Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZ týhle skály neskočím
Autor
K3
Tak jako bájný krysař vábí pomocí flétny pověstné hlodavce, vábí nás pan Paroubek a Rath. Pomocí své rétoriky o poplatcích ve zdravotnictví nás vábí k tomu, abychom se postavili na jejich stranu. Přesněji, abychom jejich stranu příště volili.
Ne!
Já z té skály neskočím!
Těch nejpotřebnějších, kterým by měly být poplatky eventuelně odpuštěny, je drtivá menšina. Naopak drtivá většina na poplatky samozřejmě má a kdo je trochu solidární a není pokrytec, ten to alespoň sám před svým svědomím musí přiznat.
Tak třeba: řekněme, že třetina populace v produktivním věku má nadprůměrný plat. Samozřejmě zaplatí a o poplatcích ani nepřemýšlí.
Z té třetiny populace jich má dvě třetiny malé děti. Příspěvky jim také rádi zaplatí a nijak se jich to nedotkne.
A když se z té třetiny populace s nadprůměrným platem stanou důchodci, budou mít nadprůměrný důchod a také automaticky zaplatí, pokud nejsou pokrytci…
Ne, pane Paroubku a Rathe!
Já z té skály neskočím!
A ještě něco!
Poplatky, to je teprve startovní čára zdravotnické reformy.
A my nejsme s to, v zájmu všech, potlačit svoji mocichtivost a hamižnost a přes tu pomyslnou čáru se přenést!
Ztrácíme čas…