Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKarlovo řešení
Autor
MM
Kalné ráno... Vracím se z pařby, zarudlé oči, nejistá chůze a pocit, že někdo rozhoupal ulici. U zastávky potkávám Karla. Je na tom ještě o něco hůř. Má pozvracené tričko, vrávorá nejen po chodníku, ale i po vozovce a pak se začne bavit s lampou.
Modlím se, aby si mě nevšimnul, ale jako na potvoru si to nakonec dovrávorá k mé lavičce.
"Jé, kurva, Adame, to seš ty?"
"Hm.. Čau Karle."
Sesune se vedle mě.
"Ty vole, dneska to bylo fakt hustý. Slavili jsme Martinovy dvacetiny a byl to fakt nářez."
"Hm.."
"Ale víš co?"
Nevím.
"Už mě to pěkně sere, takovýhle rána. Ti povidám, "usměje se na mě a decentně si ublinkne, "přestanu chlastat!"
"Hmm.."
"Nemáš cigáro?"
Podám mu pomačkanou startovačku a sirky. Lačně si zapálí, dá si šluka a vzápětí hodí takovou kosu, že to stříká až na mě.
Nasere mě to: "Seš absolutní debil vymatlanej!"
Karel se drží za žaludek, střídá v obličeji různé odstíny od zelené do fialové a sípavě se omlouvá. Nakonec z něj vypadne: "A taky přestanu kouřit." Přijíždí tramvaj, pomáhám mu nasednout a sám jdu radši pěšky.
Za měsíc:
Kalné ráno... Vracím se z pařby, zarudlé oči, nejistá chůze a pocit, že někdo rozhoupal ulici. U zastávky potkávám Karla. Probdělá noc se na něm nepodepsala ani v nejmenším - alespoň to tak vypadá. Tváře růžolící, chůze přímá...
"Čau Karle, ty vypadáš sakra fit. Přestals pít a kouřit?"
Karel se pousměje: "Přestal."
"Gratuluju! Já bych to nezvládl..."
Karel se na mě shovívavě podívá: "Ale jo... S heroinem to jde jedna radost."
Jedu domů tramvají - Karel jde pěšky.