Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZkoušková
14. 01. 2009
6
63
3442
Autor
Lyrae
Za zavřenými dveřmi
kde nic ti netajím
Mám oči kruhy
z nevyspání
Mám rty tak krásné
červenáním
Já nezůstanu sama
věř mi
Já nejsem z těch
co čekají
63 názorů
toot, historie se pořád opakuje, že? 2009 jako 2024, problémy pořád stejné a lidi o nic moudřejší. Škoda, že Pája sem už nechodí, ani Miroslawek. I když tomu bych současný stav Písnáka snad ani nepřála vidět... ;)
tak míwa dostal na frak a lyrae z toho vyšla bez poskvrnky, ostatní se tomu procesu zasmáli ;)
jo a mimochodem, Pájo, Slávek se tu ztrapnil nejen literárními rozbory (bez komentáře), ale i ohrazováním se paragrafy ... protože pro toho, kdo tomu aspoň trošku rozumí, je to, co napsal, poměrně směšné, neboť je lehce mimo.
tak to je bomba ... především teda diskuze ... :-D
mimochodem, Slávku, ty jsi kromě literárního vědce i právník? (k tomu druhému totiž nemám tak úplně daleko...)
jen aby z tebe někdy taky byla básnířka, ty ty aférko, ty hlupačko, můj ty světe, ty hlubší kritiko!;)
hej, má zraněná ješitnost n tuhle aférku už fakt dávno rezignovala. je směšné, jak vy, moudří, musíte svou moudrost světu dokazovat. je přece jasné, že svět ji potřebuje:)
PS: taky se mě ještě žádný mýval kůží na kůži nedotkl...
kdo za co stojí si rozhodnu sama, díky ;); pěkně ses té diskuzi o básni(ích) vyhla (- jednoznačně mi z toho vyplývá akorát tvá zraněná ješitnost...) navíc míwa se mě nikdy nedotýkal, rozuměj kůží na kůži, chicht ;)
Milá Pájo, zastáváš se někoho, kdo za to nestojí. Asi to tušíš a proto ho tak vehementně bráníš. Je to tak? Tady už přece nejde o báseň. Ale o jeho zraněnou ješitnost. Ostatně, tu sis jistě vyzkoušela na vlastní kůži. přeju hezký den!
Nicollette
31. 01. 2009
Myslím, že tohle je TA nemoc Písmáka. Nákaza. Spolčení pouťových srdíčkářů. Chceš hlubší kritiku? Tak napiš něco, co nebude jen zaměnitelným dojením srdečního svalu. Básně podobné této, pokud zde převládnou, Písmáka zadusí. A co píšete o té "kostrbatosti" u velkých autorů.. vezmu si na pomoc Hrabala, jenž se tu už jednou - zaměněn za Šaldu - mihnul: jedná se o "umět neumět", což předpokládá perfektní zažití tradičních forem.
OK! jevilo se mi to tak na první pohled, ponechávala jsem tam možnost omylu ;), omluva!
zřejmě by tvým básním pomohlo, kdyby ses jim, jako každému svému dítěti, věnovala; miroslawek tu prostě jen nadhodil, co by bylo možné zlepšit (z jeho pohledu), nechápu, proč na to odpovídáš tak popuzeně, jako by ti někdo ubližoval, podez_dívka píše cosi o inspirativní kritice, tak tohle přece přesně byla inspirativní kritika...; až přestaneš být ublížená a i nad svými "méně hloupými texty" začneš přemýšlet, pak se nebudeš muset vymlouvat na to, že jsou stejně "jen tak", - beztak tomu nevěřím, když jsi cíleně zaškrtla to o té hlubší kritice ;)
pokud ovšem hlubší kritikou nemyslíš jen šírěji pojatou pochvalu ;)
Sexy argument:) Až ty budeš génius a já ne, možná ho i začnu brát vážně.
Miroslawek
16. 01. 2009
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci.
nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D
a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci.
nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D
a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci.
nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D
a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci.
nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D
a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci.
nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D
a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!
Cairo je nick mé spolubydlící. psala z mého notebooku a neodhlásila se.
ano, stojím o hlubší, ne však urážející kritiku. klidně se uč i sambu, pro mě za mě...
m:
nemluvě o tom, že sobě si (jako cairo) dala tip ;),
tedy pravděpodobně
a stojí přitom o hlubší kritiku! ach jo, kdyby tak někdo mě chtěl učit rytmy ;)
Už vidím soud, jak za malicherný spor dvou internetových básníků jednomu z nich napaří až šest měsíců vězení, zvlášť když nedošlo ke škodě nebo dokonce zlému úmyslu:) Kdyby ses o té korespondenci veřejně nezmiňoval, možná by tam nějaký byl, ale takhle... no nic. Musím ocenit, že si to právo dokážeš aspoň vygooglovat. Jsi pak statisticky vzato z těch, kteří snižují kriminalitu v našem státu. Bůh ti žehnej:)
Lyrae: Neříkám, že jsou kritiky páně Miroslawka zrovna podnětné a konstruktivní, jak si on sám zjevně myslí, nicméně mi ani nepřipadne, že by tahle báseň zrovna stála za hádku. Ale jde samozřejmě o princip:)
Miroslawek
15. 01. 2009Miroslawek
15. 01. 2009Nicollette
15. 01. 2009Miroslawek
15. 01. 2009
komplet ji nemám. někdy zprávy mažu. myslím, že mi to "chudák Show" bude muset prominout, krom toho v ní nic podstatného nebylo. vlastně přece ano. vzdala jsem v ní hold tvé inteligenci, pokud se dobře pamatuju. Beru to zpět, nezlob se. Myslím že opravdu věcná korekce by byla nějaká patrná změna na tvé ješitnosti. Hm?
komplet ji nemám. někdy zprávy mažu. myslím, že mi to "chudák Show" bude muset prominout, krom toho v ní nic podstatného nebylo. vlastně přece ano. vzdala jsem v ní hold tvé inteligenci, pokud se dobře pamatuju. Beru to zpět, nezlob se. Myslím že opravdu věcná korekce by byla nějaká patrná změna na tvé ješitnosti. Hm?
Miroslawek
15. 01. 2009Miroslawek
15. 01. 2009
Zveřejňuji Miroslawkem zmíněnou poštu. Ten dodatek k avizu pro G_B_Show byl totiž zavádějící a nerada bych vypadala, že v kritikách u své básně se snažím být korektní a v osobní poště autorovi si neberu servítky. Posuďtě sami:
Lyrae:
„Podívej. nestuduju češtinu a snažím se na něčí básni většinou ocenit její klady a ne dokázat autorovi, že vlastně nemá právo psát poezii. tvé daktyly a trocheje, popř trofeje, jsou mi dost jedno. krom toho pan hrabal jednou řekl, že líbit se musí děvka, ne báseň. já píšu protože miluju, zoufám si, žasnu. ty už zřejmě nemáš nad čím."
Miroslawek:
1) pro pořádek: to o té děvce neřekl Hrabal, ale F. X. Šalda
2) dokazovat ti, že nemáš právo psát poezii mě ani na okamžik nenapadlo a takové lži bych si vyprosil, to je proti pravidlům ;o)))
3) určitě nejsou mé, ovšem na trocheje a daktyly klidně kašli. Bohužel rytmus je podstatou verše, ten je definován jako rytmický (či chceš-li metrický) impuls a zmiňované stopy jsou jeho nejmenší částky. Když ti to bude fungovat, nemusíš se teoretickým popisem zabývat, jenže ono to tak není a většinou nebývá...
4) žasnu třeba nad oněmi psychologizujícími spekulacemi, které jsou tak častým útočištěm svých původců, o nich především vypovídají ;-D
Lyrae:
"je mi jedno co o mě vypovídají psychologické spekulace či jak jsi to napsal...nejspíš tě v životě nepotkám. pouze tě lituju. jen mi své kritiky už prosím nepiš. zbytečně by mě rozčilovaly a ty ve svém zralém věku jistě uznáš, že by bylo poněkud dětinské, zabývat se pro své neutěšené pocity nadřazenosti nadále mými pokusy, které tě svou hodnotou v nejmenším neoslovují. to odepisování mě už nebaví, takže se loučím"
Miroslawek:
OK, jak lhostejnost tak i ona lítost z tebe přímo viditelně prýští ;-D
Mimochodem mi Miroslawek pro důkaz mého omylu s B. Hrabalem poslal také odkaz na nějaké dílo (nejspíš jeho vlastní) ohledně F.X.Šaldy, které jsem už bohužel bez čtení smazala, takže ho nemůžu přidat.
Miroslawek
15. 01. 2009Nicollette
15. 01. 2009
díky ivet, je to zas jedna z těch ventilačních kdy už nevím kudy kam a on se směje:) typické!
btw: pán je asi spíš literární blbec:D
Miroslawek
15. 01. 2009
mám se tak prapodivně, že nevim čím začít.. ale v globálu - fajn .) pokecat můžem jinde (mám už facebook, takže to nebude složité .)
Aššurballit
14. 01. 2009Miroslawek
14. 01. 2009Miroslawek
14. 01. 2009Miroslawek
14. 01. 2009
díky tris:) jj lidé jsou netrpěliví, obzvlášť ve zkouškovém:) jak se máš?
taky mezi ně nepatřím --
a dám tip, i když jsou jiné, které se mi od tebe líbí víc, to jen aby věděla