Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHRANICE HŘÍCHU
29. 10. 1999
4
0
2133
Autor
Kombajn
Hranice hříchu
/moje první pražská báseň/
Hřích je, že mi matka život dala,
hřích je, že ten svůj si vzala,
hřích je, že jsem tak často zabíjel,
že na dětech zlost svou si vybíjel,
hřích je sladká a čirá nevinnost,
hřích je... a je ho dost,
hřích je...
Hříchů jsou miliony, tisíce,
a každý ví, že nemá hranice.
Existence pojmu hřích je přímo spojená s chorobou mozku zvanou víra.
Bez víry by nebylo hříchu.
Hlavní přínos téhle poněkud nedotažené básně vidím v tom, že ukazuje na naprostou nelogičnost a nerozumnost, ba co víc, zvrácenost a úchylnost církevního pohledu na svět a život.
"hřích je sladká a čirá nevinnost" je koruna zvrácenosti křesťanské věrouky*
Lucie_Plocová
15. 09. 2005
NECHTE TOHO ! Zacinam si rikat, ze se mi po dlouhe dobe /ne-li vubec poprve/ neco povedlo. A to je deprimujici... ;-)
Koca: Lide kteri veri v Boha jsou ubozaci, kteri jen hledaji nekoho, na koho svalit svuj neuspech atd... /dle meho pohledu a to jsem trochu prehnal/ Jak muzete verit, ze by Buh dopustil to, abychom vubec zili ? Abychom vedli valky ? TO SNAD NE !
Koca: Lide kteri veri v Boha jsou ubozaci, kteri jen hledaji nekoho, na koho svalit svuj neuspech atd... /dle meho pohledu a to jsem trochu prehnal/ Jak muzete verit, ze by Buh dopustil to, abychom vubec zili ? Abychom vedli valky ? TO SNAD NE !
Tyto hříchy jsou jen důsledke základního hříchu , že nevěří v Boha tj. chtít si stačit sám . Jinak co se týká skladby celkem dobré .
Posledními čtyřmi verši sis mě naprosto získal na svou stranu, při svém rozjímání nad pojmem hřích a nad celým tím tématem jsem došla rezignovaně k něčemu podobnému. Je to taková ta tečka za tématem.
Je fakt, že lidi potřebují znát hranice jen kvůli svému svědomí. Pakliže se pohybují uvnitř oněch hranic jsou klidní a spokojení. Pak ale příjdeš Ty a řekneš, že hranice nejsou. Budou nesouhlasit. Já s Tebou zdá se z části souhlasím. Naspal jsi to moc působivě.
GITY: Nazdar lasko... :-) MERLE: Dik. MM: Taky dik, neni moc cas... DAIMON+TERR: Pravdive... :-) KRYTYK: Jak chces v relativnim svete dosahnout absolutni presnosti ??? TYNIC: Ja vim, ze spim pusobive a to jsi mne nevidel spat s nekolika lidmi :-)))... ALL: Diky, vsem za VSECHNY i negativni nazory. Chtel jsem jen, aby to nebylo o lasce... I kdyz i ta je samozrejme hrich, krasny, sladky a nekdy krvavy...
Zdánlivě dobré, ale významem pouze relativizující, žádného hříšníka ještě nerozeznatelná a nepoznatelná hranice nezachránila, ovšem jistě uklidnila... :-)))
Jak krrruutééé...(dělám si srandu)...faktem je, že ze všech zdejších "Hranic hříchů" se mi tento pohled líbí nejvíc...