Agnesko, toto jsem napsala dceři jedné mé kamarádky, která se mnou ležela v nemocnici. Když jsme se poté setkaly, tak mi vyprávěla příběh své dcery, která opravdu trpí, ale neví, co má dělat. Já, bohužel, dceru nemám.
právě, že jsem svědkem podobného příběhu u mé přítelkyně, se kterou jsem ležela v nemocnici.To není, že bych někomu stranila, napsala jsem to pod dojmem jejich slz nad osudem její dcerky.
je to poněkud jednostranný pohled na nejspíš skutečný životní příběh. Aniž bych chtěla stranit komukoli - když už mají děti, asi byli na začátku spolu štastní nebo přinejmenším spokojeni. Pokud je tomu dnes jinak, nutno hledat chybu na obou stranách. A chyby se mají napravovat, ne od nich utíkat, tím se jen vrší stále nové... Žena je strážkyní rodinného štěstí... promiň, že se tak vykecávám, znám podobný příběh :-)
Pozri si tu uverejnenú básničku: Mame(Intimity)*
Jiří, také bych chtěla mít pohled z okna přímo na takovou krásnou scenérii.
Možná by mě potom nenapadaly takové myšlenky.... :o) Díky za krásné verše, hned mám lepší náladu.
Háber, to ma mrzí, že mamička zomreli, ale to je život. Že si bol dobrým synom, o tom som presvedčená, aj keď ťa osobne nepoznám.
manželom - hmmm* to neviem* to asi by vedela moja žena povedať* ale synom som asi bol* - to hovoria tí, čo ma vtedy poznali, keď žila moja mama:)* a to už bolo dávno... (+1987)
Zkus se podívat na svět tak, jak jsem ho viděl já....
K řece směr okno, jeho sklo
teď mlhou zrosilo se dechu,
jen zírám, jak beze spěchu
bílé se zlato zalesklo,
závojem zrásněl vody kal
dvě labutě volně, zticha,
plavou a láska kol dýchá…
obrázek, až bych zaplakal
***
Háber, ty musíš byť zlatým manželom aj synom. Inak to nevidím :-))
Prosecký - je mi to jasné.
macecho, napadají nás tchýně, protože ony ze své podstaty pečují o rodinný krb, a proto mají mnohem větší nutkání zasahovat do života svým potomkům po celý život (neříkám, že všechny, vždy a všude, ale častěji než muži). Není v tom nic osobního, ani emocionálního, je to prostě fakt.
? osobne???* nečítal som diskusiu- hmmm*
Háber, ďakuje. Som rada, že aspoň jeden muž to nebere osobne.
Děkuji všem za návštěvu a názory. Jen podotýkám, že já dceru nemám, je to psáno pro jinou mámu a myslím si, že se to dotýká mnoha dcer. Je zajímavé, že tchány nikdo nenapadá, jen tchýně! Ráda bych věděla, proč?
aleši - ano týká se to času....
Tušil jsem to, Diano alias Blanche alias Blanko! Ó, jaký já jsem jasnozřivec.
Diano, přeji ti brzký návrat k tvému nicku. Podle čeho jsi zvolila Blanche?
Já jsem přece neřekl, že moje tchýně je zlá. Já jsem jenom poznal její slova ve slovech macešiných.
...tchýni je třeba osedlat hned na začátku a pak už jen pískat
ano, Di, nejsou všichni takoví. Někteří jsou ještě horší.
Dcera nedá na radu,
spoustu času ztratí,
možná někdy - po pádu,
přece jen se vrátí. T*
každý svého štěstí strůjcem...
Prosecký: někdy jsem na pochybách, jestli tchýnin jazyk je skutečně čeština...
Musím dát tip. Je to jako bych slyšel svou tchýni. Jenom to, aby žena ode mě odešla (respektive v mém případě je to jednodušší - aby mě vykopla) neslyším. To jí asi říká, když u toho nejsem.
Přeji dceři hezký zbytek života.
"nenech ho odejít" v poslední sloce platí asi pro čas...