Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMesiáš
04. 10. 2004
1
4
1107
Autor
Levi
Jsem mesiáš, co hledá spasení
Zoufalý případ, co ti vezme sílu
Řada ostnů, hledám pohlazení
Snůška špíny, co nakazí zdravou žílu
Jsem dva hřebíky, kterými zatlačí tvé oči
A kobercová páska, kterou umlčí ti hlas
Jsem krásné Slunce, za kterým se Země točí
Jsem snůška nesmyslů, neustále, zas
Jsem hajzl, který zkazí tvé děti
Jsem drobnost, která zkazí ti náladu
Jsem člověk, říkám zkažené věty
Jsem snůška zkažených nápadů
Jsem dekadence, dámy a páni
Kdo chce, nechť podá mi dlaň
Já nabídnu i těm, co nepodají sami
A pak budu v právu, když namíří na tebe zbraň4 názory
Ahoj, dík za konkrétní kritiku, potěší...
na vysvětlenou: text jsem psal někdy v šestnácti? takže tak... a jinak hodně z toho byl záměr (mesiáš, co hledá spasení, 4x zkazit atp.). Pokud budeš mít chuť, napiš něco k mým novějším básním ("básním"), budu moc rád. Díky a ahoj, děde Ede :-)
Jako nositel takového nicku (Levi - příslušník kněžského, vznešeného hebrejského rodu - viz Bible, knihy MOjžíšovy) bys měl vědět, kým byl, respektive bude Mesiáš. Především "Mesiáš, co hledá spasení" je nesmysl - Mesiáš je tady od toho, aby spasení přinášel. Jinak Mesiáš není. Ale chtěl-li jsi nonsens, rozpor, tak to beru.
Podobné nesrovnalosti máš i dále v textu:
"...hřebíky, co zatlačí tvé oči" . To nejde. Mincemi nebo rukou se zatlačuje oči mrtvého. Hřebíky to při nejlepší vůli nejde.
Na někoika místech to, co píšeš, nedává smysl. Příklad:"budu v právu, když namíří na tebe zbraň" Opravdu nevím, co to může znamenat - ani v přeneseném slova smyslu.
Ve třetím verši máš 4x "zkazit" a odvozeniny.
Měl bys psát o jedné věci, na jedno téma, ne skákat od myšlenky k myšlence, a už vůbec ne od slova ke slovu, bez ladu a skladu.
Tvůj děd Ed :-)
londonderry.eire
29. 12. 2006Hornster_CJ
02. 01. 2006
Ja bych trochu asi pozmenila zacatek, tam mi nejak nesedi ty rymy. Jinak libi..