Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKritici a statistika
21. 02. 2010
9
48
2067
Autor
alkáč
Výběr kritiků.
Nedávno mi u jednoho z dílek bylo vysvětleno kritikem a2a2a, jak se může stát,
že dílko autora může získat až několik výběrů během krátké doby.
Prostě je to tak, že si kritikové mezi sebou posílají avíza a upozorňují se na díla,
jež si jejich pozornost zaslouží.
Na stránce s názvem „Výběr kritiků“ je ale hodně děl s jediným výběrem.
To si zapomněli poslat avíza? Dílko se líbí jen jednomu z nich? Proč?
Jak jsem s údivem zjistil, to je otázka na kterou se čtenář odpověď zpravidla nedozví.
Odůvodnění výběru kritici spíše opomíjejí.
Nejspíš soutěží v nevyhlášené kritické soutěži „O MISTRA ZKRATKY“.
Děl s jediným výběrem se na stránce výše uvedené nachází 25.
Výběry rozdalo 7 kritiků.
Nejaktivnější byl kritik Print. On sám ocenil 13 děl.
Zbytek pelotonu je daleko za ním.
Hned 4 kritici dali výběr jen jedinému dílku.
Na odůvodnění všech výběrů spotřebovali kritici 239 slov, což je 9,16 slova na výběr.
Hvězdou s květnatou mluvou je kritik Pišta_Hufnágl. Ten na zdůvodnění udělení výběru
(dílku svého kolegy kritika) použil 128 slov.
Z toho vyplývá, že na zdůvodnění zbylých 24 děl zbylo 101 slov (včetně spojek a předložek).
Statistická čísla jsou neúprosná – 4,20 slova na výběr.
Zde se již řítíme k „MISTROVI ZKRATKY“.
Ukázalo se, že adeptů je hned několik. Pro srovnání připojuji tabulku.
Kritik
|
Počet výběrů
|
Použitých slov
|
Počet slov na výběr
|
Print
|
13
|
32
|
2,46
|
Krytyk
|
4
|
3
|
0,75
|
Zbora
|
2
|
0
|
0
|
a2a2a
|
1
|
37
|
37
|
Pacer
|
1
|
0
|
0
|
Pomerančová
|
1
|
21
|
21
|
Pišta_Hufnágl
|
1
|
128
|
128
|
Jasným vítězem prohlašuji Zboru, který na 2 výběry nepoužil žádné slovo.
Je to písmácký „MISTR ZKRATKY“.
Poznámka nakonec.
Výběry dostala 2 díla z kategorie „indispozice“. Zde jasná argumentace, že kritiky se neobjevují a tudíž ani zdůvodnění se neobjevilo. No a co?
Pokud dostane tato zvláštní kategorie výběr, mohl by udílející dát k dispozici zdůvodnění také „zvlášť“, neboť.
………………………
Statistika nuda je. Má však cenné údaje.
Neklesejme na mysli, ona nám to vyčíslí:D
48 názorů
Kamil Sikora
25. 02. 2010
Hezká statistika. Tip. Výběrem nedisponuji :-))
(Nejméně pěti slovy ano.)
Pišta_Hufnágl
24. 02. 2010
Zbora
Promiň, ale mým zdrojem je "výběr kritiků".
Jednovýběry (o kterých se tu hovoří) máš dva.
Obojí autor dadalík - divadlo, bežet.
Ani u jednoho z nich není žádné slovo.
Domnívám se, že zaujatý nejsem. Přiznávám, že to tak může vypadat.
StvN
Děkuji za přečtení.
Máš mě tam špatně. Napsal jsem ke dvěma výběrům 14 slov, takže buď neumíš počítat, nebo jsi vůči mě zaujatý.
Krytyku, jelikož tě uznávám jako autoritu na poli literárním a osobně jsem s tebou - pokud si pamatuju - nikdy neměl zásadní spory, spíš naopak, nemám ti skutečně co "říkat do očí". S názorem, že tvoje vedení serveru nebylo košer (potažmo že je poezie.cz mrtvá, což se tě taky možná dotklo) jsem se nikdy netajil a zároveň jsem nikdy neměl důvod ti to vmést do tváře, když jsme se někde viděli. Nevím, co bychom si o tom říkali, ani mi to nepřijde důležité. Jestli ti vadí, že jsem nijak nerozlišil mezi přístupem tebe a Velly, pak se omlouvám, protože té bych ani ruku nepodal. Můžeme si to všechno někdy říct z očí do očí, nicméně předesílám, že mě to nezajímá.
Co se týče členství v Sekci jak tvého, tak kohokoliv jiného, nemá s mými sympatiemi nic společného. Přijal tě dassler a odešel jsi sám. Mně jsi nijak nevadil, jsou tam lidé, bez kterých bych se obešel spíš. Ale znovu říkám, členství není závislé na mojí libovůli.
Jelikož jsi do Sekce na rozloučenou napsal zprávu a na stejném místě už si nemůžeš přečíst odpověď, budu reagovat zde:
ad "a další šílený názor na kosmetickou změnu -> udělat z kritiků redaktory" - kdyby ses obtěžoval se o dění v Sekci trochu zajímat, věděl bys, jaké za tím stojí důvody a čí je to idea; je to rozepsáno jen asi deset kritik před tvým rozloučením; ovšem pochybuju, že bys i sám nedokázal vymyslet, jaký význam má "kosmetická změna" například z kripla na invalidu...
ad "sekce, která je stejně nečinná" - ne že bys neměl z jednoho úhlu pohledu pravdu, ale je zvláštní to slyšet od někoho, kdo za své půlroční působení v Sekci nepřišel s jediným nápadem, připomínkou, nebo názorem, jelikož jeho první a poslední příspěvek byl ten dnešní, rozlučkový. Sekce je činná úměrně činnosti jejích členů - a každý dělá to co ty: pracuje tak, jak zrovna uzná za vhodné. Ještě bych tě mohl na závěr parafrázovat v tom, že jsi mi dosud nikdy nedokázal do očí říci to,, cos na odchodnou napsal. Je mi to opět dost jedno, je spousta zajímavějších věcí, o kterých se můžeme bavit, to jen aby sis povšimnul toho, jak měříš.
Ještě malá poznámka.
Můžu být, chytrý, hloupý, tlustý, hubený, zelený, oranžový, mladý, starý. Můžu být jaký chci.
I kdybych zájem měl /což určitě nemám/ neudělal bych to, neboť bych tím vytvořil precedens. Takže by se z kritiků stala lovná zvěř. Oni si tak možná připadají i teď, ale neviděl bych to tak tragicky.
Takový prcedens by v důsledku zanmenal smrtelnou ránu pro Písmák a to není v mém a myslím si, že ani v Tvém zájmu.
Ahoj
Koukám, že každý z nás hovoří o něčem jiném.
Hrušky i jablka jsou dohromady ovoce. A to je to jediné na čem se shodujeme. Není mi jasné proč jsi se vlastně rozčílil. Respektive. Je zřejmé, že moje rýpání Ti poskytlo záminku k radikálnímu řešení.
Že máš nějaké nevyřízené věci z minulosti s katugirem je zde dokonale vidět.
alkáč
alkáč: kritik není volený politik, který by zde konal za peníze daňových poplatníků nebo za jakékoliv peníze uživatelů; tedy je možné - legální (v mezích zákona) se ptát na způsob a výsledky jejich práce, jejich odpověď je pak dobrovolná; pokud vycházíš z představy legality, jde ti více o mocenský zvrat a k tomu máš nyní příležitost - právě proto, že považuješ svoje ptaní za legitimní, cítíš se legitimován to dělat lépe, tož se nezdráhej;
popis zdejší historie je ošemetná věc, kterou nelze zobrazit dvěma větami; jistě se jednou najdou slušní pamětníci a třeba i něco napíšou, jinak se musíš spokojit s tím, že tu prostě není všechno z minulosti předmětem konsensu;
Pánové kritici copak, copak? Averze?
Krytyku - zdrhnout umí každej. To by se Ti líbilo. Tak buď tak laskav a neházej svoje rozhodnutí na chudáka alkáče. Myslíš, že ptát se na zdůvodnění výběru (často u díla, který nechápu) je nelegitimní?
Kdo je Lyryk? Kdo je Vellina?
Měli by jste dát na hlavní stranu něco jako historii, aby nováček netápal.
Jestli už jsi teda dezertoval, najdi si adekvátní náhradu a ne trotla jako já.
Papík
milej alkáči, nijak na nějaké "funkci" nelpím; na důkaz toho jsem ti uvolnil svoje místo v kritické sekci, protože jsem v ní nebyl proto, aby mi kdokoliv ukládal nějaké povinnosti; také nechci v sekci být s katugirem, který mi dosud nikdy nedokázal do očí říci to, co zde v modré kritice píše; nechápu jak mne mohl s mým někdejším běsněním v sekci vůbec trpět, asi na něčí příkaz .) tak teď už to má bez problémů a s rasovou čistotou;
obecenstva se víceméně bylo zeptáno
katugiro
Děkuji za velmi obsažnou odpověď. Ono je těžký se orientovat, když je člověk na Písmáku krátce. Popřemýšlet o zlepšení funkce serveru není špatný nápad pro všechny. Nejen pro vás. Zkuste se zeptat obecenstva, třeba vás odpovědi někam nasměrují.
Ještě jednou díky za odpověď.
O to, jestli je třeba výběry zdůvodňovat, se v Sekci vedou spory už od počátku - v principu jde o to, má-li být výběr prostým upozorněním na kvalitní/zajímavé dílo, nebo zdůvodněnou akcí. Potažmo je to i spor o to, má li kritik kritizovat, nebo výběrovat.
Ohledně otázek v kritikách: kritikem se člověk stane buď tak, že projeví zájem a Sekce ho přijme, nebo tak, že ho kritici sami osloví, protože o něj mají zájem. V současnosti máme zájem asi jen o Wintera, jinak mě teď nikdo nenapadá, ale rádi bychom v dohledné době přijali víc lidí. Odebrat ocásek může opět Sekce, když se tak dohodne. Děje se to u výrazně neaktivních kritiků. Ovšem opět se hádáme, jestli neměl v Sekci zůstat například egil se svojí vysokou erudicí a minimální aktivitou. Poslední věc, uvažujeme o přejmenování z funkce "kritik" na "redaktor", protože se zdá, že současné označení zavdává příliš mnoho důvodů ke zbytečným diskusím.
Vlastní stránky jednotlivých kritiků se seznamem výběrů a vůbec jakékoliv další funkční vychytávky závisejí jen na čase a libovůli administrátora, který má obého pomálu. S tím nemá Sekce - ať už díkybohu, nebo bohužel - nic společného.
_________________________________________
Sám se tu od začátku roku pohybuju málo. Kritická práce mi přišla únavná a v současně nastaveném prostředí téměř bezesmyslná, a tak čekám, jestli vymyslíme, co dál. Potíž je už v tom, že nikdo neví, co si představuje majitel, tudíž nevíme, kam server bude směřovat a všechny naše snahy jsou odsouzené k dočasnosti. Já osobně tíhnu spíš autokratičtějšímu pojetí zaměřenému na kvalitu (které ovšem vede v konečném důsledku jen ke sterilním a zasmrádajícím prostorům typu Lyrykovy poezie.cz), jiná část sekce k pojetí zásadně demokratickému, které zase nevyhnutelně směřuje na kompost autoterapeutických serverů, kde o literaturu nejde vůbec. Jak známo z historie, ani totalitarismus, ani demokracie dobře nefungují. Jsme pořád na začátku, nevíme kudy dál. Přitom máme díky dasslerovi v historii Písmáku (po přežití Lyrykova a Vellina běsnění) asi druhou nejlepší pozici hned po Oldově verzi. Jestli vás někoho napadne, jak realisticky a realizovatelně na jedné straně omezit grafomanství, hloupost a vulgárnost a na druhé vytvořit přátelské prostředí pro co největší skupinu autorů, budu vám líbat ruce.
jejdavilda
22. 02. 2010jejdavilda
22. 02. 2010
A to jako můžu přeřadit? Ále. Prdím na ně.
Já si je budu hlídat. Jakmile dostatečně neodůvodní, budu se ptár proč?! Zaprasím každý výběrovaný a neodůvodněný dílko sám sebou. Třeba jim to dojde.
jejdavilda
22. 02. 2010jejdavilda
22. 02. 2010jejdavilda
21. 02. 2010
Alkáč: Nepleteš, dávám ti zapravdu:) Chtěl jsem tě jen připravit na reakce, které přijdou s odůvodněním:))) Neboj, odpovědí od těch dotázaných se dozajista dočkáš:))) Určitě, věřím tomu. Ale občas se i zmýlím:)
Dickers
Pokud mají jen pocit "V" není na místě. Na místě je tip. Z jejich pocitů se nikdo nepoučí a o to snad u výběrů jde, nebo se pletu?
Alkáč: Já do toho mám houby co kecat, poněvadž jsem tu dlouho nebyl a neznám stav situace tady na Písmáku. Ale máš pravdu, že vyjádření proč a za co je výběrem zaslouženým- by mělo být uvedeno. Obhajoba kritiků je však také namístě, poněvadž mají třeba jen pocit, který se nedá napsat a proto jen označí V a to je odůvodněním. Za dojem.
jejdavilda - Na chat nechodím, tak se to budu muset dovědět tady. Děkuju všem za přečtení
jejdavilda
21. 02. 2010
Já to už vlastně napsal do diskuze Norsku.
Mám trošku pocit, že se výběry používají jako vlivový nástroj. Nejspíš se mýlím, ale pocit zůstává...
T ti dám za rozvíření hladiny
to je statistika u jednovýběrů za posledních
20 dní. Plus poslední den minulého měsíce:)
VT Marvin
určitě navštěvujou a upozorňujou ve zprávách. Proč ne?
Výběr je ale veřejné ocenění.
Veřejnost by ráda znala důvod udělení toho kterého.
VTM: prosím, mohl bys mi někdo seriózně vysvětlit, kdo kritikům (oficilně) uděluje ty ocásky, přípdně má právo je odebrat a jak se vůbec kritik stane kritikem?
no, z většího počtu si alespoň vyberu.
Jinak se dovím akorát, že JE TO VÝBORNÝ.
Já hovořil o zdůvodnění výběru.
Ať si kritici komentujou jak chcou.
jen ho tam nech :)- sice nedávám nic do Arény, hlavně do Mimo, ale on si většinu mých věcí čte, občas mi dá výběr, ale bez komentáře i bez tipu, když jsem ho prosila do zpráv ať mi jako věrný čtenář něco k dílu napíše, ani to nemusí být hluboká kritika, bohužel neodpověděl, škoda...
aleš-novák
21. 02. 2010
Chtěl jsem Krytyka o MISTRA ZKRATKY vyjmout, neboť se slovně vypotřebuje u OZVĚN, ale stejně neměl šanci vyhrát, tak jsem ho tam nechal.
díky za názor
což kdyby měli kritici na autorských stránkách v menu něco jako seznam udělených výběrů? Vůbec,na jejich stránkách nebo i někde jinde by mělo být možné si přehledně naklikat výsledky jejich práce a oni sami by měli poskytnout pravidelně nějaké shrnutí, Ozvěny Arény jsou málo