Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se13
01. 01. 2008
7
35
2333
Autor
FunThomas
A objevil se měsíc
a někdo zhasl hvězdy
my budeme svoji –
- a to klidně věř mi
jsi anděl v rouchu Ďábla
jsi hvězda na zem spadlá...
jsi chladná krůpěj rosy
když v trávě kráčím bosý
jsi sklo v okně do tmy
a já tma
jež tě pohltí.35 názorů
arabsky už je to v té básničce.... "Ana bahebek, ve enty agmal bent shoftaha, fe hayati!"
- jen by se to nevyslovovalo takhle, ale trochu by se u toho chrčelo :D
Lady_clash
02. 04. 2008Usmáty_autor
19. 02. 2008
kde mám hatlamatlaniny? :) řekni prosím.. rád bych to o některé věděl, já to totiž nepoznám - mě připadá nanic všechno =)
Usmáty_autor
18. 02. 2008
A objevil se měsíc
a někdo zhasl hvězdy
my budeme svoji –
- a to klidně věř mi
jsi anděl v rouchu Ďábla
jsi hvězda na zem spadlá...
jsi chladná krůpěj rosy
když v trávě kráčím bosý
jsi sklo v okně do tmy
a já tma
jež tě pohltí.
Usmáty_autor
18. 02. 2008Usmáty_autor
18. 02. 2008
jn.. to se mi taky stává.. děti zlobí a zlobí.. a nedají si pokoj... - ten je jen v noci, ale to už člověk nejraději ze všeho spí..
vážně? Vážně? Vážně? (na všechny tři části věty =) )
...tak můžeš přiště jet na tábor jako vedoucí se mnou... a sedět večer u horkých kamen v táborové polní kuchyňce.. kochat se tmou okolo, spálit si na plotně kamen šátek, ztratit náušnici, spadnout do potoka... no samé bezva věci ;-)
jojo ten pocit znam a nechala bych se klidne i hlidat pri strachu ze tmy a nakoukla obcas pres rameno do psani
OK
takže prolog - takéto pocity mali hádam všetci:) najmä na začiatku lit. dráhy, potom Ťa prejdú a prídu do potreby - a to je dobre, teda máš potrebu písať, jednoducho bez písania nežiješ, necítiš prílev energie, upadáš, chradneš, stávaš sa nikým, takže si na ceste stať sa niekým a to je pozitívne...
K básničke - veselá blbina na prvý pohľad, má v sebe švih a ľahkosť, ale predsa zaťahuje aj na hlbinu, keďže núti premýšľať - prirovnal sa autor k tme preto, že tma je tajomná? Veľká? Neznáma? Vzbudtzuje strach? Alebo autor naznačuje, že muži majú temné duše? Že ich milostný život je často podmienený viac inými pudmi ako krásnym a čistým citom láskou? Ale to je dobré, že to autor nevysvetľuje, ale zanecháva to zakryté tajomnom svojej básne, lebo tým vytvára široký interpretačný priestor*, čo dokresľuje jeho erudíciu v tomto malom dielku jasne badateľnú a v podstatne ľahko poznateľnú - gratulujem:)))
hm.... myslel jsem že taková kapacita jako Háber se drobet rozepíše ... =)
brcalovezelena
02. 01. 2008
to brcal: no to právě ne... - já ted měl chuť i náladu psát... - kdybych neměl, psal bych to přes moc.. - když mám náladu, tak se píše fajn...
jo a k té modré.. - já modrou nerad.. - je to kvůli tomu stupnování.. a modrá mi přišla nejlepší..
brcalovezelena
02. 01. 2008
to zelená: mno, je možné že je nevidíš ráda, ale prostě tam mají být.. - nemůžu být vždycky originální... - jsem prostě jaký jsem =)
mno a nikdy jsem neřekl, že jsem to psal přes moc (tak možná přes noc....) - takže jsi to vlastně ani možná nečetla.... =)
to medvídek: já nemám tvůrčí krizi.. - právě naopak.. krizi mám časovou a zkouškovou =)