Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jestli je někde

19. 09. 2001
6
0
2257
Autor
Ber

Harmonika jen pár tónů střídá

jestli je někde vpředu

kdo se dívá

já nebrečím

jen se smývám

 


Print
25. 09. 2001
Dát tip
Bravo! *!

Miroslawek
24. 09. 2001
Dát tip
Bezejmenny: jen drobná poznámešiška na okrajíček - mezi neodůvodněným postojem a argumentačně zdůvodněným stanoviskem (čti názorem) je jistý poněkud podstatný rozdíl.

Bezejmenny
24. 09. 2001
Dát tip
M: to zajisté je. A mezi důvodem k zaujetí postoje (byť nezdůvodněného) a důvodem k napsání odborně zdůvodněného stanoviska rovněž, že ano, ctný básníku?

BTW: Miroslawku, v psaní poesie jsi z mého hlediska báječný. Ale nepouštěj se her, které neovládáš tak skvěle. Natlučeš si zbytečně nos, a budeš z toho mít leda mindrák. Každý máme své hranice. ;o)))))

Miroslawek
24. 09. 2001
Dát tip
Bezejmenny: nevyhrožuj, nevyhrožuj ... Ty vůbec tušíš, co a jak ovládám nebo neovládám ;o))) A vůbec mi nešlo o odbornost zdůvodnění, ale o podložení svých tvrzení čímkoli věcně relevantním. Že je něco kravina či skvost mohu prohlásit o čemkoliv, ale bez podložení nějakými (byť neodbornými, subjektivními a klidně nesprávnými) důvody, proč si něco o díle myslím, je takové prohlášení víceméně nanic. Jak pro autora, tak pro spolučtenáře. Možná je to důležité pro Tvé ego. Ostatní si pro sdělení stejné hodnoty mohou zajít na nádraží do pokladny ....

Wiki
24. 09. 2001
Dát tip

Vio
21. 09. 2001
Dát tip
Bezejmenný, já taky nejsem teoretik, ale když chci kritizovat formu, tak si o ní taky něco přečtu, abych své názory něčím podložil. Takové rádobykritiky, co tady provozuješ Ty, by mohl psát každý. Taky píšeš, že si autor. Ale žádné umění nelze dělat bez zvládnutí "řemeslných" základů, protože i umění je v prvé řadě řemeslo. Teda... lze, ale pak to vypadá jak to vypadá, že? Zbytek za mně řekl Míra... S úctou Violator

Vio
21. 09. 2001
Dát tip
AVI

Bezejmenny
21. 09. 2001
Dát tip
Už jsem myslím, Violatore, sdělil, že mé příspěvky NEJSOU kritikami ve smyslu jak je chápeš. Ani nemohou být. Vím, že na ně nemám, a u mnoha dalších básní prostě procházím, aniž bych se k nim vyjádřil, protože ať se mi líbí, nebo ne, nemám k nim většinou co racionálního sdělit. Leda své pocity, ve stylu líbí/nelíbí. ;o))) Zde jsem prostě, možná trošku odtažitě, protože mě dílo emociálně nijak hluboce nezasáhlo, předhodil názor, abych se něco dozvěděl o tom, co mě zajímá. Jsem celkem rád, že jste zareagovali, jako odborníci, co o věci vědí více, a ony informace mi poskytli. Kdyby byly i méně osobně formulovány, ocenil bych to ještě více, Violatore. ;o))) Miroslawek: věřím, že nejen znáš problematiku teoreticky, ale jsi i schopen se báječně vyjádřit autorsky. Jsem tedy tvou nabídkou potěšen, a příležitostně ji využiji. ;o)) A pokud jde o pýchu, jsi sice velmi citlivý, ale přesto jsi trošku mimo. Důvod je to, že podle vyjádření zde lze těžko posoudit člověka. Všichni se z mnoha různých důvodů stále stylisujeme. Jak já, tak třeba i ty. ;o)))

Bezejmenny
21. 09. 2001
Dát tip
avi

Vio
21. 09. 2001
Dát tip
Bezejmenný, moje reakce jsou o poznání méně osobně formulovány, než ty Tvé. Nejen tady, ale především u jiných dílek. Ono je totiž potřeba hodně vážit slova, než něco vypustíš do světa. Nezlob se na mně, ale z Tvých reakcí a "kritik" mám naprosto shodný dojem, jako Míra. Taky mám pocit, že to, co říkáš, se mnohdy rozchází s tím, jak jednáš resp. co jsi řekl dříve. Zkus se nad tím zamyslet. S úctou Violator

Climaster
21. 09. 2001
Dát tip
:)))..jen aby jste/jsi mi posílali avi...:))

Albireo
21. 09. 2001
Dát tip
Musím uznat, že jistá forma rýmů tam je, ale jsou opravdu tak slabé, že při prvním čtení jsem měl stejný dojem jako Bezejmenný. Střídá/dívá je tak někde na hranici mezi rýmem a asonancí a useknuté rýmy mě ve vnímání dost ruší. Jsem ochoten je tolerovat jako menšinové rýmy v básni jinak rýmované dokonaleji, ale pokud mají zůstat jediné, dám přednost básni nerýmované. Zvlášť u básně, která kromě lepších rýmů postrádá i metrum. Ovšem na druhé straně (a tím jsem měl asi začít): Vnímám-li to jako báseň v podstatě téměř nerýmovanou - líbí se mi!

Albireo
21. 09. 2001
Dát tip
avi

Miroslawek
21. 09. 2001
Dát tip
Albireo: jen tak na okraj ... mezi rýmem a asonancí není hranice a metrické schéma tam je a docela zřetelné ... nicméně jsem ochoten Tě tolerovat ... i s bludy ;o))))))

Vio
21. 09. 2001
Dát tip
Albireo, vnímáš-li tuto báseň jako "v podstatě téměř nerýmovanou", pak se pleteš stejně jako Bezejmenný. Nevím, co Tě ruší na hranici mezi rýmem a asonancí, ale rýmy tam prostě jsou. Tečka. S úctou Violator ;-)))

Bezejmenny
21. 09. 2001
Dát tip
Vio: nepopírám to. Pouze konstatuji, že ostře rozlišuji, zda se vyjadřuji k dílu, které beru vážně, případně mluvím-li s někým, koho si vážím, či zda se vyjadřuji k něčemu/někomu jinému, ano? Důvody proč tak činím zde rozebírat nehodlám, už i tak jsme dosti off topic, tento prostor není určen k tomu, abychom zde probírali co si myslíš o mé maličkosti, ani abys mi uděloval poučení, jak se mám podle tvých představ chovat. ;o)))) Od toho jsou soukromé zprávy. ;o))) Takže ahoj, a dík za názor.

Ber
20. 09. 2001
Dát tip
Bezejmenny...asi jo (ale když si to uvědomuješ.. tak ještě není tak zle)

Vio
20. 09. 2001
Dát tip
Takže... Bezejmenný teoretik opět úřaduje ;-) No... tak třeba: "střídá/dívá" je asonance nebo souhláskově nepřesný rým (záleží na úhlu pohledu) a "dívá/smývá" je tzv. useknutý rým. Netvrdím, že jsou ty rýmy dokonalé, ale jsou tam! I zarputilý pedant by měl vědět, o čem píše, když chce být opravdu PEDANT ;-) S úctou Violator

Vio
20. 09. 2001
Dát tip
AVI

Miroslawek
20. 09. 2001
Dát tip
básniška ... hmmm ... pocit, nálada tam je ... jen ... pro mne jí asi není dost ... ale já tom ám teď všechno nějaké přehlušené :-))) heh, Vio, teď jsi mu to dal ;-D ... ale máš pravdu ... Bezejmenny by měl mít aspoň drobet nastudováno, když se cítí na tyhle komentáře ... už z té poznámky o "á" je evidentní, že, co je rým, netuší ... no ... ale tím jsme si asi prošli všichni ... tedy kromě géniů od přirození ;-))) Jinak, abych také trochu přispěl, jedná se o častou variantu rýmu sdruženého, kdy se rýmují jen liché verše.

Bezejmenny
20. 09. 2001
Dát tip
Nejsem teoretik, Violatore. Aniž bych toužil státi se pedantem. Prostě jsem projevil názor. ;o)))) Byl-li chybný, rád se nechám poučit. ;o))))) Jako autor poesie jsem pouze amatér bez kvalifikace. ;o))))

Miroslawek
20. 09. 2001
Dát tip
... teda nechci se vměšovat, ale projevil jsi dle mého pojmenovatelnou povýšenou pýchu, Bezejmenny, názory Ti nikdo nebere ... možná s tou neznalostí bychom Ti pomohli ;o))))

Mea
20. 09. 2001
Dát tip
Jo :o) je to hezký :o)

Wopi
19. 09. 2001
Dát tip
*

kafka
19. 09. 2001
Dát tip
já nebrečím jen se smývám to je krása...*!

Vio
19. 09. 2001
Dát tip
Opravdu... hezké...

vlasky
19. 09. 2001
Dát tip
krátkost podání - dokonalá sdílnost smekám *

Bhati
19. 09. 2001
Dát tip
Ber..........beru! TIP*

Pája
19. 09. 2001
Dát tip
*

Bezejmenny
19. 09. 2001
Dát tip
...a poví mi někdo, proč je to zařazeno jako "báseň lyrická rýmovaná"? Nevím jak vy, ale já žádný rým nezaznamenal, kromě snad toho "á" ve "střídá/dívá". Ale asi jsem zarputilý pedant. ;o))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru