Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOrální haiku II
04. 06. 2001
24
1
5308
Autor
Verita
Když tě beru do úst
není to jako Boží jméno
nadarmo
:)
3.2.2001
1 názor
Charlotte_468
22. 02. 2004chalcedonna
26. 06. 2002
cheche :o)))), takéto krátkoslovné veršovanie sa mi ráta. A tá paralela je super. *!
Možná, že jsou tam jiná období, než roční...ale můj osobní názor? Prostě báječné, vtipné! Má to prostě šmrnc...
SimontheScimitar
10. 07. 2001
ale mohla bys z toho udělat haiku - pro lepší zachycení toho ... okamžiku :o)
Verito, jak jsem viděl na některých webovských stránkách, ty počty slabik se velmi často nedodržují. (U původního japonského haiku ostatně nejde o počty slabik, ale znaků.) Před pár dny jsem se díval na vítězná haiku ze dvou loňských soutěží na haiku v angličtině - japonské a americké. Ani v jedné vítězná díla schéma 5-7-5 nedodržela. On se obsah a nálada zřejmě cení mnohem víc - a na tom u básní myslím záleží víc.
A abych nezapomněl - samozřejmě TIP.
Albi: no já nevím..co se nálady týče, jsem dostala vynadáno už u minulého haiku... :)))) a nemám pocit, že tohle by se příliš týkalo ročních období.... :)))))
jinak vám fšem: díky :))