Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTo když jsou dva a je jim hloub
10. 05. 2006
11
0
1506
Autor
Fluidum
to když jsou dva a je jim hloub
tak jsou si druzí?
a který rarach se jim zhoup
na střevech jako na popruzích?
volali přece do studní
a do nebí
a chtěli
být ke druhému osudní
a k sobě osiřelí
kdo je jim první?
kdo byl proud
čištění krve od kurkumy?
že si jsou druzí...
neprotnout
neprotnout
to ještě vůbec někdo umí?
Ke Sjuuu: No, není to jednoduché. Dárek určitě, tak už to u dedikací bývá - a Tobě, samozřejmě. Z cest? - to ne, i když některé věci mohou vzniknout snad jen v Brně (nejen májovém). Zač? Obdiv nad úrovní Obdivovatelky papoucha ze štatlu. Tvoje poezie mě skutečně oslovuje, jak málokterá na Písmáku. A také neúnavnost, s níž zveš a organizuješ věci, z nichž evidentně nemáš víc než radost. Za krystalickou čistotu veršů, rýmy až za zrcadlem v kraji divů, poselství, kterým rozumím a cítím je až přes kůži, což není málo. Shrnuto: za bytí jiné, než je v kraji zvykem.
A "báseňka" sama? Tušení něčeho prvního, za druhým skrytého.Polovecké tance nad tajemným hrobem. Kdo v něm leží, neví se. A přece zve k tanci. Nikdy neprotnutý, stokrát dotýkaný.Pouhé čištění krve, leč důležité pro další bytí. Kurkuma to umí (čistit krev) - a ještě někdo? Třeba Ty?
když už se báseňka ptá, budu se ptát taky: dárek? pro mě? z cest? zač? a co v tom dárku je, myslím kromě hudby, hudby, otazníků a hudby?
(a ovšem díky vřelé jako májový brno.)