Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovídka měsíce - Duben 12 - Hlasování
08. 05. 2012
0
17
2389
Autor
Tragicus
Za měsíc duben roku 2012 byla na Povídku měsíce nominována následující díla:
Bohumil | standa.rd | 2012-04-19 | Nominace - 012_04 | |
Dokonáno jest | Ascolto | 2012-04-20 | Nominace - 012_04 | |
Karetní hra pro pět a půl koblih | Juno | 2012-04-25 | Nominace - 012_04 | |
Poslední soud | Titus | 2012-04-20 | Nominace - 012_04 | |
Profesor | nezaměstnaný | 2012-04-11 | Nominace - 012_04 | |
Skoro jako pod lentiškem | DavidPetrik | 2012-04-06 | Nominace - 012_04 | |
Včelia žena | Romano | 2012-04-20 | Nominace - 012_04 | |
Zřec | Danny | 2012-04-30 | Nominace - 012_04 |
Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 15. na 16. května 2012.
Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.
17 názorů
DavidPetrik
18. 05. 2012DavidPetrik
18. 05. 2012DavidPetrik
18. 05. 2012
Nemám moc času, takže jsem povídky jen proletěl, jediné, co mne zaujalo natolik, že jsem to dočetl, byl
1. DavidPetrik,
i když tedy, kdybych znal konec, číst bych to nečetl, chybí mu fantazie, chtělo by to nějaké nápaditější rozuzlení. Ale četlo se dobře.
1. Bohumil
2. Skoro jako pod lentiškem
oboji prijemny prozy s dotazenymi detaily a atmosferou; vic u skoro jako pod lentiskem; k bohumilovi neni, co dodat :)
Je-li to možné, posílám "nové hlasování" (jímž plně nahrazuji své původní hlasování ze 14.05.2012 11:50:55)
1. Skoro jako pod lentiškem autora DavidPetrik
Poutavě, srozumitelným slohem, který nenudí, sepsaný příběh, jenž je (snad až na poněkud odbytý závěr) hoden označení povídka. Zajímavým způsobem zpracovaný námět stařecjké zaslepenosti.
2. Bohumil autora standa.rd
Skvělá povídka s dobře promyšleným (ne)dějem, zajímavými "prostředky", použitými ke sdělení myšlenky a nálady, a téměř archaickými dialogy, dokreslujícími onu náladu.
Slabší stránkou této povídky je nešikovně slohově koncipovaná první kapitola.
3. Profesor autora nezaměstnaný
Zajímavý nápad hraničící se sci-fi, jenž na jedné straně upoutává nádechem tajemna a na druhé mírně odpuzuje slohovou nedotažeností. Je na každém jednotlivém čtenáři, která z těch dvou sil zvítězí.
1. standa.rd
2. DavidPetrik
3. Danny
Prvni dve povidky jsou u me na velmi dobre urovni jak stylem, tak i obsahem, trochu nostalgickym, peknou atmosferou. David to u me kazi svou metafikci, tak proto az druhe misto. Ne ze by metafikce jako takova byla spatny napad, ale chce to lepe vychatat.
Danny se cetl dobre a tak dale, vice pod dilem.
1. Skoro jako pod lentiškem autora DavidPetrik
Poutavě, srozumitelným slohem, který nenudí, sepsaný příběh, jenž je (snad až na poněkud odbytý závěr) hoden označení povídka. Zajímavým způsobem zpracovaný námět stařecjké zaslepenosti.
2. Profesor autora nezaměstnaný
Zajímavý nápad hraničící se sci-fi, jenž na jedné straně upoutává nádechem tajemna a na druhé mírně odpuzuje slohovou nedotažeností. Je na každém jednotlivém čtenáři, která z těch dvou sil zvítězí.
1. standa.rd: Bohumil. Poklidné, trochu nostalgické vyprávění, přitom velmi čtivé – myslím, že za to může hlavně uvěřitelnost postav a šikovné formální členění.
2. DavidPetrik: Skoro jako pod lentiškem. Působivě napsané, příběh plyne ve dvou rovinách, přičemž obě, ta jakoby sci-fi i ta reálná, jsou dobře zvládnuté, mají atmosféru, navíc spolu vytvářejí zajímavý kontrast.
3. Danny: Zřec. Musím přiznat, že třetí povídku jsem vybírala těžko, žádná už podle mě nějak výrazně nepřevyšuje ostatní. Nakonec dávám bod Dannymu za zajímavý nápad a celkem svěží čtení, které místy překvapí.
Patrik von Oberklee
13. 05. 2012Pomerančová
12. 05. 2012
1. Bohumil - standa.rd
2. Dokonáno jest - Ascolto
3. Zřec - Danny
komentáře u jednotlivých děl
1) Dokonáno jest
2) Bohumil
3) Včelia žena
----
1) První i druhá povídka si obě zasluhují první místo. Této povídce jsem dal přednost jenom pro závažnost tématu.
Výborně napsané. Přesvědčivé. Hrůza, horor. Člověk začíná věřit, že se to nestane... Asi nezáleží na tom, za co byl trestaný. Tady jde přeci o bezprostřední konfrontaci vězně se smrtí. Když je smrt jistá, tak už asi člověk nemůže myslet na nic jiného, než na ten okamžik. A to je děsivé.
2) Jednotlivé části povídky působí klidným nenásilným dojmem. Zapadají do sebe a vytvářejí ucelený obraz.
Je to přesvědčivé jako skutečný život a čtenář tomu věří.
3) Přes všechny nedostatky se mi líbilo navození atmosféry strachu a předtuchy. A o to jde v hororu především.
Závěr je docela překvapivý.