Ahoj kote...mne se libis...a vis to*
Teda, že mi v 2001 někdo nedal přes hubu, zas ty moje kecy...:-(
Vio: svět je paradox***....a co sem tim chtěl říct vlastně? Tenkrát v 95 sem věřil v toho Hospodína zlýho, až moc, ale ten pravej "Bůh" mi řekl, abych na něj pořád nemyslel, a začal SÁM..........to je problém křeasťanů, že sou závislý jen na něm (jeho oběti atd..)...a třeba ten, kdo mi to řekl, jsem byl "Já",hihi
Možná pro někoho je nepochopitelná ta nesmyslnost, a já v ní někdy žiju...ani nemyslím, že skladba je sentimentální. Celý lidský život může být pěkný paradox. Tak proč ne báseň?
Sfinx
Vyjan: hovězí nehovězí, jak řekl tak řekl. Na co svatouškováni, on nemá rád medová slovas a v
srdci chlad. On ví líp než my všichni i já co jsme si povídali, a nakonec mi to těmito slovy řekl sám.
Vio,Fishkin: křesťanský to byl i nebyl, jinak: sub specie aeternitatis je JEDEN Bůh - ať je to Hospáč-Džízus, Allah, Dharma Buddhova, Velký Masnitů, naše pod-nad vědomí, láska, energie světelná vesmírná....
Křesťanský Bůh, to je absurdita, to je jako láska k sportovnímu klubu FC XX (+ nenávidět všechny ostatní)
oproti lásce ke sportu jako takovému.... Křesťanský Bůh to bohužel nemá, nenávidí ne-Izraelce a necírkrvní neovečky. Kdo myslí že to byl "ďábel", to je jeho věc, já vďábla nevěřím (přestože je to podle kř.jeho největší finta), věřím ve světlo, dobro, lásku, tvrdou práci - a jak si nazveme Toho_Tu, kterou nikdy nepoznáme, je na nás a je to vedlejší. Ale už naposled, jsme v básních, ne v neplodném plkání o teologii...
Vio, to není nedomyšleno, myslíš že je vživotě všecko
černobílý? Je to můj prožitek že platí zároveň A i B, přesto že se AsB bije, a přesto a proto musíš najít syntézu mezi AB - totiž C. Že tu syntézu nenaznačuju moc - každejk si jí může nebo nemusí tam najít.
Já nevím, možná jen nemám tu správnou náladu. Jistě je v tom ukryto něco oslovujícího...
Myslím, že ani to hovězí oslovení z úst Páně tuto tvoji báseň nezachrání před útesy fňukavé sentimentality a suchého mentorství. Pardon.
zajímavý styl, řekl bych, že se mi báseň celkem líbila ...
Je fajn, že si na to přišel...Jinak celkem líbí
Bohové mají různé tváře. Tohle jistě nebyl ten křesťanský.
Zarážejí mě viditelné nesrovnalosti. Zbláznil se, ač se zbláznit nesměl. Neměl žádnou sílu a přesto si řekl: Vymotám se z toho! A k tomu je potřeba hodně síly. Hledat smysl žití v jeho "nesmyslnosti" je pro mě hodně slabá myšlenka. Tohle je pro mě prostě nedomyšleno.
jojo, křesťanský to asi nebyl. holt žádné jednoznačné světlo. no jo. asi jsem taky blázen. a tak by to i mohlo skončilo, kdyby to nemuselo pokračovat. a jak můžem, tak pokračujem. nedomyšleně. a slabomyslně.
tím chci říct, že vzdoruju výtkám ideologickým aspoň tipem.