Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seParfém
Výběr: rebecca13, pozorovatel, Print
12. 06. 2008
23
20
4564
Autor
malinka_hvezdinka
Ulicí prošla
Dlouhá stopa parfému -
Rozkvetly bezy
20 názorů
sestricka.slunicko1
18. 06. 2008
Nejvíc se mi líbí libozvučnost, jinak moc ne. Kámen úrazu, jak správně zpozoroval pozorovatel je ve slově parfém, které nelze v echt ortodoxním haiku ztotožnit s vůní bezu. Tedy slovo parfém se tam moc nehodí významově (samozřejmě jen pokud chci vést tudle paralelu). Na druhou stranu, když nahradím parfém vůní, přijdou zas o eufonii stoPa Parfému...
Kamil Havránek
13. 06. 2008malinka_hvezdinka
13. 06. 2008Honza_Princ
13. 06. 2008pozorovatel
13. 06. 2008
ja haiku velmi netoto a urcite by ti haikisti skritizovali obraznost v stope parfemu, ale ked sa na to pozriem ako na miniaturny poeticky vydych, paci sa mi to
malinka_hvezdinka
13. 06. 2008aleš-novák
13. 06. 2008
Velice zajímavé a tajuplné. Tvé miniaturky se mi moc líbí, jsou plné poetična a zámlk. Jen přemýšlím, zda to pro haiku není moc vydedukované. Myslíš, že dívka, která prošla ulicí a za kterou se jako vlečka táhne vůně parfému, má na svědomí rozkvetení bezu? Má to nějakou souvislost jako komunikace dvou vůní a nebo jen přirovnáváš vůni bezu k parfému? Možná se ta vůně zhmotnila ve skutečné květy. Existují přece voňavky s vůní bezu, že? Promiň, že se možná ptám hloupě, chci si to jen ujasnit :-).