Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZ čeho jsou živi čtyřlístky?
07. 01. 2002
0
0
1509
Autor
soale
To slovo křičela jen z koutku očí
bolestí a štěstím
Jak západ měsíce
Jak čtyřlístek, co ho slza smočí
A čekáním
Jako když ruka sahá po klice
Však pláč bývá pro louku krmení
Však oko slzou volá k zemdlení
čtyřlístek ! ten přece znám - Fifinka, Bobík, Myšpulín a Pinďa.....
Jinak dobrý, jen mi to připadá trochu "rozháraný"......
wopi: jakpak to ze jsou ctyrlistky nezive??? nerostou?? a navíc, dá se to brát jako slovní hříčka "se čtyřlístky živí" jako ze se krmi ...
jsem si skoro jisty ze tam MUSI byt I a ne Y ... a ze je to spravne cesky ... i pres narazky nekterych(wopi) ze nekoho cesky nenaucis ...
"čtyřlístky se živí" je naprosto v pořádku, protože v koncovkách přítomného času sloves se píše vždy i/i. U příčestí minulého se ovšem i/y píše podle pravidel shody podmětu s přísudkem, takže "čtyřlístky jsou živy". Pokud to vezmeme do detailu, tak "čtyřlístky jsou živé".
Jinak se tedy přiznám, že té básni vůbec nerozumím.
bez posledních dvou veršů by se mi to líbilo mnohem víc.... i takhle jsem si ale rád přečetl...
hezke, ale souhlas s hermitem.. a jeste mozna lepe, ty dva posledni radky nahradit necim jinym.., treba naznakem toho SLOVA?(jen moje idea, asi moc jednoducha?)
Woland: máš sice pravdu, ale soale nepřesvědčíš - já už to zkoušel marně před Tebou... některé lidi česky nenaučíš...
Monty_Python
07. 01. 2002
Zdůvodnění je jednoduché. Čtyřlístky jsou neživé. Jen jeden byl živej - a to ta čtyři hovada, kterými komouši mršili dětskej vkus, když tu nebyly jiné dětské komiksy.