Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sebezaromatické setkání
16. 06. 2008
13
47
5023
Autor
Kuchot
v díře
ve zdi
kam vždycky voda teče
stydí se náš průvodce
a v kleče představuje
nic
v barokním šatu a masce
nejmenuji se, jsem anděl
co se děje..?
jsem ticho
ty půjdem
ona pláče
na ostrov vesmírný
nestálý
jak ještě teplé mrtvé ptáče
ten anděl se už naučil
dělat zázraky
i blázniviny
jen pro zábavu
trhal hydranty za hlavu
a písečný svět se drolil
a potopa už zahubila
všechny vesnické hrdiny
zeptáme se:
potřebujete pomoci?
a on:
ne, to vy
47 názorů
Dave Lister
09. 10. 2010
nejdřív jsem si říkala, ajaj, anděl, ale pak to jelo a bylo to bezvadný - hlavně ten hydrnat, takže opětovně a zaslouženě*
sestricka.slunicko1
06. 08. 2008
jt: rozumim, tohle vždycky těší :)
Hildegranda: díky za návštěvu
Milly: nic se neděje :)
tohle mně nějak nic neříká..
jt: :-) už jsem se doslechla, že štípeš dříví. .-) A myslim, že většina lidí si vezme něco z toho, co jim řekneš k tomu kterýmu dílu. Neni tu moc lidí, co by si s tim dávali tu práci..
Hildegranda
19. 06. 2008
nic takovýho - znáš to - nemyslim si, že umim dělat ty nejlepší draky, nebo je pouštět - ale - když si myslíš, že bych Ti s tim moh pomoct, řeknu Ti, co si myslim, že děláš špatně - nic od toho nečekám, ale - samozřejmě mě to těší .. :-)
pohoda - to bylo takový omluvný díky .. :-)
Tvoje dík beru na vědomí - je fajn, když napíšeš, když se sebou chceš něco dělat a když vim, že když něco napíšu, něco si z toho vezmeš - to mě těší, pač takovejch lidí tu moc neni, takže tak .. :-) měj se - jdu štípat dřevo, ať jsem užitečnej .. :-P
jo - vidíš - to jsem minul - ta formulace mi přijde dost prapodivná - člověk neví, jestli je jen tak za hlavu tahá, nebo jim utrhne hlavu, nebo je vezme za hlavu & utrhne .. :-) to se ale snažim hledat komplikace, kde možná nejsou - dík .. :-)
velice díky za vše, vzal jsi to opravdu poctivě, asi je na místě se ve zmiňovaných příkladech fakt na kurzíva vysrat :)
jen pro pořádek: utrhnuté hlavy hydrantů měly zapříčinit tu povodeň...
1. strofa mě obsahem moc nedostala. za jedno nemám rád anděly, za druhý mi tam vadí to nic - možná je to zaujímavý, ale - mě takováhle rozjetá myšlenka irituje. jestli to byl záměr, pak se to povedlo, ale - radši bych byl teda spokojenej čtenář, jestli chceš co vědět. co se mi na ní líbí je výborně patrnej rytmus - teče/v kleče - to je luxusní. šatu a masce/nejmenuji se - čte se to moc dobře .. ;-)
jsem ticho
ty půjdem
ona pláče - s tou grafikou, jakou to má, je to pro mě nejlepší místo v básni.
3. stofa - začíná na ostrov, což si dovedu spojit jen s tím půjdem ve 2. verši v 2. stofě, což mi druhou strofu docela kazí. ta mi totiž přišla, jako bys postavám rozdal role a to půjdem mi tam nepřijde jako něco, na co by měla navazovat celá další strofa. vesmír taky nemám rád a vůbec týhle strofě celý vůbec nerozumim. poslední verš má sílu, jak se tu pár lidí zmínilo. ale - jak ještě teplé mrtvé ptáče - tak jak to je, je to zbytečně na sílu. za jedno to "ještě" by se mohlo dost klidně škrtnout, pač tam nemá žádnou výpovědní hodnotu a za druhý si myslim, že grafický zdůraznění slova teplé spíš tomu obrazu ubírá. jako bys říkal - "pozor - tady si nezapomeňte všimnout toho, že ptáče je ještě teplé, i když už je mrtvé - au au. nechci to shazovat - jen si myslim, že napsat to jednoduše, stroze, naférovku, by tomu dalo ještě lepší drive a .. čtenář je čtenář od toho, že to čte, tak si nemyslim, že by to minul, když se bavíme na rovině slovo-význam.
4. strofa - to by Ti daleko líp napsala dont_worry - přijde mi to hodně líbivý, že se naučil dělat takový věci - jako dítě - kýče & kýče. a navíc ten anděl ..
5. - ten drolící se písečnej svět je výbornej obraz - rozhodně bych ho být Tebou použil někde jinde/nějak líp. další dva verše mi přijdou mimo mísu - nevim, kde se vzala potopa ani kde se vzali hrdinové - jako když čtu článek o nejoblíbenějších příchutích zmrzliny tohle léto a najednou se tam mihne něco o tom, že škodovka je dobrý auto. fajn - ale - já si přeci čtu o zmrzlině - he ?
závěr je dobrej - i když - radši bych tam viděl pomoct místo pomoci, pač "pomoci" bych zaživa neřek a .. troufám si říct, že Ty taky ne a pak mi tam přijde to zeptáme se poněkud mimo.
húúúh - určo jsem toho teď napsal víc, než Ty - ale - máš, cos chtěl. doufám, že aspoň něco z toho všeho Ti k něčemu bude. celkově z toho mám dojem, že v Tobě aj něco je, ale - ještě to neni úplně takový, aby si z toho člověk sednul na prdel. nevím, jestli už ho nemáš dávno přečtenýho úplně celýho, ale - jestli ne, určitě si přečti co nejvíc věcí od nicku g_b_show, nebo crowley - hlavně starší vázaný verše - myslím, že by se Ti to mohlo líbit + v dobrym slova smyslu inspirovat .. :-)
:-))
ale né, klidně se baroka drž, dyť je krásné
(já jsem ujetý do románské architektury, víš .-)
papouch: moc se omlouvám, příště budu originálnější, pokud to svedu teda :)))
Maeslo: díky
jsem myslel sebe... jsem sebestředný, syrový kozel
lercha bych mezi jednouchý asi nezařadil, tim ti rozhodně nepochlebuju :)
střední dodělá každej, všude se jen straší, a maturita je největší strašidlo, ale je to pohoda bych řek
mě přestávky a volný hodiny naučily vždycky víc než nezáživný hodiny exaktních věd... tím tě nechci ponoukat, ať se na to vysereš... no vlastně trochu jo
a díky