Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seslunečnice
06. 02. 2005
9
1
7850
Autor
ashentree
přelety oblačností
nadívaných chtěním vydýchat čas
nasněžily ticho do šlépějí medvíďat
potracených zimnímu spánku
s omrzlinami ve spárách nahoty
prošeptávám jejich jména en ebrietas helianthi
uchem jehly rozechvěné v drážkách
desky s rozkoší
/vždycky mě fascinovala
ta kouzelná díra uprostřed singlů
na jukebox/
a semínka slunečnic v budkách pro ptáky
nesmrtelně tuší směr
odkud přilétají
čmeláci
nadívaných chtěním vydýchat čas
nasněžily ticho do šlépějí medvíďat
potracených zimnímu spánku
s omrzlinami ve spárách nahoty
prošeptávám jejich jména en ebrietas helianthi
uchem jehly rozechvěné v drážkách
desky s rozkoší
/vždycky mě fascinovala
ta kouzelná díra uprostřed singlů
na jukebox/
a semínka slunečnic v budkách pro ptáky
nesmrtelně tuší směr
odkud přilétají
čmeláci
1 názor
tak jsem se vrátila
a mám pocit že je to dokonalý
hezky to zahřálo
nádherné obrazy
nenásilné
děkuji za zážitek
E*
málokdo tohle louskl
potěšilo mě, že jsi v tom něco našla
je to o životě vlastně ;)
no kdo ne:-)
za takový věci se neděkuje
mě tvá tvorba zatím moc zaujala
na doporučené/ i ostatní mrknu až budu schopna trochu víc vnímat
E*
ty jo
tos mě dostal
naprosto ohromeně odcházím spát
a ještě se sem vrátím
E*
hej hrozně Ti dík za čtení
vážím si toho...
doporučuju doporučený
a pár od konca (letošní a tak)
ty dřívější sou vesměs slabší, poměrně dlouho jsem se hledal...
D~
;)
tady i píchalo :)
jako tak bouřkově skoro
roztajem
sníh
a vysadíme
slunečnice...;)
Ve ctvrtek jsme se s lidickama dokodli ze vysusime louzi. Nejdriv jsme v ni chvili capali a pak tema botama delali slapoty velke sebe, takze to vypadalo, jako kdyz sel po ulici nejakej osminohej paclovek.
Jeden mel pohorky, ja kecky a pak tam byly jedny takovy ty boty na fotbal s tema kulickovejma podrazkama a jedny skejt boty. Vlastne to vypadalo docela dobre a tu louzi jsme roznesli po celym chodniku. Takhle se bavej plnoleti:)))
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
nebo hybridni mnohonozka:)
taková maxischizofrenička
v pátý noze fotbalista
v druhý skejťák
a kerý pak nožky byly ty Tvoje? :))
Na mejch nozkách jsou pohodlny botky, tedy kecky, ve kterejch se muze takova mnohonozka s klidnym svedomym probehnout i louzi. Jsou sice bílo-svetlefialovy, ale az pod vrstvou spiny...
No, ale obcas se ta mnohonozka schizofrenicka prezuje treba do podpatku a udelala ze sebe schizofrenickou popelku:)
(napr. jako vcera)
jo to sou takovy ty klep-klep
jak poznas na dva kilometry
že se blíží
ženská :))
obdivuju, jak v tom dokážete tlapat
a viš co mam za chutě?
dycky když v tom vidim babu
nejradši bych ji zvednul do náruče
prostě se nemužu divat na tu náročnou chůzi :)
ale to že ste pak vo nějakej ten cenťák vyšší
to mi neva to je moc fajn :))
ale v londyně se mi to zhnusilo
šly zme z borcama do hospy
a taky za nama něco klepalo
tak sme se všici ze zvyku
a plni chutí
zvědavě
votočili
a von to byl tranzvest :))
Kdybys ho vzal do náruce, byl by stestim bez sebe:)
Jak dlouho jsi byl v Anglii?
pravě že jenom tyden v londónu
a dva v dublínu
ale to vůbec nejni
anglia
ty voni sou děsně kleplí ti angloši :)
jo, skopový s pepermintovou marmeládou :))
ale v irsku sou aspoň zrzavý
maj tři zajímavý holky
a výborný pivo ;)
a v obou městech je mix lidí z celýho světa
takže to zas tak zlý není
docela to žije a člověk se domluví aji občas :)
Don´t_worry
12. 02. 2005tehotnej_hroch
08. 02. 2005
Obvykle se mi nestává, že bych si myslel, co nechci.
A co se týče "díla" - je zbytečně překombinovaný.
dík za čtení...ten třetí pád má naprosto jasný význam, jde mi o vnesení zamlčeného činitele...
že působí chaoticky, to jsem očekával...nicméně úplně bez řádu jsem tenhle nezávažný obraz nenechal...první sloka vpodstatě jen (úmyslně mlhavě) sděluje, že je zvláštní zima - zima čímsi magickým okořeněná :-)
druhá sloka je významem nejpodstatnější a třetí by zase ráda pohla s časem, jako že už by zas to jaro mohlo přijít, ale eště to nějakou dobu potrvá...
snaha to fakt teda je :-)) snaha o vícvrstvou věc...pro mě je to kód, do kterýho jsem schoval věci, na něž asi nikdo z venčí nepřijde...
...zvláštně jsi to i pojal, když čtu tvůj výklad...asi jsem si tam při čtení přece jen něco přetvořila:-)
jo, ale jádro spočívá v tý dvojce a asi nejvíc v tom vloženým biografickým sdělení :-))
no ona je vskutku hezká, když opakovaně čtu a snažím se to proložit tvým dopsaným rozuzlením :-) na mě stejně nejvíc zapůsobila ta první, tak všeříkajíc.... i když s druhým verším se dá skutečně zabloudit jinam.:-)
dík Ti...občas se mi přihodí takový složitější pokus o báseň ;) snažím se to prokládat těma otevřenýma textíkama, tam už se docela orientuju :)
Skácel kdysi napsal hodně zakódovanou sbírku
(původně zakázanou)
jmenuje se "Stracholam"
ta mě hodně inspiruje v tom kódování
já píšu spíš otevřeně, neumím schovávat do slov, prostě na mě nějaká chvilka zapůsobí či něco napadne, co ani se skutečností nemá nic společnýho a tak to vetknu do jednoduchých slov. i když někdy tak vidím, že je pochopeno jinak, než jsem chtěla vyjádřit...ale o tom to asi je:-)
tu sbírku jsem nečetla...
hodně záleží, co člověk chce vyjádřit
niterný záležitosti a tápavý postoje jsou děsně složitý
těžko je jednoduše uchopit
když na tu útlou depresivní sbírečku někde narazíš, koukni do ní...pokud Skácela znáš z těch bytostných básniček, je to docela kontrast...
ale je tam jeden podstatnej fakt,kterej si člověk musí uvědomit...ten hlavní důvod ke kódování byla tenkrát holt nepřející doba...
Skácela jsem nikdy nezkoušela číst, ne snad, že bych nemusela nebo nechtěla, ale nikdy jsem se k němu nedostala a důvodem je i to, že nestíhám číst vše, co bych chtěla. když narazím, zkusím:-) proteď jsem kousnutá do cestopisů...a v nich a s nimi bloudím.
a jistěže záleží na tom, co chce člověk vyjádřit, jenže můžeš se snažit všemožnými způsoby a stejně tě nepochopí tak, jak by jsi chtěl být pochopen....a na druhou stranu, je ti porozumněno vše:-)
pro mě je Skácel jakejsi základ, je to hodně místopisnej důvod :-)
občas si s ním povídám na hřbitově...
víš, když každej den chodím kolem baráku, kde bydlel
a na kterejkoliv kopec tu vylezu
vidím v dálce Pálavu
a tu ovíněnou rovinu k ní...
Tak to jaksi chápu, jsi ovlivněn třeba tímto, tak to prostě vzniká. Pálava je nádherná a dokáže se dostat pod kůži.... Mě se třeba do kůže dostala ta nafukovací Pálava, když jsem sjížděla z jara Cidlinu:-) To jen pohled odjinud. Já než nafukovací Pálavu , tak radši svoji laminátku a s tou jsem byla na tolika bájných místech... a že jich je, jako ta Pálava a o těch psali zase jiní lidé...a ti se dostali do jiných lidí a ty teď chodí, čtou a básní....není na tom světě krásně? :-)
...já zbožňuju hory a lesy...možná to bude tím, že bydlím na totální placce, ale i ta má něco do sebe...a tak já zase básním tam:-)