Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePokoj
05. 12. 1999
4
0
1930
Autor
Sarken
Pokoj
Je tichý, nic neruší jeho snění
obklopen vatou šesti stěn
na prádelníku vzkaz osudného znění
"nic nás tu nedrží, odejdem."
Naproti dveřím plakát moře
ve váze šest růží uvadlých
skleněná kočka, slaměné hoře
skotačí po snech zapadlých
...do neznáma
Na kalendáři stránka sněhu
pár dopisů rtěnkou psaných
snad zračily čísi něhu
Kdysi...
A na stropě místo lustru
v tričku a džínech odraných
houpá se a klátí .... Člověk
Chybí mi tam špetka naděje, abych neodcházel s temným pocitem... Ale v životě už to tak někdy bývá...
*Pokoj: Povedené...jen souhlasím s Bibi, ta poslední sloka čeří harmonii hladiny...ona sebevražda není nic veselého, sám mohl bych povyprávět....i tak jedna z tvých lepších
tak tohle je opravdu síla, vlasy mi vstávají na hlavě; jediné co mě zaráží je tak málo TiPujících, ne že bys psala špatné básně, ale tohle je dvousetkarátový briliant vsazený do zlaté koruny toho ostatního není to tématem básně - to je zvládnuto mistrně ( snad jako bys již nějakou mrtvolu odvazovala); jsou to ty krásné detaily - "Naproti dveřím plakát moře ve váze šest růží uvadlých skleněná kočka ..."
Sice nemám rád tohle téma, ale dostala jsi mě(opět), již nechci se vytrhnout z tvých pout, piš a ještě víc piš…
Je to nádherně napsané, vyjádřené, radost Tě číst, až na to téma…
Za poctivost a citlivost TIP…
Nemám rád tyhle básničky (i povídky) o sebevraždách, takže to bude zaujatej názor. Nelíbej se mi tam ty růže, ale strašně se mi tam líbí ta skleněná kočka. Ta to zlomila a místo pochmurného mlčení slova chvály odletují mi od úst :-))
ó hrůzo !!! mrtvoláááá !!! :)
nu již tedy ztiš se srdce a poslechni si, co to vlastně ta mrtvola je:
(jde o definici od autora z nejoblíbenějších - tímto kvíz pro zvídavé - kdo zná jeho jméno ???)
nuž tedy: (cit.)
mrtvola je panák
buď ženy nebo muže,
na němž vše pravé je
- dokonce lidská kůže
panák je nejdražší
(jak pozůstalí tvrdí)
k hraní jen den, dva, tři
neb čtvrtého dne smrdí ...
nu již tedy ztiš se srdce a poslechni si, co to vlastně ta mrtvola je:
(jde o definici od autora z nejoblíbenějších - tímto kvíz pro zvídavé - kdo zná jeho jméno ???)
nuž tedy: (cit.)
mrtvola je panák
buď ženy nebo muže,
na němž vše pravé je
- dokonce lidská kůže
panák je nejdražší
(jak pozůstalí tvrdí)
k hraní jen den, dva, tři
neb čtvrtého dne smrdí ...
Hej Sarken, věř mi nebo nevěř, nepohoršila sis od minule :-) Zase máš jedničku, jen tentokrát bych vymazala tu poslední sloku. Stejně to je z toho jasné, odchod člověka, jestli ze dveří do prázdnoty samoty, nebo na onen svět, to už bylo jedno, je to na mi příliš drastické, víš? Ale tipa máš, protože když tipuji, tak doporučuji ostatním, a kdo by tohle propásl, o moc by příšel :-)
Pekne, zajimave.. a uz jdu spat.. a budu se snazit psat taky tak pekne jak ty.. dobrou noc! :-)))
Co my na to ??? No jenom to, žes mě pěkně dostala... Parádně se to čte. Ta básnička má prostě duši a ta jí prostě sluší.
Je to moc smutný pokoj...radši z něho rychle ven !
Je to moc smutný pokoj...radši z něho rychle ven !