Jedna z Andersenovek byla právě o vánočním stromku.
weleno, děkuji :-))
Kiwagamo´ag, nemyslela jsem, že je jak Ježíš, spíš se pozastavuji nad tím, jestli Ježíš může mít radost z obětí těchto rostlinných bytostí... Nevím, kterou pohádku od Andersena máš na mysli:-))) Jinak ti děkuji za zastavení a za názor.
Také si uvědomuji důvod nabídek vánočního stromu. Je podťatý a zmírající - dává radost tisícům. Je jako Ježíž ?? Mám pocit, že něco takového již popsal Andersen ve své pohádce ??
jenom pláče nad pařezem
náruč svoji rozvírá
stále miluje a v lidi věří
odpouští
a
objímá
líbí se mi zpracování, jinak je to složité téma, spíš o dřevařském průmyslu obecně *
Ivo, dík, že překřikuješ i mé svědomí...
Po válce byly v módě tzv. Vánoční stromy republiky, s kasičkami pod nimi. Pak to přestalo, snad to dokonce zakazovala nějaká vyhláška. V poslední době má svůj vánoční stromek snad každá větší vesnice, taky to moc nechápu. A kasičky, ty by musel ve dne v noci někdo hlídat. Radujme se, veselme se, zpívejme, bratři, hallelujah. Překřičmež špatné svědomí. *T
blbounku dík... ráda bych uvítala i tvůj názor :-))))))))))))))
přesně tak! díky, Hloubavá:-)))
Načinčané pozlátko - abychom se měli všichni rádi...
No, to je bezvadný nápad. Jsem pro všema dvaceti! Teď ještě dát podnět na magistrát a taky aby to někoho podnítilo k akci. Zdravím do Kladna!
:-)
pokřivenej by vypadal blbě... proč tam už dávno nějakej nezasadili?! U nás v Kladně, teda ve čtvrti Švermov, protože v centru je to taky to samý:-( , máme na náměstí smrk vysoký, co já vím... snad 15 m. Je uprostřed malé zelené plochy. A je krásný, i když není ozdobený:-))))) Proč by to tak nemohlo být všude?
Cítím to stejně, ale umíš si představit, jak na Staroměstským náměstí s nadšením rozsvěcují pokřivenej strom ?
o tom hřbitovu ani nemluvím :-(
8hanko, pokud je to tak, je to smutné, ale pochopitelné. Proč se ale vybírají krásné stromy z lesů Jizerek, Krkonoš či Tater? Proč si vždy vyberou ten nejkrásnější a ze všech stran bezvadný, navíc musí mít i správnou výšku! Proč si vůbec bereme za oběť živou bytost? Strom je pro mě takový, promiň...
No, mě to taky moc klidnou nenechává, ten hřbitov jehličnáčků u popelnic...
Bonaventurová, je nemluvím o poklidné smrti, ale o vraždě! Jinak s tebou souhlasím...
reinka, v nasom meste,( podobne je to i v Bratislave), venuju vianocne stromy ludia, ktorym stromy svojou vyskou aj sirkou zacali prekazat - poskodzuju strechu domu, "tlacia" sa do murov a podobne...nechcu ich len tak zotnut, preto ich radsej venuju na namestia...urobia radost...
Krása a smrt i o Vánocích jdou ruku v ruce...Taky mám podobné téma :-)
avox, psala jsem o tom v Olomouci, dovezeném z Velké Bystřice... Ale i o těch, co si "radní" vyhlídli v lesích, kde nikomu nepřekáží!
:-) protože by ho vandalové stejně nenechali vyrůst... Ale tenhle letošní pražský poražen musel být stejně, aby nesboural dům paní majitelky, na ten jsem pomyslela
Tony, Romane, 8hanko děkuji :-))))
Tobě avox taky děkuji. Ale nesouhlasím s tebou. Proč se vybírá každý rok ten nejkrásnější strom, aby na něj lidi měsíc zírali? Víš, kolik je to krásných zdravých stromů každý rok? Kolik je u nás měst a dokonce čtvrtí? Proč si všude jednoduše jeden smrk nezasadí?
pěkné, vím o čem... ale uznej, pořád lepší potěšit statisíce na svátečně vyzdobeném náměstí, než být rozstrouhán na sirky nebo třísky na podpal... :-))
krasne...:)*
"stále miluje a v lidi věří"