Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodzimní
19. 09. 2001
13
0
1910
Autor
zolli
Jablíčko ke tvé svačině
zrálo jablůňce na klíně.
Po chlebu na hnědém poli
jen zjizvená brázda bolí.
Déšť splétá provázky.
Chlad zkřehl vycházky.
Víno kulí se ze strání
do sklípků. Čeká na zrání.
Nehoří rolí ohýnky,
když pytlují se vzpomínky.
Naladila jsi mě. Naneštestí se v dešti s kočárem a chřipkou nedají pouštět draci... tak sedím dál a čtu si tě:-)
Bacil tohle nebyla basnicka, pro děti jako na recitaci, ale PRO MOJE děti na poslech a já ji umím recitovat, tak, abych nedrhla. Proste UMIM!!! Myslím, že Ti co mě znají vědí....Takže tak, ale máš kus své pravdy.
Tohle je basen PRO MOJE DETI, ale kategorie asi mate, takže ji změním. Navíc, jsem si tam zaškrtla DOLE!!! AUTOR NESTOJÍ O HLUBŠÍ KRITIKU!!! Takže mi ji sem nepiš, tentokrát to opravdu nebylo žádoucí!
Ale jinak dík, myslel si to dobře.
To nic...byla to jen pocitovka, pro mojeho mladšího, když jsme spolu recitovali. Měl na češtinu umět podzimní básničku od pana Seiferta. A tak jako odmněnu za tu dřinu, jsem mu já na oplátku vymyslela jednu čistě pro něj. Pochopil ji dobře, žádný strach, děláme spolu pravidelný rozbor mých básní. :o)))
Bacile Janovo evangelium je taky JANOVO ;o)))), Lukáše, Matouše, Marka...jako bys neznal ony axiomy.
Nepouštěj se do takových polemik, tady nemůžeš zvítězit ;o))))))
Mám dost značnou průpravu. :o))))))
Půjdu trochu proti proudu, obsahově MOC líbí, ale podle mě si děti zaslouží básničky, které jsou "v rychtyku" i zvukově, a to tahle, nezlob se na mě, bohužel není. "Po chlebu na hnědém poli jen zjizvená brázda bolí" - počet slabik sedí, ale rytmus ne. U básničky pro dospělé bych to odpustil, ale na tvorbu pro děti bychom měli být přísnější (bohužel, bývá to spíš naopak). Děti si vytvářejí normu, kdežto dospělí ji už mají, a proto jim nevadí odchylka... jestli je mi rozuměno... Nezlob se, Zolli, mám Tě rád, ale nemohl bych chválit něco, co mi... prostě nesedí.
Mně to Bacilem vytýkané dvojverší nedrhne. To předsazené "jen" v recitaci znepřízvučním jako předrážku v notách a dá se to číst tak, že si posluchač vůbec neuvědomí, že má "pod sebou" 3 slabiky na 2.
Spíš se bojím, že pro děti může být obtížné na pochopení:
Nehoří rolí ohýnky,/když pytlují se vzpomínky.
Omlouvám se, že sem zavádím prvky "vážné kritiky", ale chtěl jsem reagovat na Bacila.
Ale je to krásné a tipuhodné!
když pytlují se vzpomínky.
Chlad zkřehl vycházky.
jůů. to jsou hezké nápady :-))))))))))*