Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak Pan Balónek kupoval televizi
Autor
Eidam
Jak Pan Balónek kupoval televizi
To se vám tak jednou začal z nebe a zčista jasna snášet sníh. Takové ty veliké vločky připomínající rozfoukané pampelišky, které na jaře vítr roznáší kdo ví jak daleko.
Z okna vyhřáté chaloupky se Pan Balónek s Paní Fixou dívaly na ty nádherné obrazce, které mráz začal kreslit na okenní sklo.Popíjeli čaj a vyprávěli si veselé příhody, protože televizi neměli. Už 5 let se snaží pořídit si ji do domácnosti ovšem zatím nenašly vhodný prostor na pozorování televizních programů a telenovel, které má Paní Fixa tuze ráda a musí se chodit koukat k Panu Melounovi do zahradnictví, což je deset minut pěšky z chaloupky.Ale dnes se všechno změnilo.Když dopili čaj zahleděl se pan Balónek do nabídkového katalogu s televizemi a projednali s Paní Fixou, která že televize by pro ně byla nejvhodnější. Oba se shodli na modelu „Gamma“ od slavného výrobce značky“Pinďuch“.Byla to opravdová krasavice.Podle letáku nebyla velká a vážila pouze 3 kila z čehož byl Pan Balónek patřičně nadšený, jelikož byl přesvědčen o tom,že se mu vleze do tašky z pravého nefalšovaného PVC.
Za chvíli byl připravený na cestu do města.Oblékl si svůj nový kabát, navlékl rukavice a do kapsy nacpal tašku z nefalšovaného PVC materiálu a vyrazil.
Mráz olizoval tvář Pana Balónka a ten se snažil víc zabalit do svého kabátu z pravé plenové pryže tak, že by jste jen stěží poznaly o koho se jedná.Snad kromě provázku trčícího ze spodní části již zmiňovaného velice,ale opravdu velice drahého kabátu.Pan Balónek byl dosti zklamaný, když při cestě zjistil, že se v mrazu objem jeho těla zmenšil a kabát tak na něm vypadal opravdu komicky. Cesta mu utekla celkem rychle a obchod s potřebným zbožím našel Pan Balónek během mžiku, jelikož je to zkušený horal a vlastní buzolu s kterou nejde zabloudit natož pak nenajít obchod s elektronikou.Při vstupu do obchůdku ho oblažilo příjemné teplo. Zavřel za sebou dveře a oklepal ze sebe sníh usazený na různých částech kabátu.
Přišel k prodavači a pravil…… “Brej Den.Chtěl bych ssssi koupit televizi značččččky Pinďuch. Mám záááájem o model Gamma“.“Ale jistě“ odvětil milým hlasem prodavač a zmizel za plentou.Toho pan Balónek využil a hbitě odcizil dva univerzální ovladače na radiomagnetofon, který by si chtěli s paní Fixou pořídit do budoucna.“Ááááá tady je“ ozvalo se ze skladu a za chvíli byli slyšet blížící se nepravidelné kroky.Pan Balónek z kapsy vytáhl svou tašku z nefalšovaného PVC a velmi profesionálně do ní umístili předmět doličný.
Když se vyřídily formality s placením pan Balónek zdvořile poděkoval a dal se na cestu domů. Jelikož cesta do města vedla z kopce nebylo teď pro pana Balónka moc příjemné drát se do kopce s plnou taškou z nefalšovaného PVC .Nakonec ale vše dobře dopadlo a pan Balónek přinesl tašku v pořádku domů. Paní Fixa mezitím nachystala prostor pro novou televizi,utřela poslední zbytek prachu ze stolku, přichystala vyšitou dečku jako dekoraci a po té pomohla panu Balónku s vybalením.Opatrně daly televizi na stolek, posadily se do pohovky a zmačkly ovladač. Ten červeně blikl a obrazovka televize zůstala stále černá, jelikož v chaloupce nebyl rozvod elektřiny.A tak z okna vyhřáté chaloupky se Pan Balónek s Paní Fixou dívaly na ty nádherné obrazce, které mráz začal kreslit na okenní sklo a popíjeli čaj.