Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStanice Zářezů
Autor
Nicollette
I. Hlava bílého lva 18.7.05
Světle modrý výkřik se prolnul s fialovým, ptáci nabírali do zobáků světelné proužky s příchutí smogu. Nebe.
Čas se zastavil v neúprosné fázi mírumilovného spiknutí. Stagnace.
Vesmír dorážel na oční víčka, vtíral se o vlasů a maminky lovily z řeky své Plaváčky.
Člověk se dostal do jakési úzké škvíry /prostorové smyčky/, která byla bránou do Opačna. Vymotal se z hlavní cesty a pomalu našlapoval někam do MeziZemí.
Kráčeje tou tichou melodií, nevšiml si, že začalo padat. Pomalu se tlačilo k zemi s těžkou nonšalantností, bez viny, až ho srazilo. Nebe.
II. Mateří douška 20.7.05
Se zavřeným pohledem. Vytrhala jsem si bylinky z očí, kvůli jasnějším rozměrům. Voněla jsem po břízách a ve vlasech mi tikaly příruční hodinky.
Dřívávějc jsem chodívala podél kopce a sušila slzy do borůvčí. V jedné vzpomínce jsem vzkřísila podvyživeného čápa protkaného modrým peřím a druhý den jsem u dveří našla dítě zabalené do pytloviny. Mělo modré vlasy.
Vyrůstalo za nocí, kdy za okny bylo vidět číhající lišky. Peřinu z březových haluzí a pod víčky sny o pomerančovém psovi.
Vytrhala jsem si bylinky z očí, abych dnes konečně pochopila, proč Slunce tenkrát nevyšlo. Noc protáhla své ledové paže a objala Zemi jemným šerosvitem.
Dítě neustále rostlo, rozpínalo se do celého nebe, proplétalo se mezi hvězdami a zachycovalo jejich prach. Plulo na okraj vesmírné NeKonečnosti.
Čím více rostlo, tím menší zároveň bylo. Neshlédnutelné.
Lidé křičeli hrůzou, škrábali se na střechy svých domů a skákali, mizantropové se smáli do dlaní.
A vlny tenkrát pluly do středu.
Přivedla jsem na svět.
III. Nic 30.7. 05
-
Přivodila jsem si umělý pláč
kapkama na oči
a vyzvracela všechny anorektický sny
které se zapomněly nakrmit
Měla jsem vizi že ležím u cesty
ve vlasech krev a na rtech prach
a nikdo mě nezvednul
lidé z plastu chodili okolo
modré hlavy se jim roztékaly
a na rameni měli čárový kód
ale nikde Člověk
tak jsem vstoupila na nebesa
a s posledním zavřením očí
si šeptala něco o další šanci
pro lidi
--
Párala jsem rybám břicha 31.7.05
háčkama na vánoční ozdoby
a vyndavala z nich mapy
poseté bílými skvrnkami
Oči pátraly po tom zaPověZeném místě
pak se zastavily
a prst se zapíchnul
přímo do srdce