Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBojím se
21. 07. 2004
11
6
7629
Autor
Natasha_
Bojím se pokrytá sněhem
Bojím se židle jejíž stín se po mně vrhá
Bojím se tání
Bude snad jaro zas
A léto pak
Bojím se ubojený pták
Marnosti se bojím
Bojení je měkká peřina
Pomalu v ní vychládám
A bojím se
Krytá jejím pokrytím
Že chladná pak
Se nikdy ohněm znovu nevznítím
6 názorů
"Text vyvolal nejake emoce, takze tip." - zmáčkneš páčku, něco se stane, takže tip? No, dobře.
Text vyvolal nejake emoce, takze tip. Na to, ze ti bylo 28, kdyz jsi to psala, je to prijemne naivni. No, a slovo "ptak" ma pro freudovskeho ctenare vzdy zajimavou denotaci. :-)
whispermoonlite
07. 05. 2010william.wallace
24. 08. 2007
Text je tři roky starý a jeho slabin jsem si vcelku vědoma sama - narozdíl od Tebe, zdá se, který jsi svým vlastním fanouškem...
william.wallace
24. 08. 2007Marcela.K.
08. 01. 2006
Dík, mylenko :-) Kam se hrabou dospělé novotvary na dětské hatmatilky :-)
fuu.. ty si na mna celkovo zlozita... ale tato sa mi paci a celkom jej rozumiem.. aspon myslim.. respektive som si v nej nieco nasiel... *
pozorovatel
07. 05. 2005
Díky za všechny ohlasy, pozorovateli, možná mi ukaž, u koho se nenudíš, abych si líp odvodila, kde vidíš ten problém.
pozorovatel
07. 05. 2005
Hmmmm, v oblíbených autorech se shodneme. Určitě kvůli Tobě nepřestanu psát :), spíš přemýšlím, proč se mi nepovedlo předat, co tam mělo být. Ačkoliv - zpětně chyby ve svých textech vidím i já.
Takže ještě jednou - díky za pozorné pozorování.
Túto otázku snehu a ohňa tiež často riešim. Bojím sa mrznutia a niekedy aj zapálenia...ale potrebujem veriť v oboje.
Bojím se ubojený pták
Andřich_Nepojal
30. 11. 2004
Jeví se mi o trochu slabší než minulá. Vlastně nejen trošku.
Neříkám, že je prázdná, to vůbec ne, naopak, - prostě mi nesedí.
Ubojený... je to úplně nové slovíčko, na které nejsme zvyklí, ale docela vystihuje pojem "ustrašený" a řekla ještě víc než ustrašený, alespoň já to tak cítím... Proč ne...
Poslední verš je pěkný, bojís se, že nikdy ohněm nevznítíš - ale vznítíš., neboj , oheň má sílu a nějaká jiskřička Tě zasáhne
a teď Tě zasáhne TIP
Však já vlastně jsem takový troud, stačí škrtnout....ale někdy přijde chvíle, kdy se člověk cítí jinak, velmi...a ta chvíle zasáhne tak, až se to musí napsat. Dík :)
TommyBoy: Já jsem Češka a taky tomu nerozumím. To není jazyková bariéra, ale jazyková blbost ;)
Téma poslední sloky mi příjde trošku ohrané, ale ... "Bojím se židle jejíž stín se po mně vrhá" je super a jako celek lehučké.
Neboj, v peřinách se chladne pomalu, něco se mezitím stane ... Tipipit :o)
"Bojím se ubojený pták" - teda ja síce nie som Čech a preto tu už možno je niečo ako "jazyková bariéra", ale tomuto naozaj nerozumiem... aký je zmysel tohto verša?
Chytneš....neboj se....muzes se spalit trochu se ohrat, nebo uhoret....proc by jsi mrznula ...je leto tak hura za ohnem...
TommyBoyi, nu, já si češtinu trochu k své potřebě ohýbám, pravda. Takže "ubojený pták" je ve významu "zděšený, vystrašený"...to opakování ve všech možných podobách je tam pro zesílení naléhavosti.