Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Reklama

30. 01. 2005
5
0
4403
Autor
pikacu

Jsou prostě všude

     Taky jste si toho všimli? Jdete po ulici, koukáte do výlohy, na zdi, tabule, vývěsky ... všude na Vás číhá. Reklama. Dokonce i když sklopíte oči a kontrolujete pouze chodník, abyste nešlápli do nějakého toho énóna, je tam. Na velkých bilboardech se usmívají rozverně politici a slibují lepší zítřky, upřímně se přitom šklebí. Ohrady a místa, která se dají oblepit plakáty, zvou křiklavě na večerní parties, kde hraje DJ X ... nebo občas promlouvají nesrozumitelnou řečí různobarevných nicneříkajících nápisů - kupodivu je to pozvánka na stejnou akci. Jo, člověk se holt musí vyznat, aby některou reklamu pochopil. A televize. Krom reklamy na sebe samou člověka vybízí k nákupu toho nejlepšího prášku na nejodolnější špínu, kterou vypere dvakrát takovou silou, že vše bude čistoskvouce čisté, kromě Vaší kapsy. Vy zíráte, my zíráme. Proklatě dobré kuře pronásledované tučňákem s ledovými tyčinkami, které umí děti zmrazit při výskoku, s jogurtem s extra velkými kousky ovoce, které je potřeba o několik vteřin později rozmixovat, protože to děti baví.

     Zvykli jsme si. Paradoxy ovládají tento svět. Čím blbější reklama, tím líp si ji lidé zapamatují. Rychlé. Účinné.

     Lev na Vaší straně ve světě financí. Měníme se pro vás. Dneska už Helenko nebudu, René já a Rudolf jdeme do švestek, protože i muži mají své dny. Běžné vložky - perfektní říz.

     Je tam všechno. I reklamu na toaletní papír jsem viděl. Dvakrát tak silný, odolnější, s větší účinností. Neuvěřitelné co dnes tahle doba nabízí. Stačí vyrazit místo do přírody mezi regály super a hypermarketů, všechno si můžete koupit, děti tohle milují.

     Je to dokonalá doba. Všechno je perfektní, bez vady, mnohokrát lepší než ty běžné, hloupé a nepotřebné ostatní výrobky.

     Jen ten toaletní papír mě poněkud zklamal ... protrhl se stejně jako všechny ostatní.


Elyn
08. 05. 2005
Dát tip
Není to pospojovaný špatně, jen tam taky vidím trochu větší stín zahořklosti než humorného nadhledu, ale může být příště... jinak souhlas, vystiženo dobře.. :) *

evalota47
05. 05. 2005
Dát tip
Tos ještě neviděl ty pohybivé reklamy,které si můžeš rozhýbat sám třeba SMSkou,nebo zavoláním na číslo a tam se ozve člobrda,který tě reklamou provede a dokonce se tě zeptá jestli se má svléknout.Jen jsem o tom četla,ale musí to být bomba - co už si na nás nevymyslí.

pikacu
14. 03. 2005
Dát tip
:-D Reklamy jsou někdy opravdu hodně úchylné ... díky všem za kritiku a tipy ... pracuji na novém příspěvku, je to povídka, už tady i byla napsaná, bohužel se mi jí nepodařilo vložit, takže 2 hodiny psaní v čudu .. no, nevzdávám se, začnu znovu ... mějte se fajn

Aki
13. 03. 2005
Dát tip
nesmíš na něj zas tak tlačit, čéče :o)

probe
12. 03. 2005
Dát tip
Hele, Pikacu, a co si s tím toaleťákem dělal??? Reklamy na toaleťák jsou běžné, ale zdaleka nejblbější byla ta, kde se na zahrádce malé roztomilé dětičky mazlí s mlainkatými heboučkými králíčky a jehňátky a jejich rodiče o kousek dál- s balíky toaletních papírů... to bylo dost úchylné :-). Jinak já už to dneska tak moc neřeším, zřejmě proto, že jsem jedním z těch šťastlivců, co nemají TV, rádio a noviny někdy. Když ty hovadiny náhodou někdy vidím v kině, spíše mne potěší čemu jsem unikl, než abych to vnímal jako nebezpečí. :-)

Ditka
09. 03. 2005
Dát tip
no co??..reklama..hihihi....ale tu na toaleták??...tu musím vypátrat..;)..Tip*

Alojs
08. 02. 2005
Dát tip
Kdybych měl vyjádřit své pocity, napsal bych totéž, co rozhněvaný malý muž. Povídky ti jdou lépe. U těch se bavím. Zatraceně. Vlastně už se těším, až zase nějakou uveřejníš.

pikacu
08. 02. 2005
Dát tip
Alojs - Dík. Pracuju na tom, ale je to dost dlouhý, tak si nejsem jistý, jestli to bude někdo číst ...

U tohoto tématu je velmi snadné spadnout do kritiky. A když spadneš do kritiky, jde veškerý humor a hravost, což jsou pro fejeton základní věci, do háje. Tvůj případ. Jinak máš ale s reklamou samozřejmě naprostou pravdu... bohužel...

Vaud
30. 01. 2005
Dát tip
Ahoooj, je to celkem fajn, jen na můj vkus trochu zapšklý. Je tam pár drobností - např. podle koncovek jsem si myslel, že to je fejeton jen pro ženy (všimly, nešláply). Ale fejeton to je, tak Ti posílám TIP. PS: Hlavně, že Tě nezklamaly vložky.

Zbyhoň
30. 01. 2005
Dát tip
Už ste si koupili ten novej toaleťák, co se za vás i vysere? :o)))

Vaud
30. 01. 2005
Dát tip
Zbyhoni :-))

pikacu
30. 01. 2005
Dát tip
Vaud - díky za upozornění ... je to psané pro nás, čili jen moje čeština poněkud pokulhává, asi jsem měl dávat na škole větší pozor :-)) ... opraveno

Yossarian
30. 01. 2005
Dát tip
no trošku mi to připadá jako už dost omleté téma takové moc suché ale ne nejhorší

jo jo, nesmrtelné téma. téma, které mi vždycky cuchá žíly. reklama je všude a co je nejhorší-v nás. člověk se proti ní skoro nemůže ani bránit. nestačí nesledovat televizi, nečíst noviny...člověk by nesměl vyjít ven ze dveří svého příbytku aby nebyl infikován nebezpečným jedem reklamy...protože reklama není jen prostředek ovládnutí konzumního chtíče...je to nástroj vládnoucích elit...eh..vždycky mě to vytočí... bojkotujte reklamu-nesledujte alespoňm televizi, rádio, noviny...bilboardům už se člověk asi nevyhne:(

Tomaszlosin
30. 01. 2005
Dát tip
Téma je omleté. Fejeton by si měl ale více hrát se slovy! Mohlo by to více pobavit. Tohle je takovej styl: "Uspokojí, nanadchne".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru