Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZEPTEJTE SE DĚTÍ
23. 12. 2009
14
17
1196
Autor
Marcela.K.
Zeptejte se dnes dětí ve školce, jak vypadá Ježíšek. Polovina z nich vám hrdě oznámí, že má čevenou čepici s bílou bambulí a čevený kabát a červené kalhoty a červené boty a červené ponožky...a nějaký vtipálek dodá, že má červené trenýrky a červený nos! Leze do domu komínem a nosí dětem dárky!
Jenže pak holčička s velkýma hnědýma kukadlama řekne: ,,To není pravda! Ježíšek je miminko, co se narodilo v Betlémě, dýchal na něj oslík a ono se narodilo, aby měli lidi pokoj!"
,,Jé, to je blbina, jakej pokoj?!"...vykřikne ten nejzlobivější kluk, není důležité, jak se ten chytrák jmenuje...i když nějaké jméno mě napadá...
Jenže holčička s copánky a velkýma hnědýma očima zasela semínko pochybností: ,,No jo, ten červenej je Mikuláš!"
,,Ne, ne, to není Mikuláš, ten má na hlavě takovou korunu s křížem a u nás byl modrej!"
,,To je Santa...Santa president!" vyprskne uličník ze školky.
Děti se začnou smát a nejsou k utišení...
No, tak znova. Jak vypadá Ježíšek? Otazníky v dětských očích se obrátí na cůpkatou.Miminko přece nemůže nosit dárky. Kdo mu pomáhá?
Holčička zčervená vzrušením. Paní učitelka přikývne a dívenka začne:
,,Ježíšek se narodil mamince v Betlémě. Jeli tam na oslátku a nikde pro ně nebylo místo. Jen ve chlévě. Maminka se jmenovala Marie a tatínek Josef. Když se Ježíšek narodil, přiletěl anděl a říkal :,,Dnes se vám narodil Spasitel." A on měl rád lidi a tu lásku je učil a říkal, že se lidi mají mít rádi a odpouštět si. A tak se usadil lidem v srdci a oni vždycky na Vánoce si dávají dárky a říkají, že je přinesl Ježíšek...ale Ježíšek jim dal jen tu lásku do srdce.... A naše maminka bráchovi říkala, že když bude zlobit, tak mu Ježíšek přinese starou bačkoru a brácha pořád zlobil. Tak mu maminka tu starou bačkoru zabalila do krabice a on ji rozbalil jako první a pak hrozně brečel a nechtěl už si žádné dárky rozbalit...a maminka říkala, že to byly ty nejhorší vánoce, protože brácha brečel a Ježíšek staré bačkory nenaděluje a maminka prý plakala taky, že to zkazila a máme to vyfocený doma na fotce."
Děti poslouchají a souhlasně pokyvují hlavičkami...ano, tenhle příběh přece znají.
Jenže co s tím čeveným dědou?! Před supermarketem rozdával bonbony! A je takovej veselej! A má červenej nos jako pan Vitásek, když jde z hospody! A hlavně unese Óóóbrovskou hromadu dárků!!!
...
17 názorů
blboun nejapný
12. 01. 2010
Jednoho červeného jsem našel opilého u popelnic,asi už všechno rozdal.
Jiní dva kradli v supermaketu, že by dárky pro děti?
:
A Ježíšek?
Možná při nadílce nezapomene ani na ně...
***
To, co jsem Ti sem chtěl napsat, jsem nakonec umístil pod svým jménem.
Prosím, mrkni se tam.
dědEd :-)
Marcela.K.
26. 12. 2009
To naštěstí máme kam (vracet se). My ještě jo. Naše děti snad. A děti našich dětí...?
zaplaťpánbů se v naší rodině funkce Santy a ostatních červených dědků v systému rozdávání dárků úspěšně ignoruje ..
Marcela.K.
24. 12. 2009Marcela.K.
23. 12. 2009
tím je ten příběh hezčí, že skutečný .-) a že nezanechala ta stará bačkora žádné následky - gratuluji "klukovi" k promoci .-)
Marcela.K.
23. 12. 2009
To bylo jako fakt? Naše cácorka dostala uhlí a brambory od čerta nahoru do punčochy. Nejdřív povídala jen ať přinese, uhlí dá děda do kotle a brambory sníme, hihihi, ale když je pak viděla opravdu - to byla zaražená - bála se, že tam bude mít jen ty brambory, ale neměla .-) Nevíte kde bydlí ježíšek? A jak se do toho nebe dostane? A kde tam má koupelnu? A... ?