jj. beru to. Jsem barbar :)
Šlo mi o ten přívlastek...
Kmitočty, frekvence a nebo jak se tomu nadává? :)
Ořežou se hloubky a výšky. Vlastně to, co by lidské ucho už nemělo zachytit. V každém případě jsem rád, že si můžu poslechnout Radegast od Citronu, ale i B-moll od Čajkovského na gramcu, bo to co mi vyleze z kompu je neposlouchatelné.
O jaké že kmitočty, barbare???
Ale jo, to bude asi tak, že vinyl je analogovej zvuk zatímco CD digitální. To mi dává smysl.
Určitě tam hraje roli atmosféra. Co se týče PC formátů, tak ty jsou upravené, ořezané atd. Prý o údajně neslišitelné kmitočty. O tom by se dalo polemizovat, protože nahrávka z vinylu převedená do MP3 zní zcela a velice dobře slišitelně jinak.
„Rozdíl mezi zvukem CD a zvukem vinylu je asi jako mezi radiátorem a táborákem. U radiátoru se člověk taky ohřeje, ale nemá se u toho na co koukat, necítí kouř, nemusí přikládat – tedy otáčet desku,“ říká hudebník, zvukový inženýr a producent Ondřej Ježek.
„Z technického hlediska je zvuk na vinylech spojitá záležitost, na CD jde jen o dlouhou řadu hodně krátkých statických informací,“ popisuje Ježek, držitel Anděla coby kytarista a zpěvák vlastní kapely OTK i coby zvukový inženýr na albu Ecstasy Of St. Theresa z roku 2005.
(lidovky.cz)
A teď se v tom vyznej...
Ví to někdo doopravdy, jak se to teda má, nebo si všichni jen myslíme?
Způsob nahrávání se radikálně změnil. Nahrávky na několikastopé mgtf se už pomalu nepoužívají. Vše se rovnou cpe do PC. Tak se i odboural způsob přenosu zvuku. Kdysi to byla akustická místnost, zvuk z bedny se snímal mikrofonem do mixu a mgtf. Samozřejmě, že kytara šla ještě přes nějaké efekty a.... Dneska píchnu gajtru do zvukárny, navolím zesilovač, nastavím zvuk a jede se. I to má na to vliv. Nikdy ten zvuk z dig. zařízení nebude jako zvuk lampového Marshallu, tak jako Fender Stratocaster z roku 1956 bude jedinečný a nezaměnitelný.
Nee, dobře se s tebou povídá. Není proč se stydět a názorů je potřeba si cenit :)
Taky by mě docela zajímalo, jak funguje nahrávání na desku.
Rozdíl bude asi způsoben právě tou technologií.
Aby se zvuk dostal na CD, je třeba nějaké to elmag. vlnění digitalizovat, čímž se samozřejmě ztrácí nějaké informace.
U nás na moravě??? Jsem rodilý moravák, a nebo slezan je správně??? Posledních 10 let jsem žil v sev. čechách a cestoval po celé republice a půlce Evropy. S nářečím a slangem jsem si užil své :)
Věk bych raději nezveřejňoval, ale jsem trošinku starší. A o povyšování nemůže být řeč. Jde jenom o schopnosti akceptovat rozdílné názory a chuť se něco přiučit. A na tohle věk opravdu vliv nemá.
No, nevím jak u vás, ale u nás cirkulárky nejezdí. U nás se na nich řeže a jezdí na traktorech :). Jinak si mě donutila opět si poslechnout Vesničany. Ta angličtina mě vytáčí do nepříčetnosti ")
Proti tomu není co podotknout. A přiznávám, že máš pravdu. To je právě to, co od kritiky očekávám. Ještě se vrátím k db. Mám velice rád tvorbu J. Nohavici. A přesto jsem vůči jeho některým písním a textům hodně kritický. Když napíši kritiku na db, tak to vážně neznamená, že některé jejich fláky si s chutí neposlechnu.
Ale to nebyla urážka. Pouze to byl názor na jejich tvorbu. Když jsem psal recenzi na jedno album skupiny Torr, tak Vlasta Henych v pohodě odpověděl, recenzi akceptoval a dokonce i sám uznal, že v některých věcech jsem měl zcela pravdu. Tak jako u rozhovoru A. Brichta uznal určitou jednoduchost ve své tvorbě s odůvodněním, že dnešní společnost netouží po kytarové onanii. A jinak, velice rád používám vsuvky.
O napadení autora, ani kapely bych asi nediskutoval. Napsal jsem recenzi a recenze vždy rozdělí čtenáře na tři skupiny. Na ty co s ní souhlasí, na ty co s ní bytostně nesouhlasí a na ty, co si ji jen přečtou. Extrémem jsou potom urážky, vyhrůžky fyzického napadení a likvidace. Čehož jsem byl svědkem u vydání recenze na Vaška a Evu. Tam se jedná už o kult osobnosti a obrovský kšeft. Myslím si, že má přirovnání nebyla nijak ostrá a dokonce jsem se i snažil poukázat na to, co bylo zajímavé, dobré a stálo za zmíňku. Opravdu si nemyslím, že ta recenze byla ostrá. A co se týče mé hudební tvorby, tak ji opravdu nebudu zveřejňovat, jelikož je vhodná právě akorát tak na vesnickou tancovačku. Tak jako tvorba db. Takových v tomto státě jsou tisíce.
Výrazy Drive a plochá! Nejedná se o nic vyčtělého, nýbrž o běžně požívaný slang, tak jako: mix, párák, praktikábl, hlava, PA-čko. Navíc, ta deska je opravdu zvukově plochá. Stejnou nahrávku pořídí podprůměrný muzikant(sám) doma v obýváku. Já osobně používám Cubase pro analog a Reason pro bicí a MIDI. Nic světoborného.
Asi budu reagovat postupně. Takže, od Billa má všechny alba a jejich tvorbu znám dokonale. A teď tě budu milá Morien Híthwen citovat: "Písničky nefungují jako samostatné kousky, nýbrž utváří jednotné pásmo, které působí na mozek jako celek." Toto tvrzení zcela dokládá album Lucerna Live. Jelikož se jedná o výběr těch nejlepších kousků, tak lze k tomu říci jen jedno. Divokej Bill je nadčasový. Jejich alba tvoří jednotné celky, pásma, ze kterých, když vtrhneme samostatné, jednotné kusy, tak jsou schopny vytvořit ještě celistvější celek. Toť vše. :-)
Pro VT Martin:"kritik je king a autor je naprosto nemožnej".....*
hulí, nadává na kornatění žil, kleje, nasává divokej bill :D
To co říká Leontýnka je čistá demagogie.Úspěch je jedna věc a posouzení kvality druhá.Ano DB je relativně úspěšný a Vondráčková taky,ale i kdyby to říkal neúspěšný blbec,že to co dělají,jsou z hlediska kvality srágory ,tak je to pořád pravda.****
2)A druhej dnešní demagog je VT Martin,místo kritiky názoru recenzenta napadá osobu recenzenta.****
Ostatně, nejsem příznivcem ani Evy ani Helenky, ale fascinujou mě řeči těch, kteří se zmohli jen psát do písmaka o tom, jak to ti druzí ( daleko úspěšnější) dělají blbě.
a to ne, Těžkej pokondr je bomba, už jen texty Fanánka a Hejmy stojí za to . Billa jsem viděl 2x naživo a opravdu nebylo poznat, kdy skladba končí a začíná nová
To je pravda,Divokej Bill je ještě pořád hudba,sice špatná,ale hudba,kdežto Pokondři a Eva a Vašek je už jen chcaní na hlavu.****
... a to znám i větší sračky!!! Že bych vytáhl Helenku, Pokondry a nebo snad, jako třešničku na dort, Vaška a Evu????
Divokej Bill jsou sračky už z podstaty,dí neroušek.*****
Možná bude část kouzla i v tý reprodukci, napadá mě.
Vono to fakt zní nepochopitelně, ale pusť si dejmetomu Claptona z vinylu a pak z CD. Ten rozdíl je nepopsatelnej.
+ CD nahrávky, pokud se neremasterují, jsou dělaný ze stejných původních pásek, ze kterých se dělaly desky, takže zvuk se zaznamenává úplně stejný. a z jehly, ať už kmitá jen nahoru a dolů, nebo i do stran, se generuje stejně jednorozměrný signál, jako z optické stopy, ne?
hele, to je nějakej divnej výklad... počínaje tím, že se válce otáčely nekonstantní rychlostí a konče tím, že se dneska všechno nahrává přímou linkou do počítače. ale třeba máš pravdu, jen se v tom asi budu muset ještě porýpat :)
Koukám, že žlábky ve vinylu rozpoutaly diskuzi. A velice rád přihodím polínko do ohně. Základem je způsob nahrávky a poté médium, na které se nahrávka ukládá atd. V počátcích to byl nějaký voskový válec, který se otáčel nekonstantní rychlostí (jeden rozměr), do kterého, něco jako jehla, vyrývala dle kmitočtu drážku do hloubky a do stran (zbývající dva rozměry). Na stejným principu fungovaly i vinyl desky. Nahrávka se získávala tak, že do akustické místnosti se postavila kapela a řeklo se hraj. Vše co zahráli, se mikrofony přenášelo a ukládalo. A nejen to, ukládaly se i vibrace podlahy, zpětné vazby a další ruchy. Takhle to více či méně fungovalo i v době magnetofonových pásků. Dnes se nahrává vše přímou linkou do PC. Což znamená, že kytaru připojíte do zvukové karty, navolíte si typ zesilovače, pohrajete si se zvukem a nahráváte. Toď vše. Pokud něco zkazíte, tak tu danou část vymažete a nahrajete znovu. Stačí průměrný počítač. K nahrávce se přidají samply a další ruchy, a je hotovo. A ten rozdíl mezi vinylem a CD? Jak už jsem napsal. Prostě na CD bude pouze 100% čistý a uhlazený zvuk, vtisknutý do nul a jedniček a vinyl bude mít neopakovatelnou atmosféru, na kterou má vliv okolní prostředí.
No přiznám se že to o těch třech rozměrech mi taky moc jasný není...
Pišto, o tom to není: vinyl zaznamená, stejně jako digitál, jen to, co do něj jako signál zapíšeš. takže výsledný zvuk z tohohle pohledu není vlastnost vinylu. samozřejmě může být u digitálu otázka dostatečnosti vzorkovací frekvence a dostatečného rozlišení, ale o tom asi jedno- až několikarozměrný zvuk není
No tak jistěže mikrofon pobere, co je. Řeč je samozřejmě o výsledné nahrávce.
pišto, digitální záznam taky zachytí všechno, akorát se to pak "vyčistí"...
ta formulace "nejméně dokonalý záznam zvuku" spíš měla naznačit technickou (ne hudebně ale fyzikálně...)kvalitu nahrávky. S tím by se dalo souhlasit.
Katu: Ta "nejmenší dokonalost" kontra "nejvěrnější záznam" spočívá zhruba v tomhle - viny zaznamená komplet všechno, včetně toho, že basista zavadil hrotem basy o kablík, že muzikanti dejchaj... Kdežto digitálně udělaná nahrávka obsahuje jen a pouze ty tóny. a působí to podobně, jako když před tebe dám menu od špičkovýho kuchaře, a vedle tubu jídla pro kosmonauty. Obsah živin bude stejnej, ale tý tubě bude stejně "něco" chybět :)
TheMan: já se v tomhle moc nevyznám, ale to tvrzení "nejméně dokonalý, na druhou stranu nejvěrnější záznam" mi přijde zvláštní, stejně jako jedno-, dvou- a třírozměrný zvuk. Můžeš mi to líp vysvětlit?
Fakt je, že blues z cédéčka zní neuvěřitelně sterilně ale někde jsem četl, že už byl vyvinut softík, který ony nedokonalosti do nahrávky přidává ex post. Což je sice postavený na hlavu, ale taková je holt doba .)
Musím se zastat vinylu. Prozatím je to nejméně dokonalý záznam zvuku, ale na druhou stranu nejvěrnější. Zatím co, pokročilé technologie zaznamenávají zvuk jedno a dvourozměrně, tak na vinylu bylo možné zaznamenat zvuk trojrozměrně. Čímž dochází k nejrealističtějšímu uchování nahrávky, včetně ruchů, šumů atd. I když, u některých interpretů by bylo lepší zaznamenat jenom ty ruchy a šumy.
Počkej až tě začnou léčit klystýrem!
ja jim rikam vetu ze Svejka, ze jsme simulanten bande a uz me tak na tenise i zdravi - jen nevim, jestli je to dobre
Aspoň se můžeš bránit, že neumíš německy kvůli Japoncům.
ja jsem si koupil jednou kazetu nemciny a snazil jsem se prijit, kde japonsky soudruh schoval vstup pro kazety, pak jsem volal do servisu, ze to nikde neotvira a oni mi prozradili, ze uz par let kazetove radio v aute nemam, protoze kazety nikdo neposloucha :-)
Vinylové desky už jsou rarita.
Nedávno jsem pustil jednomu mládenci originální LP Aqualung od Jethro Tulll a než jehla dorazila drážkou ke skladbě, onen zoufalec se hnal k oknu v domění že začlo pršet.
Kvetoni - ac maly zlabek, presto u nej spokojene chrochta rada interpretu
I love viny love!
špatná deska, špatná kapela, ano.
Já myslel že v Africe.
Mezi Kongem a Tanzanií se tančí Tanganika!
Tango je nejlepší v Paříži, to ví každý!
Nejhezčí je, když je ten žlábek jenom jeden, hezky klenutej. Ale to zas chce dobrou podprsenku.
Tak, a zase jsme téma rozklížili...
A - no jo. Žlábky!
A na smrkových taky!
Květoni nelži! Na vinylových deskách jsou takový jakoby žlábky!
Díky za reakce. Je to jedna ze starších recenzí. Časem přidám i na méně známé "hudební"? formace.
Divokej Bill...to je nějaký country? abych věděl, co si koupit do dicmanu při řezání dříví...
Všechny desky jsou ploché!
jojo, umis pochvalit a pritom neurazit :-)
(jen Vy bych dal malym pismem)
Jinak se jedná o průměrnou nahrávku, vhodnou spíše jako hudební podklad při práci na pile :DD
Odkojené novinovými pidirecenzemi...
Na druhou stranu, co pitvat na špatné desce, žeano.