Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKytička pro maminku
Autor
Marcela.K.
Zůstala stát . Prohlížela si košíčky s růžemi i keramické květináče s květinami, jejichž jména ani neznala. Názvy připomínaly cizí kraje. Pak se její oči zastavily u nádherných květů orchidejí … myslela na maminku. V neděli je přeci Svátek matek.
Podíval se na ni. ,,Vyber si, která se ti líbí.“
,,Proč? Já myslela mamce…“
,,Babičce koupíme taky. Ty jsi přece taky máma.“
Usmála se, protože na to občas zapomíná. Zvlášť poslední dobou, kdy už jsou všechny její děti dospělé. A když…
Podívala se na svého muže.
,,Tak která se ti líbí?“
Ukázala na fialové květy jedné z orchidejí. Opatrně ji postavil do košíku.
Pro maminku náhle nevěděla kterou. Nechtěla, aby měly obě stejnou barvu. Najednou se jí všechny ostatní zdály pomačkané…,,Koupím ji někde jinou,“ řekla a vydala se za původním cílem.
Vlastně se tu stavili jen pro všední nákup .
,,Prý nemáme doma základní potravinu.“
Mluvil s dcerou, to pochopila hned. Základní potravina je mléčná čokoláda Milka. Kupuje ji po pěti a dceři to nestačí ani na týden. Když vidí její štíhlou postavu, nechápe …Učí se k maturitě. Neměla by jich vzít raději deset…?
,,Podívej Kaštany v akci. Ty taky může. Vezmi jich deset. Ať má dost.“
U pokladny zjistila, že její muž neumí počítat. ,,Šestnáct?" Na její údiv odpověděl: ,, Přece deset pro ni a co budu mít já?“ Rozesmála se. Vždycky ji rozesměje, když se chová jako malej kluk.
Odběhla od pokladny ke stánku s květinami. Ani tady se ji žádná nelíbila, nezdála dost dobrá pro maminku.
V supermarketu se zastavili při cestě z práce.
Byla už hodně unavená, měli dnes na oddělení pět příjmů a navíc už ji delší dobu trápí průdušky. Večer, když usínala, proběhl jí před očima obraz, který se neustále vracel. Dospělý syn na návštěvě u své nemocné matky.
Přinesl jí kytičku konvalinek.
Ta kytička ji připomněla chvíle, kdy jako mladá holka jezdívala na kole do nedalekého lesa. Každé jaro pak vozila mamince kytičku konvalinek. Tam, kde jich býval celý palouk vede dnes silnice po které jezdí do práce…ale možná. No, na kole tam nedojede, to by si pak mohla jít rovnou pro neschopenku.
Konvalinky…tehdy si ani neuvědomovala, že je vlastně vozí mamince k svátku.
Vždyť by tam u silnice mohla zastavit až pojede v sobotu z noční služby....hezčí kytičku pro maminku stejně nekoupí.