Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStřepiny u tratí
29. 01. 2010
9
22
1312
Autor
sveřep
střepiny u tratí
vagóny míjení s dusotem odtékají
do spár pozůstalých po oněch dávných zvonech
sáhl kdo po provazech? znám jména zvoníků?
v tepané skořepině mdlobného úkrytu
tlí srdce sesbíraná u ztracených tratí…
střepiny stále týchž pocitů jen tápání
dlaně vděčné za ston či za láhev se zprávou…
černý kůň modrá před stmíváním …divý z cizích…
na chvíli nezřejmou jim
stůj!
předeběží i noc
a tělo se sápe
po pupeční šňůře
se kterou někdy prý
vyloupnulo si svět….
22 názorů
Ono když si někdo dělá jen srandu, nikdo nezaručí, že přitom nenapíše sem tam i něco dobrého, ačkoli nechtěl. Dokonce se dá říct, že některým lidem se to jako na potvoru stává jen v tomto případě - ale tím nemyslím tebe, nemám tě načtenou. Například hned první verš je velmi pěkný, to mu nikdo neodpáře. Stejně tak černý kůň modrající před svítáním - copak to není bezva? Zbytek je ovšem blábol, jak bylo zamýšleno, ale tyhle dva kousky jsou nefalšovaným důkazem tvého obrazného potenciálu. Samozřejmě postavit dobrou báseň není jen tak, nestačí umět sem tam vyrobit kus něčeho hravě krásného. I tak je to ale neklamný důkaz, že by to šlo.
Jinovata :JO?
jsem si chtěla udělat šoufky z MODRÝCH KONÍ,jakož i jim podobných zde ovýběrovávaných zvířátkovinek, načež jsem zjistila, že toto dílo prostě není dost VÝPRAVNĚ a JEDNOZNAČNĚ dementní. takže jsem selhala, účel nesplněn
:))))))))))))))
toť vše. to mi napadlo, že někdy vtip DÍLEM prostě není dost hrozný - u té "lyriky" :)
i když je to zřejmě vtip, odhaluje tvou hravost jako potenciální poetickou zbraň
mořský koník
18. 12. 2010
ale Norsko, no tak...Ačkoli, vlastně - dík za varování:)))
A NEPRONÁSLEDUJI MARKÉTU, ačkoli by to snad pomalu bylo otázkou cti :)))
Pronásleduješ Markétu ? Bacha, je to kněžka ze Stonehenge, mávnutím proutku je schopna změnit tvůj život
jejdavilda
30. 01. 2010SoStrangeForNormalLife
29. 01. 2010
souhlasim s cupromovem ze nekdy sou kritky hnusny, ale clovek je musi umet prijmout a v basni sem se nejak nenasel:-)
Nevím vocogo, ale četla jsem to třikrát a dost líbí, mám vlastní obrazy a ty jsem tam našla*
Krytyk:to přeci není pronásledováné Markéty, proboha živého...Tohle je pronásledování TEBE, to snad je jasné...
tedy zas něco nechápu - podle toho, jak tě tak čtu, se musím podloženě domnívat, že jsi inteligentní člověk...
a jak mám potom chápat, že vůbec zmiňuješ, že by snad MOHLO jít o parodii? Zde je zcela jiný námět, TO SNAD JE EVIDENTNÍ... Kde proboha vidíš spojitost obou textů!!!?
Zírám jak zjara a připadá mi to tak, že sis přečetl jen prolog - ten ovšem ti byl určen, uznávám.
anebo máš dojem, že paroduji celý jeden "básnický směr"?
tedy to už by se ale vůbec ani nemohlo týkat markéty...a také se jí to netýká...Obviněna podle mne zcela nepodloženě z pronásledování markéty si fakt zoufám, TOTO nemá mnoho úrovně, že?
já bych pochopil různost vkusu, ale tohle??? budeš kvůli jinému náhledu na poezii Markétu pronásledovat? navíc je tvůj pokus smutně bez úrovně, nejde ani o parodii, ale o hrubě zkreslující pokus prosadit svoje vlastní nepochopení jako univerzální osvícení osobním duchem "svatým";