Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNebuddhista
28. 08. 2009
1
27
120
Autor
America
Co je ve mně je i vně mě
co je ve vaně je vanou
koupu se sám v sobě
a přitom nejsem
Kdo jsem?
27 názorů
No jestli chceš víc, tak já ti to teda prozradim. Pointa básničky je nicméně čistě pro mé osobní pobavení, protože já rád píchám do buddhistů. Odpovědí na hádanku je její název. Buddhisti tvrdí, že cokoli co existuje, existuje jen proto, že tuto existenci někdo interpretuje. Nic tedy neexistuje samo o sobě, ale pouze ve vztahu k něčemu dalšíu. Sám buddhista je ale paradoxem, který to popírá. On interpretuje sám sebe (např. právě jako buddhistu) a tím dokazuje svoji existenci. Exituje tedy i sám o sobě. Přesto je v rámci své filozofie nucen tvrdit, že je pouze něčí interpretací. Věří tedy zároveň v to, že existuje sám o sobě i v to, že sám o sobě neexistuje. Je to tedy nebuddhista.
Ale protože to nikdo nepochopil, je to zřejmě i blbost...což na tu v západním světě milovanou diamantovou cestu v podstatě velice přesně sedí:))
Adamova Eva
02. 09. 2009
to mi teda vobhaj vůči každýmu jednotlivýmu tvrzení, co v tý blbosti zazněly...
Adamova Eva
31. 08. 2009
mi to připomnělo formou první z premis smaragdové tabule:
„To, co jest dole, jest jako to, co jest nahoře a to, co jest nahoře, jest jako to, co jest dole“
:-)
jste blízko! správnou odpovědí je nevyřčený kompromis někde mezi bohem a vanou