Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLáska z papíru
22. 10. 2001
13
0
2531
Autor
dablik008
Poslední tón
p
odvečerní sonátyuž vyzněl
do prázdna
v majácích
vyprahlých očí
byla už stejně tma
a stopy listí
to mauzoleum
Petřínských laviček
s
růžovým svetremvyhrnutým nad lokty
upustilo
řinčící expres
z Havany
do Božkova
po obezřetných doušcích
jednou jí stejně
budu líbat
se soucitem
koše padlých hlav
milenci
ze studu před tmou
složili
ruce do klína
a v
čekánína světlo hvězd
našli jeden v druhém
prázdné ortele
s razítkem
Promlčeno
prošeptali se
do soumraku
kdy tady mají
jiskřit
soukromé požáry
osrdečníku
byla zima
listopad stiskl
bláhové veršíky
zuby deště
snad dřív než dospěly
láska stékala
po kamenn
ých tvářícha po kapkách
rozmáčela srdce
…Gastarbajtr
25. 10. 2001
zajímavý...některé části jsou skvělý, některý míň. ale celkově se mi líbí..
Jejda .. sorry ďáblíku, ale ikdyž se to zdá být skvělý, tak hned první sloka je snad pomilionkrát obehraná písnička se stále stejným kabátem v rukou kdekoho ... no druhá sloka .. minimálně její první polovina je taky dost kýčovitá:-)ú) ... řinčísí expres odkudsi kamsi jsem taky myslím už leckde slyšel:-) ..
sloka s tím košem a líbáním .. no přijde mi trochu neobratně neohrabaná:-))
nevím .. ty osrdečníky a láska a kapky, k tomu listopad ... nedělal jsi to celý jako kompilaci ze zapomenutý čítanky? ....
Zdá se to být dost na efekt .. ale bez dlouhého trvání ... soráč, snad se příště polepším:-)
Cava:-)
:o))))))...už si nesmíš zahrávat...:o)))...sledují Tě i na záchod...:o))
....jasnej /*/..¨!!!!!!!!!!!!
Však víš, že já nejsem na to hodnocení, ale už jsem viděl i lepší.
Mea: nechceš mi taky napsat nějakou krásně žlutou kritiku? :o)
Matyjustin
22. 10. 2001
ja vas mam rad vsechny, kriticky, nekriticky, zluty, bily, proste vsecky :o)))
dekuju...pekne ;o)
Já jsem jen jednoduchá, přízemní dušička a báseň tedy vnímám po svém a sice jako podzimní smutek. Rozteskňuje mne mlha, marnost, tušení zimy a vůbec, jaro daleko. Ani mi to,ďáblíku, nerozmlouvej, stejně bych nic nepochopila. Báseň se mi líbí a tak dávám TIP.
....".našli jeden v druhém
prázdné ortele
s razítkem Promlčeno..."
................................................se mi líbí!
Astalavista
21. 10. 2001
jaaa?? ja nic, ja hluchej muzikant, takovy za nic nemuzou ;o)) natoz pak za nedostatek ciziho spanku :o))
Je to plný dost nenápaditejch metafor, myšlenkově tak nějak prázdný a eště zbytečně dlouhý ... buď sem nějakej nasranej nebo by Mácha neměl moc radost :o)
:o)))
o Machovi to predne vubec neni...teda okrajove asi ve dvou radcich :o))
a myslenkove prazdny to taky neni :o)) tak esli bych teda moh poprosit o to hlubsi zamysleni...tak...kuju ;o))
jako že by neměl radost, že je mu věnovaný něco takovýho ...
já už to podrobil ...
tak teda:
1. sloka: neobratná metafora setmění ...
2. sloka:
maják očí ... prostě že sou důležitý, že si jich všimneš ... nebo že bys měl ... ale byla tam tma, tedy bez zájmu ...
stopy listí, možná jenom konstatování, že je podzim, hodně vzdáleně by mohlo být myšleno životní "seschlost" či seschlost myšlenek ...
3. sloka: zpitá a zkouřená ... nejspíš myšleno obrazně, teda doufám :o)
4. sloka: líbat se soucitem koše padlých hlav ... blbě zvoleno! Buď je to tedy smrtelně, tudíž bez soucitu, nebo se soucitem s těmi mrtvými, ale to by tam spíše bylo se soucitem s košem padlých hlav, což by také moc nevyřešilo, jelikož zde by přicházel v úvahu ještě další význam ...
5. sloka: prázdné ortele s razítkem Promlčeno ... byli zticha, věděli co vědí, co chtějí říct ...
6. sloka: holé konstatování stejně jako "byla zima"... pokud bylo míněno, že jiskry nezahřejou, nebo že ohníčky nevzplanou (zdravím Miklunku) bylo to špatně a nepříliš jasně konstatováno ...
7. sloka: tak zuby deště ani nebudu radši hodnotit ... celá sloka jen plané konstatování, spíš taková paralela s autorovou snahou psát (:oD já se rád vysmívam, co? :o))
8. sloka (ta poslední + řádek na konci): buď význam typu slzy-smutek nebo déšť-jihnutí (fuj to je vošklivý slovo) srdcí ... opět nejasné ...
takže mi vyšlo, že pokud čtenář neví, co se dělo (ani nějak náznakově) bude naprosto zmaten ... a to mu moc nepřidá :o)
:o)))))
ze dekuju za zlutou kritiku :o)))
a snahu psat teda holt omezim no...na tri stupne pod nulou :o))
To ne! psat se snaz! kdyz ja se na to vykaslu ... ja se jenom vyjadril, nerek sem ti, at des do kelu, jasny!