Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seadvent; tradiční
Autor
Zuzulinka
advent, tradiční
po stranách dne
rozkrojit stůl
napnout prýmky
další den ztratit
ve vlasech dcer
v lepkavé pasti
perníkové polevy
zalovit znova v míse
s glazurou ještě sladkou
po hruškách
a potom ~ počkat
až den opadne
až zmizí v haluzích
v závěsu tmy
jak stopa po parfému ze zápěstí
jako list
z úst od chvojí
odzírat ~ jak láska křičí
a napříč zimou
posouvá přetrženou nit zvyků
to máma právě nakrojila
puklé srdce chleba
kvílelo
24 názorů
Sebastiana
08. 12. 2012Mě se to líbí
Na rozdíl od kolegy Printa něco dodám a začnu tou horší zprávou: celá strofa od.... a potom... po... jako list... mi přijde jako nejslabší místo jinak (minimálně!) zpozorněníhodného textu. Tam mi zmizelo pnutí, které čtenáře žene tryskem sobího spřežení importovaného Santa Clause směrem k pointě, která je pro mne fakt dobrá až... až... až na kvílení. To vnímám jako téměř nadbytečně expresivní v kontextu celé básně a jejího působení na Zbyňkovu nepatrnost.
Tak jsem si zafrfňal (jak jinak než úplně a zcela subjektivně:) a dál už budu jen chválit, milá Zuzano (ač bych, ještě pozitivně rozechvělý, nejraději použil drobnější tvar autorčina jména:). Navzdory hrstce výhrad vnímám tenhle Tvůj text velmi pozitivně, protože: je SKUTEČNĚ poetický, prožívaný, ale prostý afektu, forma mi přijde adekvátní tématu a jazyk umný, ale nikoliv záumný. Takže jednoduše a... jednoduše: přispěla jsi jedním půvabným střípkem do zrcadla mých adventních reflexí, a to, myslí, není zrovna málo... spíš hodnš moc.
Sebastiana
27. 11. 2012*