Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZveřejňování soukromé korespondence
17. 10. 2009
6
291
19455
Autor
Narvah
Zveřejňování soukromé korespondence významných umělců mi vždy přišlo na pováženou. Četba korespondence sice umožňovala doplnit si obrázek o autorovi, zároveň však byla vždy zásahem do jeho intimního života.
Na Písmáku se stalo podivným fenoménem zveřejňování soukromé pošty jednotlivých autorů. Obvykle k tomuto kroku sahají někteří uživatelé jako k argumentačnímu prostředku v diskusi, kdy se pomocí zveřejnění soukromé pošty snaží autora zprávy představit poněkud jinak - většinou v negativním světle.
Jak se díváte na zveřejňování soukromé pošty významých umělců?
Jak vnímáte zvěřejňování soukromé pošty na tomto serveru?
291 názorů
Armine: Myslis ze me tvoje pripominky zajimaji? To nebyla otazka, ale odpoved, kdyby si me zase nepochopil.
Armin Tamzarrian
25. 10. 2009
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=331145
Bejt tebou, tak slovo trapnost radej ani nevyslovuju, ty ses dokonaly stelesneni trapnosti. Se StvN ste super dvojka! Jinak - rikam ti to samy co luucienkaa:)
Armine - di do haje, s tebou se vubec nebavim.
Ses stejne trapnej jako StnV a jeho povidka porno.
Armin Tamzarrian
25. 10. 2009
StnV: Pokud ti to neni jasny, precti si co sem napsal napsal driv. Pokud to ani tehdy nepochopis, precti si predchozi vetu.
Nauc se rozlisovat moralku od moralniho vedomi (treba zkus Kohlberga). Moralni vedomi na tomto principu opravdu fungovat nemusí, protoze se z velke casti odvíji od citu apod., moralka jednoznacne ano.
O morálce tu vykládáš ty. Nejdřív tvrdíš, že morálku nepotřebuješ a na druhou stranu ti vadí zveřejňování soukromé korespondence. Tak jak to teda je? Pokud ti to vadí, tak máš naopak velice upjaté, řekl bych až staromódní, morální hodnoty. O to jde. Jestli tvůj postoj chápu nespárvně, tak mi odpusť, ale opravdu mi není tak úplně jasné, jaký názor vlastně zastáváš.
Kdyby si me tak strasne nenudil a nezajimal, zeptal bych, jak stim souvisi: Morálka nemůže fungovat na principu, že to je dobré jen tehdy, když to je jakoby "pro dobrou věc".
Vis co bez do kramu, a cti si po nocich, co Havlik psal Olze, pak si kup Blesk, Aha, koukni se na nejakou reality show, pak se podivej na The Doors, pust si 4x jak Jim Morison sukal svoji holku, kup si knizku Nirvana a precti jak kurtovi kourila pero jeho holka nekde na ulici u zdi a nevotravuj me svejma kecama vo moralce, dobro principe.
Soukromy veci jsou soukromy veci, pokud tuhle hranici nectis a nevidis, tak ti nic nepomuze...
Narvahu:
Chrobak
Já teda nevim, kdo tu psal tohle:
Vynechal si jednu vec, zverejnovat soukrome dopisvy vyznamnych osobnosti nemusi byt v poradku. Pokud se nekdy zverejni casti dopisu mezi Havlem s prezidentem USA, bude to v poradku proto, ze se nas to taky tyka. Pokud nekdo zverejni Havlovi dopisy Olze, tak uz to v poradku neni.
StvN: Jestli sis toho nevsiml - tu tvoji vetu jsem Ti vyvratil, poukazal na jeji nesmyslnost, absenci zakladních filozofickych postupů (moralka je a bude filozoficka) a naprostou ubohost. Kdyby Kant, nebo Nietzsche tvoji vetu cetli, dali by ti pres drsku ty hnusny primitivni hovado. Ty nechapes zaklady filozofie, tak prosimte drz hubu.
Osobne zadnou moralku nepotrebuju (uz sem to rikal hned na zacatku) - sem naprosty imoralni zvire, co si dela co chce a nic necti.
Nikdy jsem neuměl psát verše v rýmech
Vždy si jen pluju po vlastních spleenech
Nemám ani svůj etický kodex
a kvalitní vína vždy piji na ex
Moralka tedy slouzí i pro vec spatnou, nebo moralka neslouzí pro vec dobrou? Ty hnusny prase. Nic jinyho se ti rict neda. Uz s tebou neztracim cas. Prave proto je tu Nietzsche, aby nekdo tyhle zakladni postoje sepsal, aby ubozaci jako si ty, nemleli tak strasny hovna.
Chrobak - ty jsi fakt nemocnej.
a) etika=morálka
b)jestli chceš diskutovat nebo mě o něčem přesvědčit, tak neodváděj řeč jinam a věnuj se tomu, co jsem napsal já. Jinak to nemá cenu. Čili:
ďud to v pořádku je nebo není. Morálka nemůže fungovat na principu, že to je dobré jen tehdy, když to je jakoby "pro dobrou věc".
Nechápu, proč mi cituješ to, co napsal Nietzsche nebo Kant. Já to četl, takže mi to nemusíš papouškovat a jestli nejsi schopen mluvit sám za sebe a vyjádřit svůj vlasní názor, tak nechápu, proč sem vůbec píšeš.
Narvah: to je samozrejme pravda, tady slo ale vo neco jinyho - ochrana soukromi: bez oledu na pravu nebo lez. I kdyby pani XY napsala dopis svemu muzi panu XX, ze ma peticentimetrovy pero, suka ji vzdy jen jednou a to jen dvakraty tydne v utety a sobotu a proto na nej kasle, tak i kdyby to byla pravda, tak je vec pana XX a pani XY a je i uplne jedno, jestli jsou slavni nebo ne.
Nebo ne?
Docela dobrej postreh proti Nietzschemu mel Bauman: Moderní elita si Nietzschovskou bezstarostnost nemůže dovolit – panování se stalo prací na plný úvazek, vyžadující neustálou koncentraci. Nyní to byla mocenská elita, kdo potřebovala kodifikovat etiku – ke zkrocení davu. Vládnoucí elita potřebovala etiku založenou na pevných základech – obecnou, ale nezpochybnitelnou. Chrobak: Takovou ty potrebujes ne? Jako vladnouci elita ne???
Zygmund Bauman: Úvahy o postmoderní době (ISBN: 80-85850-12-5) Str. 157.
Pak parafraze ze str. 154 (kapitola Etické zákony a mravní standarty):Bauman taky pripoustí, že: cokoliv je chápano jako dobré zle, je hierarchizující – tudiž možným nástrojem manipulace. Neexistuje nutný vztah dobra a jednání: tento stav se stává zřejmý až v abstrakci. Celkem dobrej vypadek proti Kantove imperativu.
Na str. 161 se Bauman zastava lidove morálky: "Lidová morálka není zpravidla soupisem obecných norem – je konkrétnějšího ražení." S tim ale asi ty nesouhlasi ze? To je moc -- jak rikas "jen tehdy"? Takze jestli te dobre chapu, ty ses ten vyssi slechtic, ktery ma detalne sepsanou moralku?:))
PS: Jestli si ale cetl Uvod do postm celej , tak vis, ze proti Nietzschemu je to hodne slabej salek saje.
Ale Kant ma dost blizko tomu, co ses snazil rict, ale myslim ze Nietzscheho kritiky tohoto pristupu byly dost jasny. Prave proto, ze moralní pravdila nikdy nebudou zcela odpovidat skutecnosti, je treba je umet prekrocit. Napriklad moralni pravidlo je: je lhat se nema, ze pravda je jak bys asi rekl - dobra a lez spatne, ne? Co kdyz ale bych schoval zidy, prislo ke me gestapo a zeptalo se me jestli neschovavam uprchliky a ja bych lhal a rekl, ne. Nemyslis si, ze je spousta pripadu, kdy lež muze mit vyssi hodnotu nez pravda?
Nebo kdyz holce reknu, vis mam te mozna za urcitych okolnosti z urciteho pohledu daloby se rict snad i trochu rad, ale nejsem si jistej a das poradnou pusu a velkej usmev, nemyslis, ze ji to vezme vic, nez kdyz po milionty reknes suse reknes Miluji te?:))))
Precti si Nietzscheho, treba Genealogii moralky, kde uplne odsuzuje dokonce obecny soupis moralnich pravidel.:)) Nebo Antrikrista: „Chudí si vymysleli normativní morálku jako beranidlo proti skutečné a pravé morálce šlechty“. Antichrist (str. 114-5). Antikrist je genialni kniha, mozna bys pak pochopil, ze skutecna moralka neni v pravidlech, nebot pravidla muze kdokoliv zneuzit, skutecna moralka je tam, kde na ni nikdo ani nemuze sahnout - mezi radky (Antikrist je toho genialnim prikladem). Tohle je ale jedna z veci kde Nietzscheho fakt nemusim, Nietzscheho miluju, ale v tomhle je trochu zpatecnickej. Sam jiste vis, ze v prosincove ustave 1867 zákonem č. 142 se pise: „jakýkoliv poddanský svazek je navždy zrušen“ a dochazí tak k definitvnímu konci "šlechty" (Jiste moc dobre viš, že prestože Josef II. zrušil nevolnictví, po jeho smrti si šlechta opět navrátila své výsady z držení půdy. Ono se ale v podstate nic nezmenilo. Rolnici sice vykoupili půdu, ale nehorazne se zadluzili (jak jiste vis, exekuce se v te dobe řádově ztrojnásobily apod.), koncentrovalo se obrovské mnozství penez v rukou byvale slechty a vznikla ve svem zaklade prumyslova revuluce - prvni obrovské tovarny, kde delnící bezne pracovali 20h v kuse, pracovali i deti, malokdo z nich prezil 40 let, protoze uz ve 30 byl skrze narocnou praci a absenci zdravotnictví apod. zdravotne v koncích (Dobre o tom treba pise i Popper v Otevrerny spolecnosti II, kde se zastava Marxismu, taky super kniha). Ale kdyz si pro slovo slechtic najdes jiny vyraz, nebudes moc daleko od toho, co plati i dnes.
Kantův kategorický imperativ (neznam zdroj - asi wikipedie, filozofie sem uzavrel pred rokem a pul) - Immanuel Kant si byl vědom, že nepoznáváme věci „o sobě“, ale věci, jaké se nám jeví. Morálku proto zakládá na dobré vůli - to může být jediné správné východisko dobrého jednání. V Kritice praktického rozumu (1788) představil kategorický imperativ: „Jednejte tak, aby maxima vaší vůle mohla vždy být současně uplatněna jako princip vytvářející univerzální zákon.“
-----
Myslis, ze Kant moralku spatne pochopil, kdyz ji zaklada moralku na dobre vuli, tedy jak ty rikas "pro dobrou vec"? Moc se tesim, jak mi taky vyvratis Nietzscheho, za 150 let se to u nas nikomu jeste nepovedlo -- ale ja Ti verim, ze Ty to zvladnes.
BTW pro nekoho taky muze hrat roli jeste jeden faktor: Etika.
Redaktoři z Blesku, to je zlo největší. Lži, které píše například Petr Vybíral pod pseudonymem Saša Šeflová, za to bych ho zavřel. To není zveřejňování soukromé pošty, ale cílené lhání. Nejhorší na tom je, že na ty srábky nikde není kontakt. Pasou se na lidských tragédiích.
Chrobak - bud to v pořádku je nebo není. Morálka nemůže fungovat na principu, že to je dobré jen tehdy, když to je jakoby "pro dobrou věc".
Samozrejme tu muzou bejt vyjimky, kdyby treba Narvah vymyslel lék proti rakovine, ale nechtel ho zverejnit, protoze by mel poteseni z toho jak lide umiraji a zachrance papouch by (cirou nestatnou) nahodou tuhle zpravu odhalil a poslal ji do lekarské komory, mozna bych si o nem nemyslel, ze je uplnej hajzl.)))
Ja jen, pro jistotu, kdyby se tu nasel zase nekdo typu StvN: jestli nekoho zajimaj soukromy veci celebirit - vyznamnych lidi a cte Aha, Blesk a nevim co jeste --tak je to prinejmensim vec, kterou by se nemel chlubit: a pokud v sobe ma aspon kousek hrdosti, rekne s trochou nadsazky treba: chtel sem si koupit neco jinyho, ale jinej casak nemeli. Ve svycarsku (nechapu proc se svycarsko pise s y, pak clovek nema delat gramaticky chyby), se bulvar pridava k dovnitr nekterejch casaku, aby se clovek nemusel stydet ze ho kupuje. Je uplne jedno jestli zrovna tohle je eticky - to by mohl vyresit Narvah se znalosti Kohlberga, kterej se v praxi tak bezvadne uplatnuje - podstatny je, ze pokud cteni cizi koresponce a soukromych zalezitosti neni neeticke, aspon by to melo vyvolat trochu studu a clovek ktery se tim chlubi, nebo to obhajuje je - kdybych byl sprosty, rekl bych vylizanej curak, ale ja samozrejme sprostej nejsem.
Havlovy dopisy olze jsou navic tim co sem jiz rikal, Havel vedel, ze dopisy bude - jak uz to ve vezeni casto chodi - cist i nekdo jiny.
http://www.lidovky.cz/havlovy-dopisy-manzelce-olze-i-hra-odchazeni-jsou-na-internetu-pvf-/lide.asp?c=A091014_164900_lide_ter
pise se havlovy dopisy a michani atd., kdybyy nekdo trpel wopismem. Zapomel sem, ze je tu spousta pseudoakademiku, co si temahle vytkama leci svoje mindraky a neschopnost epické tvorby.
nečetla jsem celou diskusi, tak nevím, zda jsi na to nebyl už upozorněn, ale ta analogie mezi vydáváním soukromé korespondence významných osobností vs. zdejší odkrývání soukromé pošty zdejších "významných", to je míchání jablek s hruškama.
nicméně -
zveřejňování soukromé pošty významných osobností je samozřejmě naprosto v pořádku.
.............................
Vynechal si jednu vec, zverejnovat soukrome dopisvy vyznamnych osobnosti nemusi byt v poradku. Pokud se nekdy zverejni casti dopisu mezi Havlem s prezidentem USA, bude to v poradku proto, ze se nas to taky tyka. Pokud nekdo zverejni Havlovi dopisy Olze, tak uz to v poradku neni.
Kdyz uz sme teda u mychani jablek s hruskama.
Navic, slavna osobnost muze psat dopis s vedomim, ze jej bude cist nekdo jiny. Napriklad kdyz kral vyhlasi jinemu krali valku, tak asi nepredpokládá, že si obsah zpravy necha pro sebe.
To co tady delal se soukromou korespondecni Lyyrik pred X lety byl peknej humus, a jestli v tom nejakej admin pokracuje, tak by mu mely bejt pri nejmensim utrzeny koule a jestli tu papouch opravdu zverejnil zpravu, coz doufam ze byl jen vtip, tak (domyslete si sami z prechozi casti textu..).
BTW cetli si neco vod Knizaka, to je specialista na zcerejnovani korespondence, zejmena sve vlastni. To je druhy (vyssi) stupen debility,zverejnovat vlastni dopisy.
Narvah: Ja moc dobre vim, ze celej tyden budes bezemne uplne ztracenej a budes odpocitavat hodiny, kdy se vratim.)))
BTW znas nejakyho kretena Gunyu?
aleš-novák
23. 10. 2009
Premyslim jak bych mohl vyprokovat nejakou hadku, ale nic me momentalne nenapada - hlavne je trapny, psat pres internet, kdyz jsou precet stary znamy postovni holubice, ktery by urcite byly lepsi:)))
Takze se jdu srotit - za tejden delam statnice ze spolecenkych ved:((
Chrobak - ale jasně, tohle chápeš dobře. K tomu jsme se přece chtěli dostat. Na začátku jsi tvrdil něco ve smyslu toho, že staré věci jsou nahrazovány novými a že staré teorie "neplatí". No a tady vidíš, že třeba takové kolo, vynazelené daleko před kristem, je dost dobrá věc doteď. Stejně tak i Bible a ty věci, o kterých jsi se snažil přesvědčit Narvaha, že jsou jakoby už špatné nebo nějakým způsobem neplatné.
Sem Psychopat (s velkym P) - duvod proc sem zmenil nick byla jedna slecna, jestli myslite ze bych kvuli nekomu z Vas menil nick, tak ... tak bud kourite hodne heroinu, a nebo to prehanite s antidepresivama.:)))
StnV: Muzes mi vysvetlit jak teorie relativity vyvraci Newtonův postreh, ktery dnes spousta lidi nechape - ze planety obihaji kolem slunce diky magnetické sile. Nejen slunecni soustava ale i cely vesmir drizi diky ni pohromade a snadno se muze stat, ze se jednou proste skrze gravitaci zhroutí do sebe.
Takze kdyz je vynalezeny auto, nesmim uz jezdit na kole? Studuju Humanitni studia, technicky obory mi nikdy moc nesli, rad se priucim od kapacity jako si ty.
Chrobak - stáčet diskusi tam, kde se ti to hodí, to je zde také častý problém.
StnV: V moralnim vedomi existuje vyvoj - bavime se tu o moralnim vedomi, ne? kohlbergovi - to znamena, ze zadné moralni stanovisko neni z hlediska vyvoje vecne. Tudíž stara pravidla musi ustupovat novym pravidlum. Proto - bavime se stale o moralnim vedomim (pripominam jen proto, ze mas tendence na to zapominat) - rikam ano, vychazet v urcovani norem v chovani ze starych urceni, povazuji za spatné. Jako priklad muzu uvest Islam, kde spousta muslimskych zemi stale jeste vychází ze Šari´i.
mala ukazka jak to pak dopada:
Tresty jsou stanovovány dle Koránu: smilstvo je trestáno ukamenováním, předmanželský sex, opilství a krádeže bičováním, zavrhnutí islámu trestem smrti, loupežné přepadení na cestách spojené s vraždou se trestá ukřižováním. Muž muže ženu trestat a omezovat její pohyb. Atd.
Viz:Luboš Kropáček: Duchovní cesty Islámu Nakladatelství Vyšehrad, 2006. Str. 127-31 a 133-5.
Stare veci je nutné znat, je nutné v nich hledat inspiraci, ucit se od nich, ale nebrat je jako smerodatna a u urcujici.
Kdybys necemu nerozumel, rad vysvetlim. Chapu ze sem dost komplikovanej a nekteri s tim muzou mit problemy:)))))
Chrobaku, cos nepochopil na tom, co jsem ti napsal?
Vraťme se tedy na začátek:
To jako znamená, že co je starý, to je špatný? Jako třeba po einsteinovi bychom měli zavrhnout Newtona nebo tak něco?
Odpovězu na tyhle otázky prosím.
StN:
Zkreslil si semantickou rovinu postulatu.)tim, ze predpokladas, ze soudit nelze bez soudu - a tedy prava, protoze bez prava neexistuje soud, tak jak jej dnes zname.
Jde videt, ze mas dost chaby znalosti i z historie. Cirkev za stredovek upalila desetisice lidi a nekolikrat tolik drzela treba i rok dva ve vezeni, mucila casto bez jedineho dukazu. Jedinou oporou ji v tomto smeru byla Bible.
Soud vznikl proto, ze take vznikalo pravo (zejména - ted samozrejme vynechávám Rim - s rozvojem univerzit ve 13.st. (viz. priloha 1), ale teprve v 15.st. církev ztraci v Evrope dominantni postaveni.)
U nas se pravo sepsalo poprve roku 1479 (viz. příloha 2). Do odeznívala dominace církve - ještě před dobou husitskou Cirkvev vlastnila téměř 2/3 veškeré půdy – tedy doufam ze není nutné rikat, ze není nutné vyzvedavat jeji postaveni – se tedy soudilo podle Bible (to v tech lepsich pripadech).
Takze chces mi rict, ze způsob jakym se driv soudilo byl lepsi nez dnes? BTW mezi tradicni stredoveke tresty patrilo také nabodnutí na kul, kde dotycny nekdy i den umíral, zahrabavaní zaziva. V 30. letech 13.st. umožňuje Řehoř IX. inkvizičním soudům vydávat rozsudky nad heretiky na základě pomluv. Za heretika je považován kdokoliv kdo odlišně interpretuje písmo. Myslis ze by se to mělo vratit? Myslis, ze by Vaclav Klaus mel znova vydat zákon aby se soudilo na zaklade pomluv? Myslis, ze by to bylo moralnejsí nez jak funguji soudy dnes? Moc se tesim na Tvoji odpoved.
Priloha 1)))
První universita [824–5] byla založena (stále ještě pod vlivem církve) v Paříži v prvním desetiletí 13.st. a 1215 dostala první písemná statuta a privilegia. Pravděpodobně o něco málo později vznikla universita v Bologni [826], jež se na rozdíl od Pařížské university zaměřené na teologii, soustředila na právo.
Encyklopedie středověku Jacques Le Goff; Jean-Claude Schmitt
Priloha 2
K sepsání zemské ústavy [334-43] vedla řada předchozích neshod mezi měšťany šlechtici. R. 1479 šlechtici sepsali 20 článků, v nichž napadají města z újmy na jejich právech. Měšťané však sepsali (minimálně) 13 článků, ve kterých obviňují šlechtice z omezování jejich práv. Šlechticům se například nelíbilo, že měšťané loví v jejich lesech, chytají ryby z jejich rybníků, zneužívají monopolních privilegií, zkreslují ceny. Měšťanům se paradoxně nelíbilo, že šlechta se ústy Rendla [37] snaží sepsat zvykové právo. Anglická šlechta pochopila, že sepsání zvykového práva se může obrátit proti ní, a proto jej až do novověku nesepisovala. České šlechta v tomto směru byla dle autora méně prozíravá.
1500 vzniká zemské zřízení, jež jednostranně preferuje šlechtu. Města ústavu odmítla.
1502 města sepisují jednotu a bojovou připravenost za svá práva. Hrad se stal centrem šlechty a měšťané se izolovali na Starém městě. Hrozila občanská válka. Nerozhodný král Vladislav marně nabádal města k dodržování usnesení zemských soudů a účasti na sněmech.
Josef Macek : Jagelonský věk v českých zemích (3) 1. vydání, 1998, Academia. ISBN:80-200-0629-X
Bavíme se o vědeckých teoriích nebo postupech, v tomto případě o Kohlbergovi.
To je jedna věc.
Druhá věc. Bible není právní dokument a nikdy se podle ní nesoudilo. Ani nevím, co tím máš na mysli. Soudit podle Bible.
Jako jestli chceš prudit pod alterem, tak bude lepší, když půjdeš jinam.
StvN: Myslis, ze v dnesni dobe by se melo zrusit pravo a soudit znova podle Bible?
Chrobak - to jako znamená, že co je starý, to je špatný? Jako třeba po einsteinovi bychom měli zavrhnout Newtona nebo tak něco? To je zajímavá nevědecká teorie.
Narvahu, ja si zas muzu udelat obrazek o tvé urovni vzdelanosti ze spolecenskych ved, ze vychazis z takovych oldschoolu, jako Kohlberg. Je to jeste primitivnejsi, nez rict, ze tva moralka je postavena na desateru ze staryho zakona. Jde videt ze si neprekrocil ani jeho prekonvenci stadium. Nedivim se ze Muessa smazla svuj nick se slovy, ze se postavila na spatnou stranu - tvoji stranu.
Nedekuji za tvoji odpoved.
chrobák: k predikci tvé mentální úrovně postačí věta: "je nevědecky dokázáno". díky za příspěvek.
Pišta_Hufnágl
21. 10. 2009dítě_na_skleníku
21. 10. 2009
Uved konkretni pripad, pak reknu. Jak rikal Nietzsche, moralni veci nelze pausalizovat. (vesmes:))
Kohlbergových stádií morální vývoje - z jakyho stupne??? Uz ses dostal do sestyho?:) Ja se dostal do sedmyho .. nebe:)
Jinak je nevedecky dokazany, ze lidi co nejvic pouzivaj slovo moralka, jsou nejvetsi svine.
Co kdyz zverejnim dopis, v nemz nekdo vysvetluje jak vyrobit lek proti Rakovine?:)))
a.n.: o vzorné společnosti nikdo nemluvil. má tvrzení vychází z Kohlbergových stádií morální vývoje
aleš-novák
21. 10. 2009
Pišto - hambím sa
ale gourmet, negourmet
hlad je sviňa
a cesnak schová menšie nedostatky :)
Narvae, slušnost si nevynutíš zákonem. Musí být v lidech. Ale to zřejmě víš. Wal.
Princip? Ten přece zemřel na tuberkulózu 28. dubna 1918 v českém pevnostním vězení Terezín.
Když mi někdo napíše nějaké zhovadilosti, proč by ho nějaký zvrhlý morální kodex měl chránit před tím, abych ty jeho zhovadilosti zveřejnil?
Morálka se v naší společnosti dostává na hranici samé zvrhlosti a nastává čas pro lůzu, aby se tomuto trendu postavila!
to mi připomíná, berte, že jsem waldekeovi zapomněl odpovědět: nepotrvá dlouho, waldeke, a "věci", kterých se týká tato diskuse, budou i v naší zemi ošetřeny zákonem. bude to jen ku prospěchu. pokud někdo nedokáže rozlišit, co je dobré, a co špatné, objeví se zákon. uživatelé s konvenční úrovní morálky (takových je na tomto serveru většina) jej vezmou za svůj a začnou se jím ohánět. stačilo by nakonec doplnit poravidla, která na tomto serveru jsou. díky zneužívání moci některých zdejších (řekněme to jemně) lůzrů je zdejší atmosféra natolik zjevně pokřivená, že pravidla aktuálně jakoby neexistovala.
Pišta_Hufnágl
20. 10. 2009
nedá mi však tento fakt podotknúť ... je to miesto verejné
a či sem pravda nepatrí?
aleš-novák
20. 10. 2009
na rozdiel od súkromnej pošty významných umelcov býva pošta tu na písmáku omnoho jadrnejšia anepatričnejšia ... čo sa týka jej uverejňovania, mno ... nemal by o tom hlásať niekto, kto tak nečiní?
A.S.Puškin
20. 10. 2009aleš-novák
20. 10. 2009
Narvae, tak jsem prošel trochu té diskuse. :o) Ale vždyť je naivní čekat, že korespondence je chráněná jinak, než morálními kvalitami korespondentů. Kdysi mi někdo řekl, "pojďme to udělat tak, abychom nenechali papírovou stopu." Takže tak nějak. Blbé věci se mají říkat do očí, ne psát poštou nebo SMSkou. Wal.
nikdy do pošty nepiš nic, co nechceš, aby zítra lidé četli v novinách--jsem se poučil tou "hard way". Wal.
Marcela.K.
19. 10. 2009
Však jo, Stvne. Jen sem dával příklad, že i v budhismu - ten tvůj příspěvek mi tím přišel totiž řízlej - je výzva k boji.
Mas skvelou logiku, narvahu, v jeji extremnim pripade to je nejak tak, ze je nemoralnejsi nekoho udat, ze te okradl, nez to samotne okradeni.
Cool, dude!
Jasný. Ale fajtoval za svobodu.
A co třeba Bhagavadgíta? Nevyzývá tam snad Kršna Ardžunu k boji?
To jo. Ale taky někdo říkal, že: http://www.youtube.com/watch?v=5w3ZENhUlDU
stvn: nojo. budha. fajn. můžu třeba roztočit nějakej mlýnek a modlit se za lepší svět. jojo.
neřekl náhodou nedávno tändzin, že nějakej ten fajt proti útlaku není úplně od věci? ;)
noooo, můžeš říct, že to je něco na ten způsob, ale já ten smysl vidím trochu jinde. Ježíš tak nějak počítal s tím, že bude do dění zasahovat, zatímco tyhle myšlenky vychází spíše z nekonání.
StvN: jo, to je dobrý. něco takový povídal už ježíš. jak nastaví ještě druhou tvář. a nakonec ho vykilovali ;)
Proto jsem ti poslal tyhle verše.
K dobrému jsem dobrý,
k nedobrému jsem také dobrý;
tak prosazuji dobro.
Já s tebou souhlasím, jen má cesta je jiná.
A právě proto, Stvne, není dobrý to nechávat tak. Není dobrý chodit kolem sebe a držet hubu, protože jsou jednou karty rozdaný. Dají se zamíchat. A rozdat znovu. V dalším kole třeba přijdou lepší. Navíc tolerovat malou špinavost znamená zároveň nabízet vstupenku ke špinavostem větším.
Celý je to postavený na hlavu. Je to asi jako vybírat tu lepší ze dvou špatných možností. Když už se někde nastartuje ta řetězová reakce nemorálností, tak je těžký někde v půlce soudit, co je a co není morální.
Za prvné není morální být svině. Když už takový někdo je a chová se nemorálně, tak ať uděláte, co uděláte, morální to nebude. Entropie morálky zkrátka stále narůstá a my stojíme uprostřed těch svinstev a najednou říkáme, ale pánové, tenhle miniaturní skutek, ten je přece nemorální, a přitom jsme sami nemorální jako prase.
No neni to tak?
Po pravdě teď jsem v Tvých kruzích (nebo v tom, co mi chceš říct) trochu ztracen. :-) Co Ti tedy přijde lepší - tu zprávu zveřejnit, nebo říct, co v ní bylo? (Nebo jsem úplně mimo? :D)
VT : Teď úplně nevím, jeslti obhajuješ zveřejnění zprávy, nebo tlumočení obsahu zprávy.:-)
Obojí má samozřejmě vady na kráse - tlumočení riziko kouzla interpretace a zveřejnění riziko vytržení z kontextu.
jestli mi někdo napíše ve zprávě "jsi debil", tak to bez obav o svou morální integritu zveřejním (navíc když je to pravda, že...)
Neposuzuju ji volně. Záleží na situaci. Ve zveřejňování s. p. tady na serveru mám ovšem jasno.
No já nevím, ale morálku bys asi neměl posuzovat takhle volně, jako že někdy je něco dobré a někdy ne.
Nebo se na to dívej takhle:
49
Moudrý zůstává bez trvalé přilnulosti,
srdce všech lidí činí svým srdcem.
K dobrému jsem dobrý,
k nedobrému jsem také dobrý;
tak prosazuji dobro.
K věrnému jsem věrný,
k nevěrnému jsem také věrný;
tak prosazuji věrnost.
Moudrý - ve vztahu k světu -
zůstává plachý a uzavřený,
své srdce však rozšiřuje na celý svět.
Na to, k čemu všichni upírají zrak a sluch,
hledí moudrý shovívavě jako na dětinskost.
aleš-novák
19. 10. 2009
StvN: vyfakovat někoho nevnímám jako nemorální. pokud někdo překročí určité meze.
Já jsem leda tak turista. Vleze sem, občas odhodí odpadek, tu a tam něco zkritizuje, někde udělá tržbu a táhne zpátky do práglu.
Pišta_Hufnágl
19. 10. 2009
Když mi někdo něco sdělí, byť "soukromou poštou", nechápu, proč bych nemohl říct nahlas, že mi něco takového sdělil.
Jestli takhle nahlas řeknu něco pro konkrétního člověka intimního, tak jsem možná hovado - ale rozhodně to nejde generalizovat.
PS.: papouch a pišta jsou něco jako krakonošové tohohle serveru. :D
marnosti, Tvé jméno je Písmák ...
připadá někomu něco nepochopitelného na pojmu "soukromá pošta" ?
kdy už někdo vymyslí diskuzi, která by nebyla - slušně řečeno - vo hovnu ?
Armin Tamzarrian
19. 10. 2009
Jo a vyfakovat admina není nemorální?
Já si nemůžu pomoct, ale tahle diskuse je tak postavená, jako by to vypadalo, že jde jen o to, aby se jakoby nepřišlo na to, že je někdo sprostej a mohla by se tak ukázat jeho nepříznivá tvář. Není morální chovat se k lidem sprostě. Ani veřejně, ani soukromě. Tím bych začal. Potom nebude mít nikdo touhu zveřejňovat cizí zprávy.
Pišta_Hufnágl
19. 10. 2009aleš-novák
19. 10. 2009
To nic není Pišto, to jen zveřejňuješ svou poštu. Ale já jako admin můžu číst všechno, tak můžu zveřejnit poštu i úplně cizejch lidí! Třeba:
***************************
Od Narvah
Pro Pišta_Hufnágl
Odesláno 18.10.2009 23:04:37
Předmět Kritika k autorovi
Huhly huhly! Ú ble ble! Prsk.
***********************************
TO je teprve menorální!! Teda ..memorální, nenormální,, sakra já to neřeknu... Neetické jak kráva!!
Jinak - my naopak milovali, když souškačtelka zabavila lísteček a četla ho před celou třídou.. posílali jsme si naschvál vzkazy typu "Zavřel jsem do třídní knihy pět blech, schválně kdy se začne drbat", nebo "Hele až se otočí k tabuli, tak si všimni - kouká jí spodnička!"
Nebyli jsme blbí a ty opravdu důležité vzkazy jsme si odchytit nenechali.
Pišta_Hufnágl
19. 10. 2009aleš-novák
19. 10. 2009Pišta_Hufnágl
19. 10. 2009aleš-novák
19. 10. 2009
To je jak když si učitelka na základce všimne, že si děcka posílají papírek se zprávou a přečte jej před celou třídou. Tohle jsem nesnášel.
Navíc bych fakt nechtěl, aby si někdo četl v tom, co komu píšu, jak tu navrhoval Rabb. Dávat si pozor na to, co píšu. Proč? Každej má nárok na soukromí. I na internetu.
Hm. Já jsem třeba vyfakoval admina ve zprávě po tom, co mi opakovaně smazal můj příspěvek do diskuze, aby demonstroval svoji moc. Viděl jsem to v té chvíli jako jedinou cestu, jak si ulevit. Samozřejmě neváhal zprávu zveřejnit.
Jsem proti jakémukoliv soukromé pošty na tomto serveru.
Nedovolila mi to.
Jenže já v tomhle tak trochu souhlasím s Kamilem. Má si dávat pozor na to, co píše. Když na mě bude někdo sprostej, tak si to dám na výstavku na profil. Nemám s tím problém.
Ale máš pravdu v tom, že to není pěkné.
StvN: k mylenčině praxi zveřejňování soukromé pošty patří. je tu ještě pár lidí, kteří po tom kdykoliv šáhnou.
to, že sis dal její zprávu na profil není dobrý. pokud ti to teda nedovolila. ;)
Ale jako na druhou stranu tohle mi kdysi poslala mylenka:
Nepamatuji si, že bys se mě ptal, jestli mě můžeš citovat na svém profilu. Nezdá se Ti to přinejmenším neslušné? Vytrhnout větu z kontextu a pošklebovat se umí každej blbec. Ale děláš si tím vizitku sám.
a já jsem si to hned dal na profil, protože mi to přijde vrcholně zábavné. Nepocítil jsem žádné morální zábrany.
Kamil Sikora
19. 10. 2009
stvn: za souhlasu autora s tím nemám problém. mě osobně se tu stalo, že mi kdosi, koho jsem nezbal, poslal zprávu s dotazem. odpověděl jsem a po chvíli někdo, koho jsem již znal, zprávu zveřejnil. děs běs tyhe praktiky, který tu jedou.
kamil: taky nevím, kolik ti je let. a je mi to docela jedno. až tě někdo sejme zezadu, zjistíš, že tvá filozofie o "opravdovém ublížení" nebyla platná. existenci s "držením jazyka za zuby", jak jsi zmínil v předchozím svém příspěvku bych nikomu nepřál. měli jsme to tady několik desítek let. stejně jako cenzuru, zveřejňování soukromé pošty (u milady horákové to byl myslím jedním z hlavních důkazních materiálů) a dalších svinstev, které se na tomto serveru mlčky tolerují.
Kamil Sikora
19. 10. 2009
Pokud adresát zveřejní zprávu, jejíž zveřejnění odesílatel neschválil, tak ano, to se dá považovat za nemorální. Mnohem více nemorální ale je právě to bez kontextu, případně pokud útržky a citace mají sloužit k demagogickému očernění odesílatele.
Čili mám za to, že nemorální jsou okolnosti, případně cesta, která vede ke zveřejnění. Nemorální může být způsob a účel zveřejnění, ale samotné obecně vzato zveřejnění mi jako nemorální nepřijde. Pokud se zveřejněním odesílatel i adresát souhlasí, tak to jistě nemorální není a přitom je to také zveřejnění soukromé korespondence. Ostatně nedávno jsem četl od Locka Dopis o toleranci, který Locke poslal nějakému svému známému, který jej posléze zveřejnil. Víš kam mířím?
StvN: je to věc morálky. pokud si všimneš, tak tu jsou zveřejňovány zprávy vytržené z kontextu. stalo se to jakýmsi nepsaný pravidlem, které je tolerováno.
Kamil: máš to zajímavě postavené. na tento level bych se dostat nikdy nechtěl
Kamil Sikora
19. 10. 2009Pišta_Hufnágl
19. 10. 2009Armin Tamzarrian
19. 10. 2009
Podívám, to je fakt. Ale nedám ho otisknout do novin, aby se podívaly další desetitisíce lidí... :-)
A pokud toho člověka neznám, nic se neděje, protože nevím, o koho jde. U známých lidí má jistotu identity každý.
Není důvod nepsat. Jen stačí být slušný vůči ostatním.
Ošetřit to jde tak, že lidi nebudou psát.
Jinak já furt nevidim nějakej rozumnej a smysluplnej důvod, proč by to bylo nemorální.
Nemorální na tom může být fakt, že tu korespondenci například někdo ukradne nebo že adresát zradí odesílatele a zveřejní jeho dopisy, i když si to odesílatel nepřeje. Ale když zkrátka čistě náhodou najdeš pohled na ulici, tak se na něj taky podíváš. To už není nic proti ničemu.
Určitě nejsem. :-) Naštěstí. :-)
Jen mi vadí, že tyhle věci nejdou ošetřit. Nemyslím právně, ale morálně. Aby lidi respektovali, pokud si někdo nepřeje šťourání ve vlastním soukromí. To je všechno, co jsem vlastně chtěla říct. Jde mi jenom o ten respekt, o nic víc. A o to, aby se spíše předpokládalo, že si dotyčný nepřeje či by si nepřál zveřejnění soukromých informací. Taková nějaká "presumpce nepřání".
Vůbec nejsem přesvědčena, že mám patent na rozum nebo že bych měla druhým říkat, jak se mají chovat. Pouze sděluji svůj pohled na věc. :-)
Ty by ses možná cítila špatně, Boženě by to bylo možná jedno. No, asi nejsi prototyp člověka, podle kterého by se určovalo, co je správné a co je špatné.
To nejsem, ale dovedu si jasně představit, jak by mi na jejich místě bylo. :-)
Němcová dala Čechům Babičku, posbírané pohádky a třeba Divou Báru, to mě zajímá, jestli měla milence, kolik jich bylo a jestli nebyla šťastná v manželství, to je opravdu jen její věc. :-)
To, že se některé osobnosti vyprofilovaly jako "bohatství národa", ještě neznamená, že přestaneme vnímat a ctít, že i ony byly či jsou jen lidmi.
Ale nejde jen o slavné. Listovní tajemství se prostě má obecně ctít.
Mně to nepřijde OK u nikoho. A nejen co se týká nevěry. Mně by vadilo, i kdyby si národ pročítal korespondenci mezi mnou a mým manželem či např. s dětmi, s příbuzenstvem atd.
A vadí mi, pokud se zveřejňuje u jiných.
Nic mi do toho není a ostatním není nic do toho, co prožívám já, pokud se s tím nehodlám sama svěřit.
Biso, precti si alespon smlouvu, jiz podepisujes s "ICQ LLC.", kdyz se zaregistrujes na ICQ.
"You agree that by posting any material or information anywhere on the ICQ Services and Information you surrender your copyright and any other proprietary right in the posted material or information. You further agree that ICQ LLC. is entitled to use at its own discretion any of the posted material or information in any manner it deems fit, including, but not limited to, publishing the material or distributing it."
Nez zacnes s latinou, zacni s anglictinou.
Podle mého názoru to není věc morálky, jako spíš názoru. Asi jediný argument, který se používá je ten, že se lidi zkrátka bojí, že zveřejněním soukromých věcí vyjde na jevo, jací ve skutečnosti jsou, tedy ty hnusy, jako třeba že je někdo nevěrnej. No a u zloduchů to je jako OK, ale u těch našich hrdinů, to není OK, protože by nám to zkazilo ideály.
Literra je mimochodem velmi příjemný server. Naštěstí tam nezneužívají admini ani kritici svých pravomocí.
Modrou barvu používají kritici k označení vážné kritiky či názoru. Tobě se zatím Pišto použít správně tuto funkci nepodařilo.
Pišta_Hufnágl
18. 10. 2009
Souhlasím úplně s Madelaine! A připomínám, že jakákoliv pošta, bez výjimky, i podle pravidel tohoto serveru, podléhá listovnímu tajemství. De fakto et de iure... Tedy i SMS, ICQ, skype, e-maily a tady zprávy! A jsem přesvědčen, že i admin
papouch když napsal, o tom, že si čte zprávy autorů, myslel jako recesi...
Nevím, jestli by každý zastánce zveřejňování soukromé pošty, zejména posmrtně, kdy už se dotyčný nemůže jakkoli vyjádřit či bránit, byl pro, pokud by se jednalo o jeho vlastní osobu - např. zveřejňování milostné korespondence. Do té rozhodně nikomu nic není, byť jde o člověka sebeslavnějšího.
Nemám nic proti tomu, zveřejní-li ji přímo člověk, jehož se týká. To je pak čistě jeho věc.
Ale v případě, kdy to udělá třetí osoba, jsem jednoznačně proti a sama bych se na místě třeba Němcové apod., jejíž osobní život je právě kvůli zveřejňování soukr. korespondence až nechutně propírán, nejspíš obracela v hrobě.
Soukromá pošta je prostě soukromá, osobní život je věcí jen dotyčné osoby, ač je sebeslavnější!
Udivuje mě, že tu jsou trpěny díla, které sestávají pouze z veřejné pošty. Pod nimi dokonce ti, kteří kdysi zveřejňování soukromé pošty k "bojovým" účelů kritizovali, ji dnes sami zveřejňují. Děs běs.
nene, kdo se odchýlí je odchyl
(taky omluva narvahovi, ale bylo nutno to uvést na pravou míru)
Papoucha si na nový server rozhodně najmu, aspoň nebudu muset programovat čítač diskuzí.
Omluva narvahovi za odchýlení od tématu diskuze, ale bylo nutné to zde říci.
ano, řiťuální sebedražba je asi jediné rozumné řešení tohoto zašmodrchaného poťapkanismu.. Ale neměl bys ji páchat Ty, řádku, ale .. no my víme kdo .-)
Di - je to vše zveřejněno na Garthově serveru, včetně kompletní Narvahovy pošty a nerouškových kritik pod "díly" třinástiletých holčiček
Papouchu, tak kdy už si budu moci přečíst tu pikantní šťavnatou soukromou korespondenci mezi řádkem a Garthem? To jen slibujete - a skutek utek :-(
řádku - než Šrasburk nařídí jednání, už budou všichni vědět všechno ;-)
řádku, a to chceš, aby mě vláčeli bahnem a hlavními stranami literárních servrů jen kvůli tomu, že ty, ausgerechnet ty si nepřeješ zveřejnění takových pikantních šťavnatostí, po kterých veřejnost a neroušek prahnou?? Nene, takovou odpovědnost po mně nežádej.. Zveřejnit to musím. Je to má adminská povinnost. Kdybych nezveřejnil, tak by mne Narvah (právem!) postavil na pranýř a žádal, ať složím funkci.
A to já teda nesložím, páč takhle můžu číst soukromou poštu cizejch lidí...
Papouchu! To mi nemůžeš udělat! Vyplyne najevo, že se s garthem soukromně ukájíme cizím neštěstím! Budou mě mít za padoucha! CO moje pověst? Ano, sktuečně se ptám na svojí nedotknutelnou pověst... Papouchuuuuuuuu!
Výborně! V tom případě jdu okamžitě zveřejnit soukromou poštu mezi řádkem a Garthem, aby se imperativně dokázalo nerouškovo sexuální obtěžování norska.
(Jako admin samozřejmě do soukromé pošty vidím, narvahu.)
Chtěl jsem to vysvětlit, ale celé se mi to smazalo. Nový server prorazí zažitá klišé literárních serverů a ukáže, že internet je něco jiného, než reálný život. A taky se tam vyjasní, kdo na písmáku představuje opravdové ZLO.
jdu do toho s Tebou, Garthe..!
předpokládám, že zveřejňovat se bude úplně cizí korespondence třetích osob
a kdo zveřejňovat nebude, bude pranýřován na hlavní stránce, obdrží pořadové číslo a bude odeslán balíkovou poštou do nápravného ústavu
1)zveřejňování soukromé pošty umělců po jejich smrti rozhodně ano
2)a teď k zveřejňování pošty za života a to platí všude i na Písmáku-není to slušné tedy správné čili úplně přesně řečeno NENÍ TO POVAŽOVÁNO ZA SLUŠNÉ A SPRÁVNÉ a tady už málokdo bude chápat ten rozdíl,ale přesto jsou okolnosti,které zcela opravňují i zveřejnění soukromé pošty a to v případech vyvrácení lži,pomluvy,dokázání sexuálního obtěžování,napadání,zločinu atd.Tedy imperativ nezveřejňování soukromé pošty je překročitelný.Tak dí neroušek.***********
Až budu mít vlastní literární server, bude zveřejňování soukromé korespondence považováno za standard komunikace. V soukromých zprávách bude dokonce tlačítko "zveřejnit", které bude zveřejněný vzkaz certifikovat, aby bylo jasné, že zveřejněné pisatel opravdu napsal.
Co se týká slavných umělců - taky nejsem proti.
Kdybychom neznali Kafku, o co by bylo lidstvo ochuzeno?
Prostě Brod porušil něco, co je z pohledu lidí "etické" - přitom jeho čin je mnohem závažnější, nežli ty, které tu řešíte - jste jen lokální kůrovci na planetě stromů
Armin Tamzarrian
17. 10. 2009
To je relativni. - Rozhodne neuznavam "nezverejnis soukromou postu" jako rigidni pravidlo, z nehoz by neexistovaly vyjimky.
Tak jako zveřejňovat cokoliv soukroméno bez vědomí autora mi přijde slušně řečeno nefér. Jinak proti zveřejňování nic nemám. Může mít svůj literární význam.
mues.. "ale myslím si,že dnes jsme všichni vyspělí natolik,abychom si dokázali poradit sami." internet je džungle, kde se každý nechová podle toho jak je zrovna dospělej a mravně a morálně urovnanej.. ona anonymita jaksi otevírá dvířka drsňákům.. na onu morální zodpovědnost bych se moc nespoléhal.
řádku, odkazuji na mou reakci na tvůj komentář..
..nechci se do toho zamotat.. svůj závěr jsem s tvou pomocí napsal.. dál už asik budu mlčet, mno.
neva? :-)
posmrtně nemám námitek, pakliže jde o významné umělce, se souhlasem potomků(a pokud nejsou, klidně i bez něho:P)
Jináč je to sviňárna. A účel v tomto případě nesvětí prostředky.
Rabb: a co čekáš od okolí, když ti někdo v poště nadává, že seš píp nebo snad ještě horší píp? Že půjdou dotyčnýmu nabančit? Obvykle se o debilovi ví, že je to debil. To, že někdo někomu nadává v poště, opravdu není závažný problém a není to případ pro zveřejnění pošty. Toliko můj názor.
závěrem by tedy mohlo být, že pokud chci zveřejnit poštu a tím dořešit nebo projasnit jakýsi spor, měl bych se poradit s majitelem serveru nebo se správcem.. ne?
hezký? stačí?
Rabb: měl jsem na mysli hlaveň, kterou na mě míříš. rád bych se věnoval tématu, ne tvým pocitům ohledně toho, proč jsem diskusi založil. odůvodnění najdeš v hlavičce diskuse.
Rabb: je to jen můj názor. Já s tím opravdu nesouhlasím, bez ohledu na to, co touhle diskusí sleduje či nesleduje Narvah - upřímně, to je mi jedno :)
Za závažných okolností (žádný mě konkrétně nenapadaj, něco jako porušování zákona zní jak u blbejch) ještě dokážu akceptovat zřevejnění soukromé korespondence po dohodě s majitelem serveru. Ale to, že se já rozhodnu, že zveřejnim poštu, kterou mi napsal vonásek, když si stěžoval na svou starou, když jsme ještě byli dobří kámoši a teď jí podvádí a já tý starý chci dokázat, že von je šmejd, pač si s ní chci zašukat (jasně, přehánim, ale i tak - vážnější problémy se tu obvykle neřeší, než kdo z koho), tak sem debil.
Rabb: jen jsem sdělil, jaký by měl tvůj návrh důsledky pro mé další setrvávání zde
jaké zas hlavně?
nemorální je i chovat se, s prominutím, jako kretén.. nebo je normální někomu nadávat do nejtemnějších a nejsmrdutějších míst?
prý, když hoří ropný vrt a nejde zastavit, uhasíš ho dalším ohněm.. :-)
jinak: byl bych velmi nerad, kdyby se mi admini dívali do pošty. to bych odtud zmizel v mžiku oka.
Rabb: chtěl jsem zjistit, jak se tu zveřejňování osobní korespondence vnímá. a opakuji: podle mě je to nemorální. a to za jakýchkoliv okolností.
co se týče toho té hlavně, kterou mi míříš na obličej: budu rád, když ji namíříš na někoho jiného.
slušňák se nemusí bát.. kdyby byl hulvát někdo na mě a před ostatníma si hrál napohodáře, možná bych taky uveřejňoval.. poku by to dotyčný přeháněl.. když to nejde po dobrým a onen dotyčný stejně nepřestane, co potom navrhuješ za další krok? (když ne uveřejnění korespondence)
(možnost by byla dovolit adminovi se na korespondenci podívat - dočasně změnit heslo -, který by situaci obhlídl.. ale to se určitě většině nezamlouvá; proč by se mi admin hrabal ve věcech, že? je¨ště by mi něco vymazal).. ale to jen takový bezmyšlenkovitý návrh.
---
..a víc bych nepsal.. pokud ti to nestačí jako slovo admina, napiš Derovi, ať mi ocásek odstraní.. :-)
takovýhle dohadování už mám docela dost.. docela podstatný asi bude vědět, čeho chceš diskusí docílit.. nějaký záměr máš určitě.. nebo tě to "jenom" zajímá?
Zveřejňování korespondence umělců je vždy se souhlasem těchto umělců či jejich potomků. S tím nemám problém. Už jen proto, že pár umělců, kteří takto poskytli svou korespondenci, znám a ani oni s tim nemají problém, berou to jako součást veřejného uměleckého života.
Zveřejňování korespondence bez souhlasu (a je to jedno kde) je neetická slabomyslnost a ubohost (Muessa to moc pěkně shrnula) a neobstojí ani argument Rabba. Už proto, že je to důkaz jak noha, když si stejně lidi nemůžou přečíst vše, oč v té korespondenci šlo a posuzovat věci bez vytržení k kontextu. Když už mám s někým problém, protože mi píše zprávy, které nechci a nejsem schopen vyřešit sám, obrátím se na majitele serveru, potažmo administrátora webu.
A mohl bys, Rabbe, nějak ty situace, ve kterých je to vhodné, ozřejmit? Jaksi nechápu, jak ospravedlnit zveřejnění soukromé korespondence, jak se tu často děje. Pro mě je to velmi nechutná záležitost.
Hm. Zajímavě vnímáš tuhle diskusi. A zajímavě se vyjadřuješ. Nejdřív napíšeš, že jsi proti zveřejňování soukromé pošty a vzápětí tvrdíš, že při určitých situacích to bereš jako prostředek dokazování. Tudíž jsi pro zveřejňování soukromé pošty za určitých situací. Rozumím tomu dobře?
Zveřejňování poezie (osobní) je snad ještě o mnoho horší, nežli zveřejňování jakékoli korespondence. Je mi docela záhadné, proč se neocitl před soudem Max Brod za to, co provedl Kafkovi.
jsem proti zveřejňování
ale když si určitá (poslední dobou oblíbené slovo) "kauza" žádá důkazy, protože diskutující navenek tadyk na písmáku působí jako uhlazenej typan a ve zprávách plive síru.. bez důkazů není řešení, to se potom můžete dohadovat o vlastní pravdě..
někdy asi pomůže, když se tomu pomůže
ale opatrně
a stejně myslím, že chceš jenom dělat vlny, je ti to nějaký přirozený se mi zdá.. se těšíš až se zase někdo utrhne a ty se do něj pustíš.. čekáš naněkoho, kdo tě vyprovokuje.. mno.
si myslím
ale jen myslím
vím prd
jůůů.. príma diskuse, už se těším, až si budete zase nadávat.. jsou tu na to i experti..
..možná právě způsob, jak si povolit ventil.. ne? :-)))
Téma se dotýká jak zveřejňování korespendence vázané - tedy korespondence uznávaných umělců, tak zveřejňování korespondence zde, na Písmáku: mnohdy, jak jsi to správně popsala ve svém prvním příspěvku, jako způsobu argumentace uživatele proti uživateli. Podle mě jeden z velmi nechutných způsobů.
http://www.odaha.com/franz-kafka/proza/dopisy/hermannu-kafkovi-dopis-otci
ženské srdce je stejné jako u muže, výkonný stroj, který nás drží při životě, i když třeba nechceme
aleš-novák
17. 10. 2009
Miluji Tě též Mue. Líp než Ty bych to neřekl.
(Norsko žárlí, všimla sis?) ;)
Narvah opět dokázal, že je je naprostý vůl, právem zavřený v nejmenovaném léčebném ústavu. Zametej listí, vole, tříbí to mysl