Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 062
06. 11. 2007
17
36
1868
Autor
SoutezHaiku07
jedině květy
na tvé hedvábné šále
včera nezmrzly
36 názorů
Pišta_Hufnágl
15. 12. 2007
Paulart: jo, jo. popravdě jsem za tuhle Písmáckou soutěž vděčný a myslím, že to byl skvělý počin.
Doufám, že nejsem sám, kdo ji bere jak vážně, tak i s nadhledem :o) Mrzelo by mě, kdyby Pišta, StvN a další vnímali moje poznámky a podněty negativně.
Jorele, chci říci, že by tu na haiku bez tebe, Ša-gej a dalších rejpalů prostě byla nuda.
jsem rád, že Vás můj sarkasmus potěšil a vzali jste ho vážně. Fakt takový vůl nejsem :o) ale přišlo mi, že Vás moje reakce takhle k ránu potěší...
Čínský mistr kaligrafie
14. 12. 2007Čínský mistr kaligrafie
14. 12. 2007Japonský císař
14. 12. 2007Pišta_Hufnágl
14. 12. 2007
občas se nechám přemluvit a vyjde mi nějaké dílko v tisku
Tak to bychom ti asi měli líbat ruce, že jsi svou skvělostí poctil amatérský server Písmák? Prosím, prosím, prosím, drahý jorele, už nepiš.
Pišta: z principu rozumím a jsem rád, že na mém příkladu stavíš etické principy pro kritiky vlastních děl tu na Písmáku (a zejména v jeho soutěžích). Budiž, kamenuj. Jen nezapoměň, že ad a) jasně deklaruji, proč reaguji na tuto haiku
b) k autorství se přiznávám s vědomím, že to jejímu úspěchu neprospěje
c) diskuze k haiku považuji za daleko přínosnější, než narychlo splácaná dílka, kterých je celá soutěž plná.
PS: sám víš, že nemám problém hodit do soutěže skutečně silnější kalibry a pak jen čekat na nějaké to lepší umístění. Ale fakt tu nepublikuji kvůli plácání po ramenou. Narozdíl od mnoha zúčastněných autorů mám vydanou vlastní sbírku (momentálně je na soutěži v Berlíně), občas se nechám přemluvit a vyjde mi nějaké dílko v tisku atp. Haiku me baví a považuji tuto formu za velmi rafinovanou a přínosnou i málo zdatným písmákům. Haiku skvěle rozvíjí řadu osobnost, talent či třeba všímavost autora. V lepším případě jej učí dotahovat věci do konce a to na velmi objemově i obsahově malém prostoru. Na Písmák jsem se vrátil PŘEDEVŠÍM PROTO, ABYCH POMOHL ROZVÍJET NADĚJNÉ TALENTOVANĚ AUTORY. Uráží mě představa, že potřebuji pro svůj život uznání vynucené svou lingvistickou nebo argumentační obratností. Zajímá mě ocenění od Japonského císaře nebo Čínského mistra kaligrafie.
Takže: ne, díky, Tvůj tip fakt nepotřebuji a případnou výhru přenechám dalšímu v pořadí. A neber si to osobně, jako člověka i autora Tě znám už dlouho a mám rád.
Pišta_Hufnágl
06. 12. 2007Pišta_Hufnágl
06. 12. 2007vy_mě_jí_taky
23. 11. 2007
že je šála hedvábná se mi nezdá podstatné
a taky mě ruší odkaz k druhému člověku
kdyby to byla prostě šála
no ale stejně*
Dorota Máchalová
21. 11. 2007
katugiro: no, protože jsem na tomto konkrétním příkladě uvádím, co mám svými názory na mysly. A považuji to daleko podstatnější a pro psaní haiku důležitější, než to, jestli nějaký z mých výtvorů uspěje na vezdejší soutěži.
co to má za smysl hlásit se k dílku v anonymní soutěží..
vyhrálo nevyhrálo..
jorele, opravdu, prosím bez takových avíz. Proč bych měl znovu číst tvou chválu na tvé vlastní haiku...
Chytrá_jak_rádio: nemyslím, to upřesnění, že jedině ony je důležité a odlišuje tuto haiku od pouhého konstatování, že mrzlo. Protože autor jemně naznačuje, že ostatní květy včera zmrzly. A mohl myslet jak ty na stromě, záhoně nebo louce, tak i ty metaforické, třeba lásky. Tato haiku je výrazně hlubší a jelikož už nehrozí, že by vyhrálo, tak se klidně k jejímu autorství přihlásím. a to proto, abych zdůraznil, že dobrá haiku by měla mít vážný důvod pro svoji existenci (a to u mnoha vezdejších dílek postrádám). také by se měla opírat o nějaký zajímavý postřeh z reality (a ne být pouhým prvoplánovitým souslovím). a dále by měla po jazyce plynout. a jak vidno, jde to i s dodržením 17 slabik.
chytrá_jak_radio
12. 11. 2007
Tohle je výborné. Melancholie sabi, zpřítomnění minulého času, prostota i přesah, sdělení o pomíjivém. Tip!
Dero: snad, kdyby autor začal takhle
jen drobné květy
na tvé hedvábné šále
včera nezmrzly
tak by to bylo ještě lepší. nebo křehké místo drobné, ale tam by už dostávala celá haiku trochu jiný význam a nevím, jestli mohou být na šále křehké květy. drobné však určitě.
Dobrý postřeh, ale první dva verše jsou strašně prázdné, pokud beru za předěl oblast mezi druhým a třetím veršem.