Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak dnes žiju
Autor
aquapolo
Bydlím s morčetem, klavírem a záplavou kytek.
O hodinách
Na zdi mi visí hodiny s tramvají na hlavní ručičce.
Vyndala jsem jim baterky a už týden mám v pokoji tři čtvrtě na sedm, večer.
Dal mi je jeden člověk se zápalem pro MHDčko, spolu s rokem svého života.
Nechal mi tu taky růži, leží usušená u cédéček, a slámového panáčka s šatičkami, kterého dělal ve školce úplně sám.
O kytkách
O svůj stůl se denně peru se čtyřmi květináči sazeniček.
Jinak mám palmu, papyrus, trnitou neznámou kytku, malou dužnatku, kterou jsem ukradla v botanické zahradě v Teplicích, Vánoční hvězdu, keř gardénie, sedmikrásku a červený trojlístek po prababičce.
V tymiánu mi poletují dřapčíci - malé zlé mušky, co ožírají na co přijdou. Když vám zdemolují kytku naplácnou se na žlutý lapač ve vedlejším květníku.
O oknech
Okna mám pod stolem na západ.
Na obzoru mi létají letadla na Ruzyň.
Jednou jsem seděla u otevřeného okna celý večer až už byla tma a dívala se jak přilétávají a spouští se dolů k osvětlenému letišti.
O večerech a palmě
Když večer dočtu Bibli a Dějiny komunismu zapálím solnou lampu pod palmou na stole.
Na stropě mám pak stíny jejích štíhlých listů a vypadá to hrozně tropicky.
Ten pohled dostal kdysi i člověka co měl rád MHDčko a co mi tu nechal hodiny, růži a slaměného panáčka.
Tak dnes žiju. Je to krásné a prosté. A je to málo.