Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMlžení
10. 12. 2004
1
0
2884
Autor
Richiee
Jsou chvíle kdy zamrznou ústa
A mlčí se a padají zhusta
mlží nadávky na dlažbu oslizlou
ty rty nejsou jež k políbení zvou
jak vždycky bývaly
v mlčení po chvaly
nenajde
nenajde
Nás
Pišta_Hufnágl
16. 12. 2004Nicollette
10. 12. 2004Nicollette
10. 12. 2004
Není každý den posvícení. A nesuď z jedné básně. Ocenění není to beznadějné je vážně silné kafe. To bych psal asi retardovanému dítěti, které nechci deprimovat. Konec by se měl číst nahlas...
Nicollette
10. 12. 2004
Přesně tak jsem to myslel. Ale každopádně jsem Tě nechtěl urazit a proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal. Kdybych chtěl předložit nějakou konstruktivní kritiku, asi by to skončilo u "zmačkej, zahoď a začni znova.
Jsou chvíle kdy zamrznou ústa
je ještě docela normální. Sice nic objevného, ale jde to.
A mlčí se a padají zhusta
už trochu skřípe. A co padá zhusta? Ústa? Proč? Jaký to má význam?
Není to jen kvůli rýmu, který přitom stejně působí dost uměle.
mlží nadávky na dlažbu oslizlou
Protože
ty rty nejsou jež k políbení zvou
Už jsi se o nich někde zmiňoval? Nepostřehl jsem.
Navíc neutěšenost z jejich ztráty, případně neschopnosti nalézat je, se jistě dá popsat i zajímavěji, než jen nevyřčenými nadávkami na nepřízeň počasí uprostřed města.
jak vždycky bývaly
Klasika
v mlčení po chvaly
Co jsou chvaly? Možná jsem správně nepochopil Tvůj záměr dělení slova.
nenajde
nenajde
Nás
Jasně, důraz na druhé nenajde, ale co Vás má najít? Matně tuším, ale že by to vyplynulo přirozeně z textu se rozhodně říct nedá.
Ještě otázka. Proč nemám soudit z jedné básně? Ty jsi předložil jednu báseň. To je docela dobře uzavřený celek. Nebo To má ještě pokračování?
Konečně člověk s kritickým myšlením. S tím vším bych i souhlasil, pokud bych ovšem nenapsal, že jde o pouhou impresi. Ale je to moje hloupoet, že to ventiluju. To v každém případě. To o soudu je spíše pro Nicoll.
I když k smrti nenávidím vysvětlování básní, k tomu vlastních, tak:
Zhusta padají ony nadávky i když jsou nevysloveny. Stejně tak i mlží.
Když se mlčí, mlčí se ústy, které mají rty. Obvykle. Proto je zbytečné se o nich zmiňovat.
Chvali jsou kravina a jen se mi líbilo archaické znění.
A nakonec: Pochavaly nenajde. Nenajde nás. Tedy žádná repetice pouze zvukomalebná.
Jsem nepochopen, jdu spálit počítač...
Konečně člověk s kritickým myšlením. S tím vším bych i souhlasil, pokud bych ovšem nenapsal, že jde o pouhou impresi. Ale je to moje hloupoet, že to ventiluju. To v každém případě. To o soudu je spíše pro Nicoll.
I když k smrti nenávidím vysvětlování básní, k tomu vlastních, tak:
Zhusta padají ony nadávky i když jsou nevysloveny. Stejně tak i mlží.
Když se mlčí, mlčí se ústy, které mají rty. Obvykle. Proto je zbytečné se o nich zmiňovat.
Chvaly jsou kravina a jen se mi líbilo archaické znění.
A nakonec: Pochavaly nenajde. Nenajde nás. Tedy žádná repetice pouze zvukomalebná.
Jsem nepochopen, jdu spálit počítač...
Nepal dne před večerem
Jenže, zhusta sice padají ony nadávky, ale smysl (i rytmus) ukazuje na slovo ústa. Mlží nadávky, to jo. To je zřejmé. Se rty jsi mě asi nepochopil. Ukazuješ TY na nějaké dané rty. Podle toho se dá usuzovat, že už s nimi byl čtenář obeznámen. Zná je, nejsou cizí. Nic takového tam ale není. Hodilo by se víc "nějaké" (Tvé, Mé) rty.
A nakonec: Pochavaly nenajde. Nenajde nás. Tedy žádná repetice pouze zvukomalebná...v tom případě je to ale špatně vyskloňováno.
Není to beznadějné, ale ani nic extra. Konec vážně dost pokulhává.
Ale věřim, že se vypíšeš. Určitě. Pokud tedy budeš chtít...