Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpravodlivá
07. 02. 2006
11
0
2983
Autor
Amanita
Odnáša rieka
lupene mladých ruží
aj staré listy
...hej, odchádzajú mladí aj starí - Hugolín Gavlovič o tom napísal: Jednako sa ľudia rodia, nejednako k smrti chodia...
Nege, :o) To s tými klincami je na Slovensku aktuálne, KDH by najradšej zaklincovala Dzurindu.
Jinak, o panu Kohnovi jich znám ještě pár--mám šéfa, takovej starej moravskej Žid, a ten v ničem jiném než v příbězích nekomunikuje.
Je mi líto, že se ti toto haiku nelíbilo, ale když ty Tvoje požadavky na haiku jsou tak extrémně esoterické. :o) Takže, Ty, negeve a kvalitní haiku, to je jako pan Kohn a jeho králíci. Jede pan Kohn přes hranice a veze dva kufry arabské kávy. Celník se ptá, co veze. On že krmení pro králíky. Celník si nechá kufry otevřít, "ale Kohn, to je přece arabská káva, to králíci nežerou." A Kohn: "Nežerou? Nedostanou!"
Wal.
Amanito. Máš můj *. Ale musíme se umět smát sami sobě. Proto Ti posílám tento vtip, který mi včera vyprávěl kolega prostředí pražské židovské obce za Světové války a shoa. Na holocaustu bylo prý nejhorší to, že část židovské komunity s nacisty kolaborovala a celkem dobrovolně plnila různé úkoly s tím spojené. Organizovali deportace a shromažďovali konfiskovaný majetek. To takhle pan Kohn někdy po desáté večer leží potmě v posteli--Židé nesměli v noci svítit. Najednou se ozve zabouchání na dveře. "Kohne, jdi otevřít," říká Sarah. "Kdo je," ptá se Kohn. "Tady gestapo." Kohn: "To jsem si oddech', já myslel, že to je někdo z Židovské obce."
Zajímavé *
..
Kdo růže sází
do prostřed vod,
kdo věje věnce
beze škod?
prsty se chvějí
trny krví posvětí
věnec růžový