Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKvěty sakury
10. 05. 2006
7
5
2422
Autor
Saša Deda
Květy sakury se chvějí
- vítr jeden odnáší
jsi to ty...
5 názorů
malinka_hvezdinka
03. 04. 2007
Sašo - je to moc hezká miniatura, kdyby nebyla pokažená klasifikací haiku, dal bych jí tip, stejně jako několika dalším, které jsem četl. Snad jsi o haiku již něco četla - na Inetu je několik různě obsažných pojednání, které dávají celkem slušný obraz pojetí a pojmu haiku. Jsem 100% přesvědčen, že až to přečteš, budou tvá haiku mezi nejlepšími tak, jako ty krásné miniaturky.
No jasně, že mohl :o))), ... ale moc toho nevím ... Jen to, že údajně téma je čistě na autorovi ... ale má danou slabičnou strukturu...
... a to pět slabik, sedm a pět, a pak sedm a sedm :o))) ... a samozřejmě vznikla v Japonsku.
... pět a sedm je pro japonštinu asi nějak typické :oDDD
... jestli chceš, tak se pokusím něco o tom sehnat ... můj strýc se Japonskem docela zabývá ;o)
... a pěkňoulinký den přeji :o)))
(jo a moje poslední dílko je takovej pokus o tanka)
díky moc za tip, no možná tohle není "čisté haiku" ale původně počet slabik vázán určitě byl. Problém je v tom, že japonština to má trochu jinak. Mohl bys mi prosím napsat něco o tanka?
díky moc za tip, no možná tohle není "čisté haiku" ale původně počet slabik vázán určitě byl. Problém je v tom, že japonština to má trochu jinak. Mohl bys mi prosím napsat něco o tanka?
... jestli tohle je tedy haiku, tak se mi haiku moc líbí :o)))
... * Tink
Nádhernou atmosféru jsi vytvořila - ticho okamžiku a přece i neustálou přítomnost pomíjivosti.
ť*!
-> Ekty: http://cs.wikipedia.org/wiki/Haiku
to je škoda... podle me se jedna o minimalisticke dilko inspirovane tradicni japonskou poezii - ma jit o zachyceni okamziku a o jeho presah. Cili za slovy hledej obraz a take treba principy. Napriklad tady to byl pokus o naznaceni pomijivosti... Nevim, zda-li se dari, snaha je stale...