Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seApatická
Autor
Predrag_Tomič
sešij mi tvář
z kusů celebrit
ať na mě mluví ze zdi
sestav mi tělo
z vraků aut
ať pohyby vyplní můj prázdný prostor
ruce a nohy
ze zřícených věží
ať dupou a tleskají v tanci
sestav mi člověka
ze starých krámů
oživ jím toto místo
sterilní bezčasé vakuum
24 názorů
Ismael Carlos
07. 12. 2012Nemám rád spisovatele, kteří jsou "uzemnění" realismem a racionalismem, mám rád ta díla, která se nad realitu trochu povznášejí, vymaňují se z jejích otěží a pomalu se vznášejí.
Nemám rád díla, která jsou psaná ke všeobecnému pochopení, jediné, co mě na dílech zajímá je konečný pocit, který z nich mám. Nemusím pochopit všechno (což nikdy ani není lze), protože pochopení svazuje vlastní mysl, která se může rozletět pouze na dílech oproštěných od reality. Vždyť kdyby vše bylo jednoduché, nikdo by se nikdy nikam neposunul.
Báseň, je přesně tím, čím by dle mého názoru měla literatura být. Má v sobě nádech, pocit, který recipienta ovane po jejím přečtení a nutí jej přemýšlet. O tom přesně literatura je! Dále ta abstraktnost, lidé jsou dnes až moc povrchní, aby se pokusili pohřížit do jejího labyrintu.
Literatura je od toho, aby se někam posouvala, to bez abstraktnosti není lze! Proto chválím, alespoň jeden z mála lidí, kteří se ještě snaží...