Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKosmopolitní
27. 09. 2008
14
31
3418
Autor
Honzyk
Chtěla bych triko takovýhle:
nakreslila mi dadíková
v Brně ho nemaj´
No Ó Ká
Turek od okurek votevřel na Žižkově krám
(má sem tam zub, je medově milej)
Jo, taky mi pad´ do oka
Dvě trika strká do tašky
---a černej šál k nim grátis
( mrknul)
V tmavším se dadik po moravsku naparuje
Hnědý s visačkou ´Istanbul´ je malý !
Tramtaráda Rin Tin Tin :
Za Vietnamkou ke španělským jabkům rychle běžim ...:"Tumáš!"
Ta jásá :
"Jéé, to cheeeeeeeeesky, pudu in...!"
31 názorů
...ach, ten,kde tomu je konec...nekdy se mi zdava, jak se nade mnou v Libanonu sklani se skalpelem v ruce: pak se probouzim zpocenej..))
Marcela.K.
02. 10. 2008
ach bože, byly ty brambory aspoň dobrý?
jednou se Lukáš spálil a držel prst v hrnku s vodou až usnul....:)
...prstik jiz osetren na pohotovosti: popalenina 2.st....mam to kousek, je zavazyny...
silene.)
jo tak to je peklo pára, to je...
ledová voda dlouho a panthenol máš??
je tam puchejř?
...odhod tu prehnanou skromnost., mas na to!DDD...
....varil jsem si stouchany brambory a parou si uplne sparil pravy palec...boli to jak svina...((
...v tom triku cernym, co ti je, a prdni to SEM.....)))
..a do toho ten zrzavej satek vode me...jeje, jak se honzyk tesi:D
Honzíku, Honzíku ty jsi ještě kluk
ty nemááš na bradě ani jedne chlup..:-))
----úůůů))))))))))))Pound!!!D
Aero, myslis u-uroven, o, nebo snad dokonce "niveau"...?.)))
Autor se zde snazi o zevrubnou kritiku malomestastvi, modnich vystrelku a pokrytectvi a rovnez neumerne drahych cen jizdenek MHD kdesi na Sibiri ve spojitosti s rostouci cenou ropy a pokrytectvi.
Vers "No Ó Ká", mimochodem zcela zrejmy blank vers, je narazkou na Shakespeara. V dile ovsem najdeme podstatne vice aluzi. Jednak na Keatse, hlavne pak ovsem na Ezru Pounda. Zminene "No Ó Ká" jsem nejprve chybne povazoval za kritiku americkeho imperialismu, timto se zaroven autorovi tedy omlouvam.
Dilo se sice nedrzi 3 zakladnich pravidel imagistu a vlastne ve sve podstate prechazi spise do vorticismu, prezence vortexu, tedy energie, je zde zcela zjevna. To ovsem nelze mit autorovi a dilkumit za zle.
Rovnez lze pozorovat znamky britskych estetiku, sice povrchne, ale patrne zde tyto snahy jsou.
Honzyk zde opet dokazuje, ze je mistrem slova a jeho schopnost kombinace modernismu a romatismu je obdivuhodna.
-
Honzyku, diky, opet neochazim o nic ochuzen. :)