Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePotrebujem radu od niekoho kto pise prozu:)
12. 08. 2008
0
78
4497
Autor
Renas
ahojte ludia:) chcel by som zacat pisat roman, alebo novelu... rad by som zohnal niekoho kto by mi poradil (samozrejme zadara:))) ohladom toho ako sa pisu dialogy a take tie teoreticke finty:) dakujem
78 názorů
Možná si jen děláš legraci; to by tady nebylo nic neobvyklého (koukám, že nějaké povídky už jsi napsal) Nebo už jsi možná zahlcen radami od jiných.
A jestli si legraci neděláš a jsi ještě stále bezradný :-), pošli mi zprávu, obsahující nějaký konkrétní dotaz; takhle je to téma dost široké. Nebo se podívej na některou z mých povídek, ať zbytečně neztrácíš čas s hledáním odpovědí u někoho, kdo píše jinak, než se líbí Tobě.
Já bych ti poradil s těma dialogama.. no pro začátek bych dal do každý věty sloveso a nějaký podstatný jméno...
doufám, že ti moje rada pomohla
Ty, hele, papouchu - a nemohl ses na to normálně vykašlat a neglosovat to? Nedělat ze sebe všeználka a z Renase troubu? Pochopil jsem jeho příspěvek naprosto stejně jako Odhlášenej. A pak mi při čtení reakcí jen padala čelist z exhibování vás ostatních. Neberte se tak vážně, vypadáte pak jako pitomci.
Kinga i Bradburyho taky doporučuju. Je dobré se nejdřív naučit noty, když chci jednou, bůhvíkdy, napsat symfonii. Renas nechce být diletant, to je přece v pořádku.
Co se týká dialogů, je to podle mě ze všeho nejvíc otázka citu. Zčásti je to prostě nenaučitelný. Papouchovi se třeba častokrát povede dobrej fór (registruju jeho psaní od roku 2001), ale často je vtipnej pro vtipnost, protože je to papouch a v každé větě to musí být znát. To už je pak trapný.
I to je ale věc citu.
A ten papouch neprokázal ani při navedení nováčka Renase do problematiky, ve které se neorientuje tak, jak by chtěl.
Ještě jednou: Neberme se furt tak vážně, krucinál. Nejsme spisovatelská a básnická elita, ale amatérskej literární server.
p.s. - to co tu vzniklo pod tím (Bradbury atd..) už lit.diskuse JE, ale netýká se Renase :-)P
Odhlásile, nechápu tvůj sarkasmus.
Přečti si řádně, co Renas napsal:
chcel by som zacat pisat roman, alebo novelu... rad by som zohnal niekoho kto by mi poradil...
nezlob se na mne, ale tato věta NENÍ výzvou k literární diskusi.
Z takového inzerátku skutečně nelze, než dělat si srandu typu chci napsat symfonii a potřebuju někoho kdo by mi poradil jak se píšou noty a pod.
A mimo to - poradili jsme mu dostatečně - je fůra literatury ke studiu.
Renas evidentně nepochopil funkci hlavní strany. A ty asi také ne... :-PPP
Hlavní stránka Písmáka není určena k tomu, aby se tam dávaly jednotlivcům kursy psaní.
Muf. (Copyright Pišta :)
jak napsal uran235, King má super knížku o základech stylistiky.. O psaní - memoáry o řemesle.. tam dobře radí, jak vystavět celý text od úvodu až k pointě (je možno objednat na netu).. já sám ji mám rozečtenou..
..a jedna z rad, které v knížce uvádí a která nastopro funguje, je, aby ten, kdo chce napsat nějakou novelu či román nebo cokoliv jiného, hodně četl, čímž se učí, ani o tom neví (doplňuje si slovní zásobu, odkoukává styl psaní, členění odstavců, správný výběr slov atd...) a hodně psal, čímž si poznatky z četby může zúročit..
autor by neměl čekat, až to přijde samo.. tak to asik nefunguje, musí můze pomoci.
uživatel se odhlásil
13. 08. 2008pozorovatel
13. 08. 2008
Si to tu přečti.
(Ostatně - ta replika o těch panácích je jediná rozumná řeč tady. :)
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
Nepodiskutovali.
Někteří se poslinili, někteří si zařvali, jiní zase somrovali panáky... ale tohle, vážení, tohle diskuse není. Natož ta... ta literulvární.
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
Nj, Dero to v těch čtyřech bodech docela rozvedl. To, že si tu zařvu, že Bradbury je kýčař, neznamená, že není. Protože Eco dokazoval krásně čistě, logicky, nemám důvod mu nevěřit - a dokonce ani po tvých čtyřech bodech zůstávám stát názorově na místě.
skor namastit brucho jak naslinit brk, ale uz by som nemal zrat, lebo ked sa na noc najem, mam nocne mory... ale aj nocne mory mozu byt inspiracia pre roman
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
mna to proste nenapadlo hned... uz to viem... je to v pohode:))) a navyse mi tu par ludi aj poradilo... nahodou je to veeelmi inspirujuce:)))
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
inak pisto nebo papouchu... ja si vas fakt mylim... toto je asi naozaj inzerat, ale kam inam ako na pismak som sa mal obratit? do inzertnych novin?:)))
ide len o to, ze ja mlady a imbecilny hoch som sa chcel dozvediet daco prinosne od niekoho starsieho a skusenejsieho... asi mi chyba otec:))
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
Nechápej mě špatně. Já bych ti ji přál a klidně ti i dělal agenta. Byl bys takový Maradona mluveného slova. :)
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008ceder_john
12. 08. 2008ceder_john
12. 08. 2008ceder_john
12. 08. 2008
Kdyby se rozdávaly cenné kovy za diskutérství, sahal bys po zlatě. :)
1/ Přenesení do osobní roviny, klička vlevo!
2/ Argumentace subjektivními hodnotami, housle!
3/ Vyhnutí se odpovědi protiotázkou!
4/ Odmítnutí názoru protistrany, střela!
A míč se třepotá v síti. Dámy a pánové, finále Caput Canis Cupu 2008 vyhrává Praha!
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
kamo preco si dal do uvodzoviek, ze je to diskusia? ved vy tu regulerne diskutujete... inak ty nie si papouchov brat? lebo si vas pletiem stale...
ceder: mas pravdu:)))
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008ceder_john
12. 08. 2008
Pišto, vypusť vlka, protože:
1/ Nic takového jsem neřekl, jen jsem "interpeloval" Wintera. Kde se tedy bere množné číslo a avízo?
2/ Na základě čeho ty tvrdíš, že není kýčař?
3/ Četl jsi tu stať?
A na Winterovu obranu za 4/: Tříbení názoru četbou jednoho z nejinteligentnějších soudobých teoretiků umění nepovažuju za papouškování.
Promiň, ale tohle byl docela výkřik do nikam. :)
Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008Pišta_Hufnágl
12. 08. 2008
winter: nene nehladam niekoho kto by to napisal za mna, ale tie knizky s urcite ceknem... len by som sa rad naucil nieco o teorii...
dakujem:)
Vzhledem k tomu, že jsem ho četl jako dítě - tušil jsem to, ale přesvědčil mě až ten Eco .)
Winter: Jen pro zajímavost. Názor, že Bradbury je kýčař jsi měl ještě předtím, než sis přečetl Ecovu stať o kýči, nebo až potom? :)
A co takhle člověk, který by to za tebe napsal komplet?
Jinak zkus Eca - ten toho o psaní napsal spoustu. Jasně a čtivě - dokonce jsem někde četl i jeho pojednání o vycpáckách (právě v souvislosti s dialogy). Ray Bradbury je kýčař, ale trénink to chce, i když neřekl bych, že čiště formální - tisíc znaků denně, protože tak se naučíš pracovat jen se slovy, ale nikoliv s obsahem. Jinak si myslím, že celkově nejdůležitější je Místo.
Najmladšia
12. 08. 2008
osobně bych tě odkázal na zen a umění psát od ray bradburyho.
souhlasím s ním především v tom, že je důležité psát. třeba aspoň tisíc slov denně a ono se to už nějěka poskládá.
asi by bylo taky dobré mít příběh nějakou jeho osu a struktůru. je dobré si dělat poznámky o postavách. aby se v tom člověk příliš neztratil.
ale asi to nejpodstatnější je to psaní...
a já ti říkám že tohle sem nepatří, bo to není literární diskuse ale inzerát :-P
to mas pravdu o tych knihach nj... ale aj tak ma zaujimalo, ci tu neni nejaky manik alebo maniiicka... chapes... ne? podla mna to sem patri:))
nenýsu ani kúúl ani dobrý :-PPP
ale bohajeho zajdi si do knihovny, takových příruček a skript pro začínající autory je hafo, určitě ti poradí tam
sem tohle nepatří
:)) proste ma napadlo, ze nejaka teoria nikdy nie je zla... ale papouch... vidim na tebe, ze ty nepotrebujes ziadne rady, ze si proste mooooc cool a dobry:)) viem, ze by som sa na to mohol vysrat... nie som idiot, ale niekedy sa clovek rad nauci nieco nove:)
marjápano :-(
Lidi, chci napsat symfonii a potřebuju někoho kdo by mi poradil jak se píšou noty
mne sa hrozne paci murakami, ale clovek musi byt asi japonec aby hentake cosi mohol napisat:)