevyžádaný... viz sk8

dokonaley
20. 07. 2004
Dát tip
OK, díky za podněty. Nahoře v dílku jsem zkusil zrekapitulovat, kdo se zatím přihlásil jako ochotník. Nápad se seznamem on-line korektorů je fajn. Prakticky by mohla korektura vypadat třeba tak, že autor publikuje dílo "v budoucnosti" a upozorní na něj korektora, který mu zrovna bude sympatický. Korektor by pak měl buďto korekturu provést co nejdříve, anebo ji co nejdříve výslovně odmítnout (ať na ni autor zbytečně nečeká a může oslovit někoho jiného). Dovedu si představit, že se vytvoří skupinky vzájemně si blízkých autorů a korektorů :) navážeč: ad tabulky shrnující některé gramatické jevy - Klub přátel gramatiky (viz kde je tato diskuze zařazena) se o toto snažil již dávno, bohužel co jsem Písmáka pustil k vodě, se o klub nikdo nestaral..

Lyryk
20. 07. 2004
Dát tip
1. odkaz na klub gramatiky a on-line korektory by měl asi největší smysl na stránce zadávání díla?? vypadalo by to stejně, jako s těmi anděly... 2. dalo by se při zadávání dílka zaškrtnout -> avízo korektorům, kteří by buďto vyhověli nebo odmítli -> zpětné avízo?? bojím se udělat z toho komukoliv povinnost, protože korektoři budou zavaleni pohodlnými autory...

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
1. asi tam, jako ti andílci. to se mi zdá. 2. asi tak. asi tak by to mohlo bét. to víš, že dycky ocením spíš dotaz: hele, já si nejsem jistej s timhle... a proč je to takhle ... než prosbu: hale, já to neumim, udělej to za mě ;))) ale rozhodně ještě vyčkejme, nepřijde-li někdo s dalšíma nápadkama... atd.

Mahoney
20. 07. 2004
Dát tip
ad 2. a) souhlas s tím, že by to neměla být povinnost, a že by se autoři měli sami snažit b) myslím, že by žádost o korekturu měla být adresována jednomu konkrétnímu nicku; korektoři tak budou méně zavaleni než kdyby dostal každý avízo na vše (navíc by to bylo zbytečné - stačí jedna korektura, bylo by hloupé aby pracovali tři korektoři současně na jednom díle) - v tomto případě je ovšem ale nutné, aby oslovený se oslovený co nejdříve vyjádřil, jestli korekturu udělá nebo ne, žádná žádost by neměla zůstat bez odezvy c) systém dle bodu b) by mohl vést ke vzájemné znalosti, úctě, spolupráci a zpětné vazbě mezi konkrétním autorem a korektorem (nevím jak vy, ale já preferuju osobní vazby), což by myslím jen prospělo oběma stranám - korektor třeba může pracovat s autorem na tom, aby s ním měl méně práce :)

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
ad 2 b když to bude chtít mít rychle... nebo aspoň rychlou odpověď, může se ozvat tomu, kdo je zrovna onlajn ;-)

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
korektura a redakce je něco jiného, růženo. korektoři (bohužel) nic nepřepisujou. a nejde o to, že někomu někam pronikneš... ale že se vyvěsíš: sem vám k dispozici, vražte to do mě. konenčně... já kudy chodím, tudy taky šeptem trousím: oprav si pannen na panen. že jsou tam dvě n, to si pamatuješ správně, ale je mezi nima e... občas jsem ochoten doprovodit i malým hist. exkurzem... ale tohle mi připadá, jako jiná věc ;-)

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
no... když jsi řekla, že něco přepisuješ. a tvrdilas, že děláš (my se tady bavíme o korigování) to co my. tak říkám, že korektor nic nepřepisuje, do textu smí za určitejch podmínek vstupovat jeho redaktor. sorry, ale jinak se to asi ani pochopit nedalo. nevím, jestli potřebuješ být někde vyvěšená. my si povídáme o tom, že se vyvěsit necháme. nemůžu se teď vyhnout vyjádření, který mi trochu smrdí velkou hubou, ale budiž: vyvěsit jako službu pro ostatní. jestli ty tak už funguješ, pak tedy dobře, je to od tebe hezké – a snad tě nebude mrzet, když se s tebou o tu práci podělíme. a to přidělávání diakritiky ti rád přenechám, to opravdu dělat nebudu. snad jen u hodně krátký básničky. může bejt tak?

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Tak jestli jsi četla tu diskuzi, jistě ti neunikla moje hláška, že radši radím (kdo by ne), než něco po někom opravuju. Těší mě, když to chlapec či slečna chce poznat a dovědět se cos. Když mi to někdo tak prdne, tady máš a rob... to neni sranda. Ale neboj se, pokud to dostanu do ruky já, budou dostávat výchovný dlabance fest. Měl jsem tu teď jednoho smajlíka... ale nějak jsem ho vymazal... Ve svejch kritikách se budeš muset začít věnovat podstatnějším věcem. Co ti vadí z principu, to fakt nevím. Že se někomu poradí, když o to bude stát (mimochodem... žádný návaly nečekám)?

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
V Pravidlech je o jazyku prd. Nejsem suchar. Ale myslim, že už to můžem uzavřít. Každopádně – já jsem lepší než Pravidla. Protože spoustu toho mám v hlavě... a Pravidla k tomu pod stolem ;-)

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
A teď se se mnou mazej pohádat jinam. Totižto pod diskusi Igorovu Jak to všechno vlastně funguje nebotaknějak. Už ses tam odsud jednou přesunula, tak tě ženu zpátky... s chrhlem nesourodejch otázak a výkřiků ;))))

Yenn
20. 07. 2004
Dát tip
Ouvej, ja se korekturami zivila peknych par let. Ale ted se zde vyskytuji tak malo a tak nepravidelne, ze se k rozsahlejsim korekturam upsat vazne nemohu. Nicmene s konkretnimi pripady (takove ty vylozene sporne veci, co se dle pravidel daji vykladat na nekolikero zpusobu) jsem samozrejme ochotna poradit, dostanou-li se mi do posty.

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Já ti dám avi :))) Někde jsem teď našel svoju poznámku, kde bylo něco jako "mi všichni"... To se mi snadno stane. A tudle jsem se splet (splet neni správný slovo... většinou "mívám pochyby" a běžím do slovníka... ale tentokrát jsem si byl úplně jistej) – – – no schválně, slovo zákeřný br_skně...?

Miroslawek
20. 07. 2004
Dát tip
bryskně... zdálo se mi to evidentní... ovšem nikdy jsem sobě do hlavy žádná pravidla nenamemoroval (i a y píšu vcelku jistě podle citu) a Šminka se se mnou hádala, čímž mě donutila vytáhnout PČP (a tam je bryskní).

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Já jsem kdysi dal taky měkký. Chyták blbej. Ale taky neumím vyjmenovaný slova, pravdila jsem nedrtil... vlastně jo, přechodníky jsem se musil naučit, to jo. Inu, ale najde se. Pamatuju si to a do smrti budu pamatovat. Včetně toho, že to tvrdý je tam protože je to z franského brusque... ;-) Yenn: super, dokonaley si to určitě už píše :)), však je dokonaley.

dismorphia
20. 07. 2004
Dát tip
no, slíp to řekla.. pokud tu budou korektoři, žádná snaha kdekoliv cokoliv dohledávat a zjišťovat nebude.. ani nechci domýšlet, kam se to pak pohne.. a protože nevím, komu bych měla poslat avízo a komu ne, tak ho nepošlu vůbec (snad jen pro slíp) a kdo to přečte, ten to prostě přečte..

dokonaley
20. 07. 2004
Dát tip
dokonaley už má zapsáno :) (i za ušima :) ad bryskní - tady bych zrovna věděl, ale poslední dobou málo čtu, a často zaváhám u trivialit :)

dokonaley
20. 07. 2004
Dát tip
dismorphia: 1) obávám se, že ti, kteří na gramatiku kašlou, služeb korektorů využívat stejně nebudou 2) navrhoval jsem, aby korektoři nefungovali "anonymně", ale aby se snažili si vytvářet s autory vztah - a v rámci toho lze autory vést k pečlivosti a píli; krom toho korektor má právo korekturu odmítnout - myslím, že záleží jen na korektorech, jestli budou podporovat i "lenochy"

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
dokonaley má recht.

dismorphia
20. 07. 2004
Dát tip
no, každopádně se to může zkusit a uvidí se, v co se to zvrhne, nebo jestli to bude opravdu k nějakému prospěchu.. a možná by bylo dobré, kdyby ten, který si na sebe vezme cejch korektora, také vysvětlovat, proč to byla chyba/proč tam přijde něco jiného.. protože jinak to nebude mít valnej smysl.. a dohledávkám já fakt moc nevěřím.. resp. nevěřím tomu, že si aspoň většina z těch, kteří budou pomoc korektorů využívat, bude dohledávat.. a tohle "doučování" jde také jen omezeně..

dismorphia
20. 07. 2004
Dát tip
éé, jedno dokonalý avi

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
jasně dis. ale vysvětlovat se nedá všechno... nu uvidíme.

dismorphia
20. 07. 2004
Dát tip
jo, taky si neumím představit, jak by někdo vysvětloval, dejme tomu, dvacet chyb z povídky.. třeba.. mám dojem, že ti, kteří se přihlásili, chtějí taky trochu žít :)

dokonaley
20. 07. 2004
Dát tip
dismorphia: budu si opakovat svou písničku :) podle mě záleží především na osobním vztahu korektora s autorem, zda, jak a k čemu dokáže autora motivovat.. krom toho si lze položit otázku: je snaha autora o zlepšování svých gramatických schopností NUTNOU podmínkou pro podporu korektorem? A za jak dlouho se začnou projevovat pokroky autora, který se snaží v gramatice zlepšovat? Kdy mohu začít autorovi vytýkat lenost? Myslím, že by nebylo od věci trošku slovíčkařit a definovat tuto službu spíše jako "prosbu autora o výpomoc s gramatikou" než jako "korektorskou službu Písmáka"

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Zásah.

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
... a pravopisem, dodejme, když jsme v tom slovíčkaření.

Inu, dal bych svuj nick k dispozici, pokud proti tomu někdo něco nemá - jeví se mi to jako dobrá věc; lidem dycky píšu, aby si vopravili překlepy, když na nějaký narazim....:-).

dismorphia
20. 07. 2004
Dát tip
však ano.. vztah redaktora s autorem - souhlasím snaha autora se neprojeví záhy, ale později to už rozpoznatelné je, myslím si.. protože pokud bude korektor v kontaktu s autorem delší dobu, může už částečně poznat, jak na tom s gramatikou onen autor je, čili je potom možné rozpoznávat posun nebo lajdáctví - řečeno školně :)

Yenn
20. 07. 2004
Dát tip
V nekterych pripadech se snaha neprojevi vubec. (Dovolim si odlehcujici vzpominku ;) ) Mivali jsme v redakci autora, ktery vzdycky do posledni mozne chvile sedel nad textem a snazil se hledat a opravovat chyby. Snad kazde pate slovo hledal v Pravidlech. A opravovat jeho clanky bylo presto utrpeni, fura desivych hrubek, podivne vetne konstrukce s nekolikanasobnymi vsuvkami, ale bez prisudku, strasidelne germanismy. A obcas i neuveritelne kuriozity jako "hlatový Rottweiller zmíral hlaty již několik týdnú" (citovano na pismeno presne, specialne jsem si k tomu na chvili prepla na CS klavesnici ;) ). Jestli jste cetli Pana Kaplana... Nas nestastnik zachazel takto s rodnym jazykem. Jak se mu podarilo vystudovat zurnalistiku, to je pro me zahadou.

Dero
20. 07. 2004
Dát tip
Jak jste si mohli všimout na hlavní stránce, korektorská služba je připravena a je koncipována stejně jako tzv. "Andělé", tedy jako výpis přihlášených a nepřihlášených korektorů. Pakliže autor opravdu stojí o korekturu, musí si o ni napsat zprávu některému z korektorů. Pokud někdo z vás opravdu stojí o korektorský post, prosím, mně do zpráv - zařadím vás. avi všem

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
Zájemci, hlaste se Derovi. A probůh, nepřeceňte svoje síly :-)))

papouch
20. 07. 2004
Dát tip
já papouše bychem se taky nesměle přihlásilo ... píp :> ... za toho ... no, že bych byl taky injektor ... insemi.. nééé ,,, jak to bylo??? Jo, konektor,,, ale jen u blbůstek a u jentakproradostí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru