Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávraty
Výběr: Print
23. 05. 2005
7
0
3575
Autor
drfaust
Návraty
(věnováno)
ožívám v těle ryby
křest
a oběť Synova
obětí
tak pevné
a mně se nechce uniknout
jsem bílá holubice
která se vrací z pevniny
jsem poštovní známka
která si v tobě našla dopis
jsem z čekání
že už dnes
se o mně dočteš
já vím. to je to naše odlišné vnímání poezie... já si nemyslím, že báseň může existovat sama o sobě... tedy může, ale není to tak... ten, kdo ji napsal vtiskl do ní svůj obraz světa, svoje vnímání skutečnosti i jednotlivých fragmentů skutečnosti... To mne zajímá nejvíc, proto se ptám. Zde mám dojem, že narážím, na něco, co mne velice zajímá ... na vztah křesťanského pojetí oběti a těch, kteří jsou jí osloveni. Ale nenaléhám, jen se bráním tomu, že ta báseň nemá pevný tvar a že každému skýtá něco jiného...
Samozřejmě. Všechny věci a jevy mají takovouto povahu. Ale není to jejich jediná povaha...
"jsem poštovní známka
která si v tobě našla dopis"
to me hodne oslovilo, ale libi se i zbytek
TIP
áno, ryba - môj obľúbený symbol, ktorý sa mi nikdy nepodarí napísať v jeho obrovskej plnosti - - a asi to ani nie je treba
ešte v hrdle
zadrhnuté kosti
bránia hlasu ísť do plnosti
no roztrasene
vysypeš šupiny
na papier*
Don´t_worry
24. 05. 2005
To by mne velice převelice zajímalo, jak to autor vlastně myslel...
křest
a oběť Synova
obětí
tak pevné
a mně se nechce uniknout
jsem z čekání
že už dnes
se o mně dočteš
abych tam nespatřovala něco, co tam není.... proto zatím tip nedávám :-)
No víš co... ono tam je to, co si ty myslíš, že tam je... káždý tam může mít něco jiného... každý má svůj vztah k té básničce... svou vlastní interpretaci...
a kdyby se tvá a má lišili? to mě naprosto nevadí... spíš vlastně naopak:-)
jako autorovi se mi to nechce vysvětlovat... to je práce čtenářů... třeba bych je i svedl na zcestí:-)
tři_černí_mravenci
23. 05. 2005
i když jinak nás už jen slovo ryba dokáže rozbrečet...
-------------------------
to chápu