Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePlamenné "haiku"
22. 02. 2001
5
0
3169
Autor
Ostrovidka
Rozžaté lucerně
drobnokvět paprsku
tiše unikl.
Ostrovidka
19. 04. 2001
Přidávám názor, se kterým se plně ztotožňuji:
Haiku vynalezli a zdokonalovali japonští básnící několik století a má to být úplná báseň o sedmnácti slabikách, která obsahuje ucelenou vizi života ve třech krátkých řádcích. „Západní haiku“ nemusí dodržovat sedmnáctislabičné schéma, protože západní jazyky mohou jen stěží napodobit pružnou japonštinu. Navrhuji proto, aby „západní haiku“ prostě vyslovila něco obsažného ve třech krátkých řádcích v nějakém západním jazyce.
Haiku především musí být velmi jednoduchá a bez básnických triků, musí vyslovit určitý obraz a přitom být vzdušná a půvabná jako Vivaldiho „Pastorely“.
Jack Kerouac, Rozprášené básně (Scattered Poems)
a dále jedna japonská haiku pro dokreslení:
Nesetsukeshi ko no
Sentaku ya natsu
No tsuki
Dala dítě spát
a pak začala s praním
pod letní lunou
Issa (1763 – 1827)
Oni to asi ani japonští mistři neberou tak vážně se schématem
5-7-5.... :))))
A zaslouží si TIP!
Ostrovidka
23. 02. 2001
carodej: já napočítal 6-6-4 ,o))
ostrovidka: haiku je docela tezke napsat. jen tak dale a uvidime, kdo bude lepsi ,o))
ps: pravje jsem ti jednu vjenoval ,o))
Ano formálně to není Hájku....
jakto že na to hájkožrouti nepřišli????
Nebo existuje ještě nějaká forma haiku s touto skladbou????
Miroslawek
22. 02. 2001
Hezké, jen technicky však: haiku by podle mých informací mělo být 5,7,5, u tebe jsem napočítal 6,6,5. :-)